tirsdag 1. september 2015

Beste Barnelue og Hals-EVER!

Seee så søt og lite Jr var hehe 
Dette settet strikket eg til han i vinteren 2009, altså 6 år siden-Da eg nå gikk gjennom Lueboxene i gangen er dette noe som har overlevd alle årene :) Det er skikkelig GODT 
og det "vokser" liksom med ungene, men det er ABSOLUTT på tide at eg fornyer luegarderoben hans og ikkje minst utvider den for MYE er jo så klart fo lite-
ja for nå er Jr stor og nesten mandig :) 

Lua over her er Gooseberry Hat og Verdens beste......


.....Hals heter Ambitus :) Halsen passer fint til oss alle her hjemme, men eg syns den er så herlig på ungene for den ligger så godt og varm nedover skuldrene og overermene :) Denne er faktisk blitt litt slitt i kantene :) 
Settet har eg strikket i Novita 7 Brødre 


Foto: WestKnits

En annen lue både Jr og eg digger er denne kule Piece Out, Jr mente det var den kuleste lua på skolen og eg syns det var det gøyeste lua ever å strikke :) Har virkelig sansen for Stephen West sine Designs selv om noe av det innimellom er ganske...Hmmm.....KREATIVT! Digger det :) 

Tiden er absolutt inne for å legge opp til vintertilbehør og fylle kurvene i gangen med nye ting! Det er skikkelig koselig 
å strikke luer, votter etc for man blir liksom ferdig så fort dvs at ungene slipper å stå så lenge å trippe og vente hehe 

* * * * *

Eg er straks i gang med lekebuksa, har ikkje blitt mye strikking mens Solstråla var hjemom, me hadde liksom andre ting å gjøre da, Som å SKRAVLE og nyte tiden :) 

Mamm`en kommer straks inn dørene her så 
"Me Time"-kwellen utgikk hehe Men eg får ta den igjen 
i morgen :) Eg har nå iallefall fått sovet en god stund så eg kvikner nok til utover kwellen :) 





KOoOS deg og ha en
fine kwell du også :) 





Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Snuppesnella sa...

Fine og gode strikkeplagg !

Snuppesnella sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bundingen sa...

Stilige! Takk for link til oppskrifter! Alt du har oversikt over... Jeg er imponert, rett og slett.
Her regner det i bøtter og spann som meldt.
Det betyr mye strikketid, men må nok ut en tur etterhvert. Man har da støvler og oljehyre som det het i gamle dager. Sydvest også!

Ingunn ønsker deg en fin onsdag!