fredag 17. juli 2015

Icosa Welt Ball Pillow

Foto: ShibuiKnits LLC

Husker du DENNE? "ALLE" strikket den i 2006 og det ble en skikkelig farsott over hele landet. Veldig spesiell og kul ballpute som var utrolig kjekk å strikke :) 

Stor ble den også, måtte jo fylle den med hele 
2 sommerdyner! 


Kastet meg jo som vanlig gadong rett på, aldri strikket engelske oppskrifter og var helt fersk innen 
"strikking på nett", men det gikk så greit så. 

Pute nr 1 strikket eg i Safir fra Sparkjøp 
og det gikk med ca 15 nøster :) 


Da lille Sjarmøren ble 2 år syns eg det var på tide med èn til og oppskrifta ble hentet frem fra sine gjemler og her snakker me FARGER! Syns denne er sååå kul! 


DENNE er også strikket i Safir for da tåler den virkelig 
å bli lekt og herjet med :) 
Godt garn er det å strikke i også!

Men, til POENGET!!! 
Det er jo helt UMULIG å få tak i denne oppskrifta jo??
Joda, eg har den, i papirutgaven, men det er jo umulig å få fatt på "noen" som kan forklare hvorfor

Vet det er MANGE som ønsker denne og da syns eg me må spre LYSTEN for akkurat denne oppskriften. Eg har prøvd 
å sendt en mail HER , men får ikkje noe svar :( 

En måte å gjøre det på er jo å SPRE dette innlegget så kanskje me får napp etter hvert :) 

* * * * *

Nå er me snart klar for Take-Off her i huset, Jepp, me må ut å handle litt i dag. Tar en tur til Sandnes å handler grønnsaker og så kan det være godt å ha ei kanne med olje til bilen med tanke på turen i morgen. Solstråla skal styre i vei å pakke her hjemme og demontere en del møbler :) 

Ellers er det faktisk ganske varmt i dag, det er meldt 20 gr etter kl 18- OG regn......Typisk......





Men Ok, 
KOS deg og ha en
HERLIGE dag :) 

Det er jo FREDAG! 





Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Mormor sa...

Icosa Welt Ball er bare så kul. Hadde helt glemt bort at denne hadde jeg bestemt meg for å strikke. Husker jeg styret noe voldsomt for å prøve å få tak i oppskriften på denne, mulig jeg til og med fikk noen bilder av deg med oppskriften...husker ikke helt. Men til slutt, klarte jeg å skaffe meg den fra en snill sjel som mailet meg den. Nevner ikke navn ;-) Men, synes det er merkelig at det ikke er mulig å få kjøpt denne oppskriften lenger. Hva er poenget med det liksom???
Sååå kjekt at du brakte denne på banen igjen, for nå havnet den på "to do"- lista mi, hehe. Som om ikke den er lang nok :-P Lykke til med kjøring av Solstråla i morgen. Husker da første gutten min flyttet til Moss for å gå på skole der ett år.....gråt fra Horten til Larvik da jeg hadde kjørt ham og flyttelasset bortover:-P Heldigvis gikk det greit etter hvert. Rart det der med mammahjertet når ungene flytter ut!
Ha en flott dag videre, Vibbedille :-)

Nina sa...

Ja den husker jeg godt! Maaange strikket disse og de ble jo alle så fine!! Flotte bilder du har tatt av dine!
Ha en riktig fin helg!

Anonym sa...

Si fra hvis du finner ut hvor man kan få den oppskriften. Fin "reste-ball" :-)
Ann-Kristin