mandag 20. juli 2015

Kaster meg over NOK en Trend!

Har siden liten av vært veldig kreativ, elsker å tegne, male, klippe, lime, ja ALT i grunnen og eg kunne jo IKKJE la denne nye trenden gå meg hus forbi! Å nei da, eg er bare litt treg! :) 


Det var faktisk veldig kjekt å sitte og fargelegge, aller helst ville eg jo ha tegnet selv, men av og til må man bare utfordre sin egen tålmodighet-som du vet så elsker eg jo å DILLE!
Det er det DETTE er; DilleDalle KoseMose hihi 


Da eg holdt på med utdannelsen min innen Design/Reklame lærte me å FARGE! Ja det er jo nesten eg fag i seg selv, hadde man "striper" i fargebilde fikk man karatertrekk! 
Nå når eg satt her å farget hørte eg Illustrasjonslæreren sin stemme; "Sirkler, små, småååå sirkler, om igjen og om igjen, ja helt til du ikkje ser noe mønster" Så med denne stemme inni hodet vil nok dette ta tid hihi

Men fant ut at det å kombinere dette med lydbok gikk MYE bedre enn til hekling! For når eg satt å telte på heklinga ble eg helt ukonsentrert av den stemmen hehe 
Jepp, det ER en treningssak :) 



Elsker insekter, men BARE på papiret for det er virkelig nydelige skapninger!


Ble faktisk 2 bøker på meg i dag FORDI; Først var eg på Kiwi og der sto "Den Magiske Skogen" og den hadde ikkje heeelt det eg ville ha, men eg tenke ok, la gå. Syns det er VEL mye små krusseduller i den, men da eg skulle inn på Nille for å ha en blyantspisser fant eg jo "Den Hemmelige Hagen" og DA fikk en noen eg VILLE ha :) Der var det bla insekter :) 

Nille hadde de også en sånn Postkortmappe med kort du farger, deretter kan du adressere de og sende de til noen du er glad i :) Den mappen skal eg kjøpe neste gang :) 

Hver av bøkene kostet 149,- og Postkort Mappa kostet 99,-


Siden eg har studert/jobbet med Design/Reklame i flere år har eg et solid lager hva angår farger i alle varianter 
og diverse malinger så det ble en tur på "lageret" 

Nå anbefales det kun tørre farger og "tørre" tusjer i boken, men på Postkortene kan man bruke akvarellmaling 
og DET vil eg også prøve :) 

Nå bruker eg vanlige fargeblyanter som er litt myke i blyet, dvs at eg kan gå over med en våt pensel og få enda tettere farge, men siden disse arkene ikkje 
"tåler" fukt så dropper eg det :) 



Slik ser en sliten og "ikkje så god i formen" Vibbedille ut hehe
Men det var SKIKKELIG herlig å sitte på brygga 
med en is i armkroken til Ali <3 

De siste dagene har virkelig tatt på fysisk, mye bilkjøring, full fres hele dagene + me har vært veldig aktive i dag også, 
ja det så du jo i forrige innlegg. er det pause et par dager før eg skal RIBBE badet hehe Jepp, det trengs en skikkelig rengjøring, begge gutta er blitt klippet med maskin der inne siste uka og HÅR havner de rareste steder hehe 


Åååååå det er såååå fredfylt å bare sitte her 
å høre på måkeskrikene :) 


Det har vært SOL og fina veret i dag, men med èn gang me satte oss i bilen skyet det til og ble faktisk ganske kaldt! 
Men me fikk isen i oss og totlet oss etter hvert hjem :) 


Fine, Flinke mannen min <3 


* * * * *

Nå har Ali og eg okkupert hver vår sofa og skal ha en avslappende herlig kwell og eg GLEDER meg sykt til å krype inn i seng i kwell! ALLTID spennende med nytt rom og ikkje for å snakke om hvor himmelsk nydelig det er å smyge seg under nystrøkent sengetøy Mmmmmm

Snakket med Solstråla igjen nå i kwell og ble så GLAD da hun hadde bestemt seg for å dra inn til et Treningssenter for å teste det ut :) Hun har kun vært hjemme hos seg selv siden lørdag og eg er så redd hun skal bli helt ensom, hun er trossalt vant med MASSE rutiner. Men ting blir nok lettere når hun kommer i gang med studiene og jobben, 
ja og trening på fritiden :) 





Men NÅ?
KOS og KOS :) 
NYT Kwellen Du også :) 




Go`klem fra en avslappet og optimistisk Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Hilde sa...

Magic mandalas har jeg kjøpt meg og fargelegger i :) Greit i gråværet ;)

Hobbymegher sa...

Ja, er det ikke bare herlig å sitte og fargelegge også?
Jeg kunne ikke heller la være, nemlig. :-D

Ruths datter sa...

Koselig med farger og nye ark. Jeg har kjøpt meg farger og tegneblokk. Alt ligger og venter på at jeg får tid til å begynne å tegne igjen. Det er herlig å ha nye farger og blanke ark som venter.
klemz