torsdag 9. juli 2015

Sophie`s Universe Del 4

ULLSOKKER, Jepp, Ull hele året på beina funker fint det-spesielt her på vestlandet :) Tynne eller tjukke, alt etter vær og føreforhold :) Fikk NOK en par fra mamm`en her om dag, hun strikker ALLE typer sokker; Bitta sokkene, sine egne sokker, Vogue sokker og naboen sine sokker :) Jammen får hun solgt masse også, men innimellom ramler det noen ned på oss også + hun har nå holdt Jr med sokker hele året de siste åra :) Han bruker KUN Ull på beina, det er utrolig sjelden du ser han med noe annet, ja t.o.m på 17.mai, oppi de nye skoa hadde han ull! DET er gutten sin det ser du :) 

Sokkene eg fikk her om dagen er utrolig spreke og herlige 
i fargene, tror faktisk dette er garn fra mine egen hyller hehe Ja hun "Shopper" hos meg og hun SHOPPER mye 
Bitta sin butikk - blir VELDIG mye sokker 
ut av slikt ser du :) 


Men så må eg bare jo bare vise deg fremdriften på 
Sophie`s Universe;
Nå er Del 4 ferdig og lappen måler nå ca 45 cm X 45 cm, 
stor med andre ord og MYE større skal den bli-til nå har eg brukt 4 nøster (2 hvite/ 2 grå) og eg hekler det 
i Østlandsgarn på nål nr 4.

Går som en drøm og eg lære stadig noe nytt, som eg har sagt før så er arbeidet en utfording, men slettes ikkje vanskelig om du bare tar linje for linje i oppskriften og gjerne dobbelsjekker forkortelsene, ja det KAN være 2 som er veldig like og det gjelder å ikkje mixe de :) 

GLEDER meg masse til fortsettelsen, den fortsetter rett etter at eg har vært å bretta et par stativ med klær 
(Rydda skapet til Jr i går og nå vasket alt som skal inn igjen) . Deretter må eg ta meg en shainings på badet, ja av meg selv altså hehe Ali har invitert mamm`en på Fårikål midddag her 
i dag og det skal virkelig smake, 
liker middag som står i stil med været hehe
Det blåser friskt fra nord, men sola skinner inni mellom-
men ikkje noen varme :) 
Kunne godt bytta fårikålen bort mot ei pølse på grillen sittende på ei strand!

Jaja, dagen er fin og god likevel, DRITER i været og koser meg inne heller :) 


Håper du også har hatt en fin start 
og at dagen din blir strålende :) 




KOS deg masse så Tastes
me nok senere :) 





Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille :) 

3 kommentarer:

gry Carlsen sa...

Hei! Hvor har du fått tak i oppskriften til Sophies Univers?

Vibbedille sa...

I dette innlegget finner du linker til Sophie siden med oppskriften:

http://vibbedille.blogspot.no/2015/06/den-mest-perfekte-galskap-ever.html

Bundingen sa...

Så lekkert teppet ditt blir! Jeg følger spent med. Jeg strikker også ullsokker, i herre-størrelse med mønster, såkalte russe-sokker.
Det var ikke flere par igjen på Stugu.
Ellers rydder jeg i garnlageret i kveld. Kjøpte flere plastkasser med lokk i dag, og oversikten blir bedre, ingen tvil om det.

Til "trøst" kan jeg opplyse om at jeg fyrer i ovnen, og det føles helt vidunderlig når det er så kjølig.

Men fortsatt god sommer!

Optimistisk helsen fra Ingunn