søndag 19. mai 2013

Strikke/Hekle kosedyr og andre rarieteter ;)

Helt siden eg gikk gravid med begge ungene har eg
laget kosedyr, noen små, andre VIRKELIG store ;)
Både heklet og strikket ;)

De fleste av disse dyrene over her kommer fra et hefte til
Dale som enkelt og greit heter;Kosedyr
Fant dessverre ikkje heftet nå, men Dale kan nok
søke det opp om du skulle være interesert ;)

Eg bruker KUN Safir og Østlandsgarn til kosedyr-
da tåler dyrene den utroligste herjing!
Noen av Kosedyrene over er 13-14 år og like fine ;)


Boka Myk Magi i Fjæra til DSA fant eg for noen år siden, 
her bruker man Alpakka og får de mykeste dyr!

Samtidig som du strikker og hekler er det en koselig
historie for de minste ;) 


Utrolig flotte figurer inni boka!
Har i MANGE år hatt lyst å hekle meg en KINGSIZE lang
slange i de herligste farger!

Kan jo faktisk bruke den som pute/pynt i en hagestua f.eks
Skilpadda her blir ganske stor og kan fint brukes som pute ;)

En annen bok eg har heklet  en del fra er
Toilet Roll Covers-du kan lage de festligste dorullene hehe

Kunne jo vært ganske så søtt med en sau på hylla? hihi

Hvis ungene de f.eks har eget bad kan jo dette være en idè?
Utrolig MANGE kule Covers i denne boka ;)


Tenker nok at det blir noen kosedyr o.l
til BabyJr fremover-han er allerede innehaver av flere, 
men mer skal det nok bli ;)

Eg syns det er utrolig kjekt å hekle/strikke
figurer, har faktisk en del i stua!!!!
Jepp, de er i en litt annen klasse da om man kan si det slik

Delicious Crochet Etsy Shop kan du finne de
flotteste heklede figurene du kan tenke deg!

Selv har eg heklet The LlamaElton-The Sheep
Lupita og Baby Turtle - De pryder bla sofaen her ;)



Jaja, blir nok ikkje noe kosedyr heklings i kveld, 
tror bare eg fortsetter på Primula Teppe ;)
På tirsdag er det hverdag igjen og DA starter eg på
Umaro nr 2 ;)) Da har eg ca 2 mnd på meg-
burde vel gå greit det???
*Krysser fingrene*



Ble ingen rød nese her i dag heller, 
ble retten og sletten FOR varm for meg!
Skiftet klær 2-3 ganger før eg ga opp og la meg i senga
en times tid for så å ta meg en ISKALD dusj!
DET var NICE det!
Nå er det passe svalt og eg skal nyte kvelden ;)

Formen er fortsatt snylta/komlete så mulig derfor
også at eg går ekstra til denne varmen;)







Men du må KOSE deg og nyte
denne flotte søndagen-herlig med FRI
i morgen også ;))







Go`klem fra en avslappet Vibbedille ;))


blogglisten_812cf9472f9ab3a0a2f2c983d66faea4

Ingen kommentarer: