fredag 24. juli 2015

Mange flotte votter/puls til store og små! Gratis oppskrifter :)

Foto; Tin Can Knits 

MAIZE er skikkelig gode votter/puls til både store og små + at det er RILLER! Jepp eg digger riller som du vet så disse har eg strikket en del av :) 


Foto: Caitysmom

Alle som har barn i familien VET at votter blir SPIST opp! 
Ja det er nesten som med sokkene, alltid en singel en som ligger igjen, derfor er det å strikke allmass av 
Basic Childrens Mittens et møst! Nå starter jo straks en nytt barnehageår så det er bare å sette i gang! 
Restegarn er SUPERT til formålet :) 


Foto: subliminalrabbit

Hvis du ikkje ennå har strikket BELLA MITTENS, ja DA er det jaggu på tide! Det er noe av de beste og fineste vottene eg vet! Jepp, eg har strikket MANGE og de er sååå lange 
og god! Ikkje er de vanskelig heller :) 



Foto: Jen Balfour

Ååååå lange puls som disse Vancouver Fog er bare så herlig! Ekstra stilig å legge seg litt flid med de også, fletter er liksom aldri feil! Ikkje sant de var lekre?




Foto: Laris

Skal innrømme at eg HAR startet på disse nydelige 
Knotty Cloves, men eg gikk lei da eg kom til finger nr 2 hehe Skulle såååå veldig gjerne hatt meg et par, kanskje eg bare må prøve meg igjen? Oppskriften finnes også på svensk :) 


Foto: Wolletron

NALU MITTS ble et år en veldig populær julegave og eg tror eg strikket 8-10 par! Skikkelig herlige og eg elsker den kule strukturen på oversiden :) 
Oppskriften finnes også PÅ NORSK!


Foto: Blue Sky Alpacas

Det har også havnet en del ONE CABLE MITTS under juletreet og de er kjappe å strikke :) Syns det er sååå lekkert med votter og fletter sammen :) 
Tjukt garn og tjukke pinner = Full fres :) 



Foto: Kimbamel

Noen andre drittlekre pulsvotter er CAFÈ AU LAIT
kan skryte på meg ganske mange par av disse også! Var et år eg var fullstendig hekta på disse og Nalu vottene(over)
Det er bare å sette i gang å produsere julegaver HO HO HO 


Foto: Yarnmonster

ENDPAPER MITTS er et par mer tidkrevende pulsvotter, men akk så lekre! Tynt garn og tynne pinner, 
ja DET er dømt til å bli lekkert :) 


Foto: Knitpot

Nydelig struktur på Fallberry Mitts og det ser ikkje så veldig komplisert ut og disse hadde blitt fine på mine hender hehe Kjenner det kribler litt nå for det er jammen meg ikkje mange votter eg har strikket til meg selv.....Ja det er Vibbedille i et Nøtteskall.....me er vel nokså like? 

Nå er vel du snart ferdig med planleggingen av årets julegaver?? hihi 


* * * * *

Har nettopp snakket lenge med Solstråla i telefonen og hun koser seg allmass. I dag var det shoppetur til Kristiansand på agendaen og hun har fått i hus enda 
mer matvarer så nå kommer det seg :) 

Resten av kwellen skulle hun kose seg under dyna på sofaen sammen med fjernkontrollen :) Høres ut som om hun har det veldig godt :) Det er så koselig å skravle med henne :) 
Me er flinke å Snappe med hverandre så det er som om me er sammen nesten hele dagen :) 
Jepp, me er ganske avhengig av hverandre som du sikkert har skjønt :)  Det er jo Go`Jenta våres skal vites 
og INGEN er som henne :) 

Sitter i grunnen bare her i kroken å diller eg, som vanlig-
tro om eg skal fargelegge litt etterpå? Er snart ferdig med 
Del 6 på Sophie (kommer snart bilde) kommer vel i havn i kwell :) Ellers venter eg på mamm`en, hun snakket om å ta seg en tur så da blir vel skarvedose oppbrukt hehe 






Men du?

Ha en Herlig fredags kwell
men den kosen du måtte ha
og nyt den helt ut :) 




Go`klem fra ei avslappet og optimistisk Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Ina Håkestad sa...

Jeg ville bare sende en liten takk din vei for alle tipsene og ideene du kommer med :) kjenner at inspirasjonen min øker et par hakk etter besøk på bloggen din og jeg nyter å lese om deg, den fine familien din og alle tingene du skaper :) hadde jeg bodd nærmere tror jeg jaggu jeg hadde tatt med strikketøyet mitt og ringt på døra di ;) håper du har en flott helg med dine og at du/dere koser dere max :) dette innlegget satte igang noen ideer til julegaver hos meg så tusen takk for det :) sender deg en klem fra meg :)

Vibbedille sa...

Tusen Takk for koselige ord, er du på disse kanter må du bare ringe på døra. Har alltid kaffi på kanna og tid for en prat :)
Klem til deg også :)