søndag 25. oktober 2015

Vinterplagg til de Små - Gratis Oppskrifter

Tatsiana Matsiuk

Hadde ikkje i grunnen så mye effekt den extra timen i natt,
eg la meg kl 1 og våknet halv 8-Helt normalt :) Mjooo det var gjerne litt lysere enn vanlig? Men kan tenke meg at morningen startet tidlig, ja gjerne VELDIG tidlig hos noen småbarnsforeldre? Begge mine sover til minst lunsjtid uansett hvor mye klokka stilles så det er noen år siden det har hatt en virkning og siden alt stilles via Pc og andre elektroniske dubbeditter merkes det så og si ikkje ;) 

Noe som er likt hos alle er at varme plagg er god å ha!
De små er slettes intet untak og faktisk den gruppen det strikkes MEST til! Mulig fordi de ikkje kan protestere? hehe

Ta f.eks Solstråla: Hun er født direkte inn i et ventende hentesett i ull, vokst opp med ull rett på kroppen,
om sommeren var det kjoler, skjørt og små topper i bomull
og merino, men NÅ, ja og de siste 10-12 årene?
"NeiTakk" sier hun så fint hun kan når eg spør om det er noe hun vil eg skal strikke.....MEN, vær du sikker på at når hun begynner å produsere småtroll,
ja DA skal eg pakke de inn i ull! *ler*

Anyway, over her har du en lekker Poncho m/ lue, den koster noen kroner, men så verdt det!

Temtation Poncho an Hat set


Yarnplaza

Alle liker vel Pingviner?? Eller?
Sikkert veldig kosete og god og varm :) 

Gratis


Erin Scull

De fleste små er gjerne på overnatting en natt eller 2 og da er det veldig greit med med liten Pysjamas Sekk :)
Er jo forresten en festlig Julegave :) 

Puppy Nap Zack
Gratis

Melody Rogers

Denne luen kan du velge om du vil Hekle eller Strikke,
ved å gå inn på linken finner du oppskrift til begge deler
og de er absolutt like flotte begge variantene :) 

Slouchy Diamond Cap
Gratis


CherylMac/Tanis Lavallee

Gratis



OJ! Det ER ganske så skummelt å se hvor fort det baller på seg her i kroken altså! Samtidig som eg rister på hodet sitter eg å har bestemt meg for en tur inn på garnrommet
etter noe lys grå tynn alpakka.....

Ja du skjønner det, eg har noe eg muligens kommer til
å teste ut i dag......VET at eg ikkje BØR gjøre det nå så foreløpig plan er å bare ha den alpakkaen tilgjengelig liksom...Just in Case.... Ja dessverre så er vel denne tankegangen ganske lik for oss alle "Garnidioter"?.....
MÅ Liksom ha det i nærheten sånn at me ikkje glemmer en idè som poppet opp....Rart det blir ROT!??

Uansett, det første eg nå skal gjøre etter at kaffikoppen
er tom er å legge rent på Jr sin seng, deretter har eg en plan om å vaske håret-Tiden er inne for å teste den nye Shampoen eg fikk vettu-Håper virkelig ikkje eg ser ut som et Lykketroll når håret er tørt! haha
Men da har eg en olje som visstnok skal fixe saken!

I kveldingen da kommer Jr hjem og eg kjenner at ei helg var nok, nå trenger eg litt aktivitet her i stua og masse
fantasifull og illustrert skravling hehe




KOS deg masse og Ha en
Sløv og Herlig Søndag :) 





Go`klem fra ei ivrig og spent Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: