mandag 20. mai 2013

"Fantasi" Genser i Silke Tweed ;)

Eg har hatt 600 gr (dvs 2400 m!!!) Silke Tweed liggende
noen år, har ventet på det RETTE prosjektet........
Har vært litt kresen på dette garnet fordi det har gått
ut av produksjon og DA det være noe eg kommer
til å bruke MYE!

Ravelry i dag ramlet eg over 
noe eg syns var en kul genser, 
eller, den var noe voldsom og glissen-
men DET kan endres på!

Eg digger Steven West, og klart det var en


Litt usikker på hvilke og hvor 
mange farger eg skal bruke så eg
tar det litt sånn som det kommer ;) 


Nå valgte eg å ikkje kjøpe oppskrifta denne gangen....
Grunn? Fordi eg vil eg ikkje ha den så ENORM
som han har strikket den og som sagt så liker eg det ikkje
når det blir så glissent+
eg dropper det innsnørings greiene i ryggen

Eg tenker å begynne ovenefra med raglan til eg er fornøyd, 
når eg kommer til vrangborda foran 
får eg se om eg begynner å skrå
den fra fronten eller om det blir fra siden.
Armene vil eg ha litt smale + at de skal være litt trompet!
Eg tenker eg bruker pinne 3.5-4,
sier bare èn ting; PRØVELAPPER hehe

Som vanlig er den SUPER i hodet ;))

Når eg starter? NÅ!
Hvis dette funker blir det kveldsstrikking, 
for i morgen tidlig starter eg på Umaro 2 ;)





KOS deg og ha en flott, 
men SEN, mandag kwell ;)






Go`klem fra en IVRIG Vibbedille ;))

3 kommentarer:

Hilde sa...

Å, så spennende :)

Sylvia sa...

Ha ha...jeg har omtrent like mye silketweed liggende, sammen med en oppskrift jeg vil bruke til det. Det er kun en enkel kortermet , lit sid genser, men grei nok.
Er du intrs så sender jeg deg den gjerne, altså........

hobbyvenn sa...

Så spennende med en selvdesignet genser. Gleder meg til å se resultatet.
Håper hosten gir seg snart, her varte den i mange uker... God bedring, og lykke til med teppene dine også. Klem