lørdag 13. februar 2016

Spennende Tepper - Gratis Hekle/Strikkeoppskrifter

Imawale Imawale

Har du noen gang prøvd deg på Dobbel Strikking?
Ja slik at det du strikker ser glattstrikket ut på begge sider bare i motsatte farger? Eg har testet det og det er ikkje så vanskelig, men det tar litt ekstra tid :) Hvis du ikkje har prøvd, ja da er det vel på tide da??

Hvis du søker på YouTube så finner du mange videoer som kan hjelpe deg med selv teknikken
og HER har du en som eg fant :)


Bildet over
Gratis Oppskrift



Jimenez Joseph

En annen teknikk som kan få flotte effekter er Short Row
Ved å lære forskjellige teknikker kan du egentlig
trylle frem det meste :)
Ja som dette herlige teppe over!



Magic Carpet Studio

Hva med å hekle et GULVteppe? Jepp, det går fint vettu :)

Gratis Oppskrift



Magic Carpet Studio

Hvorfor ikkje en ugle på pikerommet f.eks?

Gratis Oppskrift




Bortsett fra å ha stekt enda flere pannekaker sitter eg
i grunnen bare her å strikke  og ser "Real House Wife" hehe Litt av en slabbedask lørdag :) Hadde i grunnen tenkt
å lage litt boller også i dag, men Ali har holdt på å styrt med middagen så det har liksom ikkje vært plass hehe
Tenker eg får satse på å sette en bolledeig i morgen formiddag - DET burde egentlig gå fint :)
Krysser fingrene for en GOD morning :)

Begynner å minke på gutter her nå så kanskje eg kan starte med å få dyner/senger på plass!? Kunne jo hatt den ene på gjesterommet, men de skulle se Skrekkfilm når de la seg
og ønsket å sove samlet, så Ok da hehe

Gleder meg til middag! Mmmm herlig Oksesteik
m/ovsbakte poteter og grønnsaker :)
Skal også blir KOSELIG i kwell med "Hver Gang Vi Møtes" - er jo ukas høydepunkt å regne hehe
+ at det er sååå herlig å tenke at det er FERIE

Tenkte eg skulle ta meg noen timer hos min mor på mandag, ja siden det er morsdag i morgen :)
Strikke og skravle i den nye sofaen hennes :)

Amira kommer her i morgen og det er godt å ha litt alene tid med henne + me finner sikkert på å gå og ta sol :)

Nei, eg får starte litt på oppryddinga tenker eg og etterpå er det bare å fortsette på armen, ikkje sant det blir fint vel!? Måtte kjolen bare bli fort ferdig! Har planer om å brodere noen maskesting også! *Hemmelig* hehe





KOS deg og ha en
Fortsatt herlig ettermiddag :)






Go`klem fra ei litt søvnig Vibbedille :) 

1 kommentar:

Fingerbølla sa...

Hei. Ja har prøvd dobbelstrikk, arti men tidkrevende. Eg strikka sitteunderlag som eg tova litt etterpå. Blei tjukk og goooo.
Kos deg med ferie, uke 8 er vinterferien her nord. GLEDES!!!