lørdag 14. april 2012

Noe på pinnene og noe på Ønske Lista ;))

Satt å bladde i Til Fjells (1111 Barn/Voksen) i dag, 
må si eg ramla litt for denne genseren.....sukk.......
Men vet ikkje om eg klarer å holde pusten så lenge som 
kreves når eg har den på meg....hehe....
Er vel gjerne ikkje egnet med litt 
bulker i fronten her.....SUKK
Men, LEKKER, det syns eg virkelig den er...... 


Kjenner det på HELE kroppen at en eller annen gang
da bare MÅ eg ha et SLIKT TEPPE!!! 
Ikkje sant det er knall fint!??

Dette strikkes i Fabel, men eg har en god del kilo
i Opal og Regia, så det skulle nok gått greit!
*DRØMMER* 


For en stund siden hentet eg frem ALT eg hadde av
Kauni og Evilla og viste deg DETTE  teppe, 
nå har garnet ligget i en kurv 
og ruget ganske lenge så i dag..... 


......bare MÅTTE eg prøve!!!!
Jammen gikk det ikkje fort også!
Det er 4 dominoruter strikker ut av hverandre 
og nå er eg startet
Log Cabin kanten rundt! Men, merk deg dette-
eg har ikkje startet på dette teppe, 
har BARE prøvd meg....ehe...ja  hehe

Bestile nesten 1 kg med halvbleket ASK
til nettopp dette formålet ;)
Denne Kaunien er farge EZ, men har tydelig lange farge skift-
eller egentlig er det ikkje mange gram som går i hver lapp, 
men det skifter jo farge etter hvert ;))

Får nå se hva dette blir til, KJEKT var det iallefall ;))


I går viste eg deg noe tradisjonstrikk 
eg hadde startet med.......
Kom ca 15 cm før eg fant ut at det ble FOR stort!!!!
 Før eg la meg i går rakk eg opp og til første kaffi
kopp i dag startet eg på nytt......
men denne gangen i Marius mønster.....
kjedelig å begynne på det samme mønsteret...
Jadda, ingen hemligheter-Dette skal bli en PUTE!
Har lenge tenkt på det, liker litt forskjellige puter i sofaen, 
dette blir nr 2 i rekken av flere HÅPER eg.
Den første er ei hekla pute eg laga for et par år siden ;)

Som du ser har eg nå litt BI prosjekter ;))
Akkurat som Ho Mor likar det *ler*

Skal forresten straks starte på Fana arm nr 2 ;)) 


Siden det er sjelden er eg NØDT å skryte!
EG har nemligen laget MASSE boller i dag!
Faktisk ble det 82 boller, men bare 61
ble pakket i poser......MYSTISK!!!!

Skal nemligen har familie slabberas i morgen
anledning Jr sin 10 år dag ;))
Da kreves det LITT boller hehe 


Ble litt extra deig og laget til en Bladkrans også-
den ble ganske så flott om eg skal si det selv ;))

Å ja, bollene er noe av det BESTE eg har laget,
eller kanskje det er FOR lenge 
siden slik at eg ikkje husker det??

Anyway, her skal du få oppskrifta:

2 kilo mel
ca 400 gr sukker
1,5 ts salt
2 ts bakepulver
400 gr smør
1,4 l melk
2 pk fersk gjær

Dette ble altså 82 boller + en krans!!!
Du kan jo dele den i 2 eller 4 ;)

Melk, smør og gjør i ei gryte under treg oppvarming
mens du blander alt det tørre i ei bolle.
Bland det våte i det tørre, hev 30 min, 
trill boller og hev en stund på brettet.
Eg lot deigen være litt klisset, 
da unngår du tunge bolle ;))

Eg skal servere bollene med rørte Jordbær-
DET er JAMMY det!

KOS DEG! 


Eg legger ikkje skjul på at eg digger VOSS Vannflasker, 
men i dag ble eg fullstendig FORELSKET!!!!
Solstråla kom hjem TIL MEG med ei SVÆR Voss Flaske
I GLASS!!! Har ikkje sett DET før liksom!
Den inneholdt 0,8 l Sparkling Wather!
Hun hadde funnet den i byen og tenkte på meg!
Ikkje kostet den en formue heller, KUN 24 kr ;))

Eg har hørt historien om dette vannet, 
men eg digger flaska og designet og har skikkelig
godt Tananger Vann oppi liggende i kjøleskapet, 
ja opp til flere flasker faktisk.
Den perioden eg gikk med sonde var de helt geniale!
Eneste flaska sondesprøyta kom nedi for 
å trekke opp vann til skylling.
Med slike lekre flasker er det ENKELT
å drikke NOK vann i løpet av en dag ;))


Alt i alt har det vært en FIN lørdag, 
og i morgen blir koselig ;))
Satser på at formen er BRA slik at dagen
blir virkelig GOD ;))





KOS deg og ha en fortsatt
HERLIG helg ;))






Go`klem fra en IVRIG Vibbedille ;)) 


6 kommentarer:

Monstermønster sa...

Mye på pinnene her! Og masse inspirasjon å hente, takker og bukker. Kanskje boller var tingen for oss i morra, bladkrans har jeg ikke laget på iallefall ti år! (DA ble den svidd FAST i ovnen, haha! Jeg er ingen god kokk...)

jannelea sa...

For et koselig innlegg, flotte prosjekter og herlig bollebakst. Skikkelig inspirerende. KOS DEG masse og ha en fin dag!

Klem!

StrikkePia - Kristine sa...

Den genseren var virkelig fin. Men du trenger ikke holde pusten, bare strikk den større enn du vanligvis ville gjort. Skal se i mine hefter, likte den såpass godt at eg kunne tenke meg den. Samme med Fabel teppet, mønsteret er lagret. :-)

Både boller og krans ser nydelig ut.... Er den kransen det samme som vi her kaller klippekrans? Det er deilig, lenge siden jeg har smakt det nå. :-)

Mitt lille roterom sa...

Hehe...akkurat det samme har jeg tenkt om de ribbestrikkede genserene også - er for "bulkete" foran...
Synes ikke det er pent å se til verken på meg eller andre jeg!!!

Teppet du har laget prøvelapp til ser morsomt ut å strikke ja...
Kanskje flere burde prøve seg?

Og du! Det er så godt når bollebaksten er vellykket og jeg tror noe av trikset er å ikke bruke for mye mel ;)

God søndag til deg!

Sissel sa...

Wow, blir så imponert over alle de fargerike og fine prosjektene du holder på med. Alltid spennende å se hva du tryller frem. Bollene og kransen så veldige gode ut ;)

Maria Isabel sa...

Gøy med mange prosjekter på en gang!!!

De bollene og den kransen ser jo bare heeeelt utrolige ut!! Min svakhet er nemmelig gjærbakst, så det er nesten så jeg sikkler på tastaturet mitt her ;)

Mamman min har også sånne VOSS flasker, de er kjempefine til å servere gjestene vann til maten også :)

Ha en fin uke :)