mandag 5. oktober 2015

Tiden er inne! Forbered deg på Jula! - Oppskrifter!

Foto: katbaro

Mulig du både har sett og gjerne strikket 
Vottekalenderen til Dale? Men eg har altså funnet enda en slik kalender bare denne har MYE større votter, Ergo noe større gaver :) Disse vottene er jo veldig for seg gjorte også så hvis du starter nå blir du nok ferdig i tide :) 

Mittens Garland Advent Calender - Oppskriften du laster ned via Ravelry er en Grunnoppskrift på selve votten og så må du inn på en og en link via samme side på Ravelry for 
å få det enkelte design på hver vott :) 
Ikkje noe problem i det  hele tatt :) Her har du virkelig MANGE koselige timer med strikk :) 


Foto: alipyper

Juletre pynt kan du også lage, selv strikket eg en del av 
Arne og Carlos sine Julekuler som du forøvrig finner 
Denne Boken , men det finnes masse fint "der ute" også! Som f.eks disse søte Danish Heart


Foto: Coats & Clark

Hvis du er en skikkelig reser med heklenåla kan du jo Hekle dette flotte Christmas Star Throw før jul :) 


Foto: crochetSpot.com



Foto: Darleen Hopkins

Eller hva med å hekle en Elf Hat til en festlig anledning?


Foto: Drops

Noen av de fineste Julesokkene finner du Her hos Drops 
og DET rekker du iallefall før jul :) 

Det er bare å sette i gang å forberede seg for Jula kommer ramlende over oss før me vet ordet av det Ho Ho Ho 




Foto: Vibbedille

Ellers kan eg jo melde om Nydelig Høstvær 
og Pysjtendenser her i sofakroken og ingen andre planer enn seriøs sokkestrikking :)  Oppe og gikk samtidig med fuglefising i morges og det er ganske tidlig til å være mandag og ferie skal eg si deg :) "Ryggen" er fortsatt ikkje med meg og på onsdag blir det både rønken den og ØNH-Poliklinikk for å sjekke mine sarte stemmebånd :) Ja er det ikkje i rauå så er det søren meg i halsen! Ka skal en stakkars egentlig gjør?? Har lyst å bare setta på bremsene å si at NÅ gidde eg ikkje mer, det er som måtte komme, ja det får søren meg bare komma! :) Lite å gjør med det liksom. Er det rart eg bare sitter her å strikker syns du?? 




Men du?
Om du har ferie eller ei, 
KOS deg masse og NYT
en utrolig Flott mandag :) 





Go`klem fra en Optimistisk Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: