torsdag 15. oktober 2015

WinterWonderLand - Oppskrifter


Foto: Majorie Dussaud

Dette er absolutt MITT favoritt sjerf/sjal! Utrolig kjekt å strikke og det er jo såååå fint! Ikkje komplisert i det hele tatt :) 




Her er min variant, strikket i Nepal :) Ble helt perfekt :) 
Det gikk med 6 nøster, så hva venter du på??



Foto: Sarah Lady



Foto: Ingunn Santini

Sett noe så lekkert??



Foto: von Hinterm Stein

Denne kan også i følge oppskriften strikkes i Nepal fra Drops



Foto: loasidellamaglia




Dette bildet tok eg 19.30 og nøyaktig 3 min etterpå var det kullende svart! + at det er skikkelig frostarøyk når eg puster, det er ei heller mer enn ca 5-6 grader.

På nyhetene meldes det om at PLUTSELIG er veiene glatte når man står opp så eg tror nok at de NYE flotte dekkene som me hentet i Egersund i sommer snart skal få kjørt seg :) 
Er jammen glad me invisterte i GODE dekk for eg er som kjent ei PYSE på glatte veier!

Nei, gi meg heller 1 meter med snø og vindstille,
men ikkje IS! Her i vest er det jo kjent for å være slapsete 
og holkete vinter, men eg håper at årets spådommer for de kommende månedene slår til, men de må altså huske 
å legge til litt SNØ!

Dagene forsvinner veldig fort for tiden syns eg så eg kjenner at det til tider kan kommet et "Bluss" med JulePanikk!
Ikkje en eneste Julegave er verken påtenkt eller startet,
vet ikkje en gang OM eg vil strikke gaver......Lysten til akkurat det har faktisk dalt med årene.....Hmmmm Får tenke 
og vurdere nøye før eg spanderer mine dyrbare timer :) 

Har iallefall brukt 2 av de timene på puta nå og det føltes så herlig! Var litt i koma da eg våknet, men nå midt i en kaffikopp begynner det å lette :) 

Har tenkt å praktisere seriøs sokkestrikking i kwell og målet er som nevnt å få ferdig første sokk! Problemet er at eg NYTER å strikke med Silja og når mønsteret i tillegg er herlig, ja da tar det bare litt lengre tid *Ler*




Men du?
KOS deg DU også og ha en
Eventyrlig Fin Kwell :) 
Det har eg planer om :) 





Go`klem fra ei positiv Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Nita sa...

Ha en flott kveld du også. Du legger ut så alt for mange fine oppskrifter at to do listen min blir lengre og lengre. Veldig bra når du kommer med ting som strikkes på tykke pinner for det bruker jeg ikke hahaha... Neida kos å få inspirasjon.

Hilde sa...

For et nydelig skjerf, tror jammen jeg må strikke det. Har masse Nepal liggende. Tusen takk for tips.