fredag 11. september 2015

5 GRATIS oppskrifter på Skikkelig Stilige Sokker

Foto: Grumperina

Jaywalker var den første engelske sokkeoppskriften eg slukte rått-ja eg skal love deg eg var slettes ikkje alene om det! Det er noen år siden og eg var ikkje så erfaren hva gjalt strikkefasthet etc så mine sokker passet supert til en elefant!

I ettertid har det blitt noen slike par og det er skikkelig gøyale sokker å strikke! Hvis du bruker flerfarget garn som f.eks lager striper vil du få en herlig effekt av kombinasjonen 
garn og mønster

Ikkje er de vanskelig heller-Eg lover :) 


Foto: Tiiina

Kalajoki er oppkalt etter en elv i Finland og er slettes ikkje noe vanskelige :) Kjekke sokker å strikke + de strikkes 
i et noe tykkere garn og pinner


Foto: loomandarty

Mojo har eg også strikket, men eg brukte en farge på hvert felt og de er GALKULE! Sokkene ser muligens rare ut når de ligger der hehe Men de er skikkelig GODE på-Eg lover!


Foto: weeblet

Circle Socks ble en skikkelig "landeplage" da de først kom ut hehe ALLE strikket dem og det er noen veldig dekorative sokker som er mye enklere enn de ser ut! Disse blir også veldig fine i 2 solide farger :) Her kan du leke deg med kontraster og ton-i-ton :) 



Foto: betty lovesyarn

Nutkin husker eg at eg sleit litt med, neida, mønsteret var ikkje vanskelig-det memorerer du ganske greit, men mine ble ganske smale så eg måtte til slutt OPP i pinnestørrelse :) Hørte om andre med samme problem så det kan være greit 
å prøve den på litt tidlig :) Lekre og delikate sokker :) 

Dette er altså 5 stk sokker som eg virkelig satte 
pris på å strikke, og JA:
ALLE er blitt gitt bort.......men eg skal love deg at NÅ fikk eg sykt lyst å strikke sokker! TYNNE SOKKER! *Angst* 
Nå må eg bremse og ikkje starte på noe mer, 
ikkje akkurat nå!

Men DU kan KOSE deg-Sett i gang :) 


* * * * *


Hekkan altså! Det verste eg vet? Å våkne kl halv 6 av noe syke smerter ....... I TÅA!!!
Ja det var så eksplosivt vondt at eg hulket meg inn i stua 
og måtte frem med Mentholatum`en!
Bakgrunnen for dette er: Som du har sett har eg nå lange negler på hendene, har i grunnen det på tærene også, 
MEN i går kwell når eg så film satt eg å plukka(!!) av gammel neglelakk på storetåa og plutselige så skjærer den ene fingerneglen seg ned i siden på tåa der hvor neglen går nedi-AU det gjorde vondt der og da, men gikk over......Helt til eg våknet altså halv 6 med et EKSPLOSIV tå! Fy søren altså

Eg fikk på overdrevent masse krem, krøp inn i senga igjen, men siden eg holdt på å bli tullet sto eg bare opp! 
Hvordan eg klarte å ordne kaffibrette og dill aner eg ikkje, men tårene rant og eg hulket så vondt var det hehe 
Tålte nok veldig lite der og da for eg var LANGT fra våken
Ble sittende med foten høyt opp på bordet og i 8 tiden var den såpass rolig at eg krøp under Ali sine varme dyner 
og sov som en stein til kl 11 :) 

Jr våknet jo med DEN halsen i morges 
så han holder me hjemme! 

Dette vil da si at Helgekosen er fortsatt ikkje i hus, men frykt inte me skal ut å handle i ettermiddag hihi Ryggen kjennes helt super ut, ja om eg ikkje vører den en tanke hehe 
HÅPER at eg ENDELIG kan få ei fin helg igjen! Har vært mange vonde helger nå gitt! Nå har eg iallefall medisin hjemme hvis helsikken slår til-KRYSSER FINGRENE :) 






Men du? 
Unn deg litt extra KOS i dag-
Det er jo FREDAG :) 
NYT kwellen :) 






Go`klem fra ei Glad & Uthvilt helgeklar Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: