mandag 6. juli 2015

6 Uforglemmelige Hekla/Strikkete Tepper

Foto: noricum

I alle mine mønstermapper ligger det ting som eg drømmer om 
å hekle og strikke, i dag har eg rota i mappene 2006/-07 
og DER er det jammen mye kult og med et dukket det 
faktisk opp et par Ufo`er eller 3 hehe 

Det første teppe her har eg faktisk 3-4 "Blyanter" ferdig heklet 
og eg husker hvor ivrig Jr var på å få dette teppe ferdig, men som så mye annet endte det til slutt som en Ufo.....MEN, eg har de enda da, dvs at så lenge det er LIV er det HÅP :) 

Brukte Safir til disse "Blyantene" og de fikk en temmelig bra størrelse og strukturen som er brukt blir veldig fin og det går temmelig fort. Oppskriften "Color Me" er GRATIS 
og du finner den HER! 


Foto: Interweaves2006

Hvor mange har ikkje et slikt påbegynt teppe? 
*Rekker opp hånden* Tror faktisk eg har opp til flere hehe 
Men fy søren dette er en skikkelig GØYAL måte å hekle lappe teppe på! Egentlig så trenger du ikkje noe oppskrift, men om du vil ha den Orginale "Babette" ligger den fortsatt til salgs 
for en billig penge HER! 


Foto: arthurknits

Dette ser MYE vanskeligere ut enn det er, 
"An African Adventure" består av små lettstrikkete lapper som du monterer etter hvert, skikkelig tøft 
og en litt spesiell fasong på lappene :) 
Oppskriften ligger som en Pdf fil HER! 

Foto: Bizyhands

"Stained Glass Window Afghan" har siden eg så det første gang for mange år siden ligget klistret bakerst i hjernebarken, 
har aldri glemt dette! Det er såååå lekkert og èn dag, ja da SKAL eg hekle disse lappene og da det være i nøyaktig disse fargene! Ikkje sant de er utrolig lekre?? Oppskriften kan du kjøpe HER! 


Foto: JulieAnny

"Chatedral Rose Window Afghan" er et lignende teppe som det over, bare det er som ett stort teppe, det er utrolig hvor flott effekt det blir i disse fargene med svart som kontrast! 
Eg er seriøst In Love med denne type tepper, lurer i grunnen mest på hvorfor eg ikkje noen gang har startet??
Uansatt, kanskje du blir fristet?? Oppskriften og bilder av andre nydelige tepper finner du HER! 


Foto: Pat Ashfort & Steve

"Penrose" er et UTROLIG enkelt teppe kan du tro! Består kun av lapper strikket i rillestrikk så her kan det gå fort! Grunnen til at eg VET dette er fordi at eg har et Halvt Teppe liggende i ei kurv inne på Garnrommet mitt! 
Også til dette teppe bruker eg Safir eller Rubin fra Sparkjøp :) 
Eneste som er lurt på dette teppe er å bruke farger som er i samme nyanser slik at du får en skyggeeffekt :) Oppskriften får du kjøpt HER! Du bør virkelig ta en kikk HER også for å se hvilke andre flotte tepper Wolly Thoughts har, eg har strikket COP tidligere og det er i daglig bruk og akkurat like fint :) 

Hvis du ikkje har funnet det ultimate prosjektet til høsten nå, 
ja så vet ikkje eg HAHA


* * * * *

Har i grunnen vært en sløøøv dag i dag, mye skyldes nok været for det minner mye mer om OKTOBER enn om starten på juli 
kan du si! Mellom 12-14 grader, regn og guffen vind-KALDT!
Tror me her i vest sklidde galant av SOMMER-planene til 
Vær-Gudene i år, men fikk liksom mer enn nok sommer i fjor hehe

HellestøStranda 11.juli 2014-DET var SOMMER det!


Har sittet her i kroken med ULLsokkene på meg, 
strikket og koset meg, Ali har laget verdens beste Kylling/Pasta salat og nå spiser eg for 2.gang :) *Mett*

Før eg setter meg for kwellen skal eg bare henge opp en maskin med Jr sine klær, det er nemligen på tide å rydde ut av skapet hos han, for hekkan den lille gutten min har vokst! På tide å fylle opp med litt nytt og det vandret 3 store poser med arveklær inn dørene 
i dag og DET er kjekt! Nå vaskes det for harde livet hehe 


Men OK, håper du har hatt en fine dag, 
kanskje du har fått BADET??? Er du solbrent??
Eg er omtrent hvit som et laken eg......





KOoOS deg masse og ha en
Fin Fin kwell der i Go`stolen :) 






Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

1 kommentar:

Sylvia sa...

God kveld Vibeke.
Jeg sitter i sofaen med en kopp te og en ny bok. Nope, ikke noe strikketøy.
Har bare mista helt lysta for tiden, til strikking. Men du hvor mange flotte tepper du viser frem her. Jeg har visst noen liggende, jeg også.
I kveld begynte min sommerferie, på en uke. Uten planer!!!!
Tror den blir stille, og vil inneholde mest lesing. Hadde håpet på I SOLA, men så heldig som jeg er, så er det meldt mest regnvær i min ferie.
Det startet med at jeg ikke rakk bussen hjem, etter at jeg var ferdig på jobb i dag ( en forsinket kunde klarte å dra ut tiden) så dermed så gikk jeg hjem istedet, med to handleposer fulle av matvarer. Litt ekstra trim er jo greit å starte ferien med, vettu ;)
Jeg er faktisk brun, for jeg har vært mye ute i sola, når den har vært her.
Veeeel, en ny murstein av en bok venter.
Ha en fin kveld kjære deg.
Klem