lørdag 4. juli 2015

Vil ha en NY Eventyrkjole!

Eg er litt på mimre-stien i dag og sitter å ser gjennom gamle prosjekt som eg har strikket. Har vel kommet frem til at eg ha meg en NY Eventyr Kjole og eg VIL ha den til høsten, en lys naturfarget kunne eg virkelig tenkt meg! 
Den limefarget her strikket eg våren 2008, den er altså 7 år, brukt masse og er AKKURAT like fint :) 

Selv om kjolen er lett som ei fjær er den utrolig varm og god, den krever kun en underkjole, eller du kan bruke tights 
og singlet under som eg har gjort på bildene her :) 


Den er strikket i Faerytail Alpakka og du trenger 
KUN 300 gram :) Det er så mange nydelige farger i dette garnet, men eg tror eg vil gå for natur, tror det hadde blitt lekkert med bare et par lange støvletter til på en fin 
høst eller vinterdag :) Husker den gikk utrolig kjapt å strikke, av og til er det herlig med pinne 8 :) 

Oppskriften finner du via Prosjektsiden til Du Store Alpakka på Ravelry, HER og eg må jo si det var litt gøy at de har brukt mine bilder på mønstersiden hehe 

Husker at eg ringte selv til DSA og fikk oppskrift 
og garn sendt hjem i posten, oppskriften er nemlige ikkje 
å kjøpe som Pdf .

Det viser iallefall av mobilkameraene er blitt MYE bedre, 
takk og pris hehe Var jo ikkje den beste kvaliteten 
for 7 år siden, MEN kjolen er akkurat liker lekker :) 

* * * * *

Det ble til at eg gikk å la meg i ettermiddag, eg var så sliten faktisk at det var til slutt bare senga som fristet og det var såååå godt! Sov egentlig ikkje så mye, men ble liggende 
i hele 2 timer bare å nyte roen og lydene av hun lille som bor nede. Ja det er litt lyd av en 3 åring som leker, men i dag var det koselige lyder :) Etter hvert hørte eg kjøkkenlyder litt langt borte og kjente at eg begynte å bli sulten så da eg sto opp hadde Ali laget til Taco :) Nå er det iallefall litt mat 
i magen så kwellen blir nok ganske så bra vil eg tro :) 

Solstråla var invitert til en venninne hvor de er flere som skulle lage avskjedsmiddag til henne, blir nok en kwell med mye mimring for hennes del. Det er nok noen tøffe dager nå hvor mange vennskap skal få en avstand de ikkje før har hatt, spørsmålet er jo hvor mange er der om 6 år? Eg vet at noen fortsatt kommer til å være der og det er godt 
å tenke på. BARE 14 dager nå til Flyttebilen kommer.....
UPS! Der kjente eg det der suget i magen igjen, 
suget på noe eg ikkje vil tenke på.......

Jaja, det ER livet og den prosessen kan man nok ikkje stoppe! Ali og eg er utrolig GLAD på hennes vegne at hun har fått det til slik som hun ønsket 
og at det er NÅ alt skal skje :) 
Me kommer nok til å bli noen resere på Skype :) 


NÅ er det dags for serie og hekling! 
Ble bare noen masker i ettermiddag :) 




KOS deg og NYT en
Herlig Kwell :) 






Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 
   

4 kommentarer:

Sylvia sa...

Den kjolen er bare såååå fin til deg Vibeke. Tror venninnen min har strikket den i brunt. Kanskje jeg også skulle....?
Kom nettop hjem fra Oslotur. Var innom Picles på Grunerløkka, men kjøpte ingenting!!!!! Tror jeg har tatt en liten garn- strikke-pause i sommer. Nå er det avslappet sommer med vin og bøker. Men jeg strikker litt sokker i gaver da.
Sophia flyttet jo for et år siden, da hun var 16 år. Det var så merkelig. Men hun er hjemme i helgene. Nå er jeg så vant med det, men synes det var så tomt her de første ukene, og gledet meg alltid til fredag hver uke.
Det er godt for Amira å løsrive seg fra foreldrene også. Og de venninnene hun mister på veien, får hun nye der hun flytter til. Sånn er jo livet.
I morra MÅ jeg bare få vasket litt her hjemme.....he he
Klem

Ruths datter sa...

Den kjolen ser herlig ut. Riktig en kosekjole.
Klemz

gimmeline sa...

Hei hei :) takk for inspirasjon nok ein gong!
Kjolen er veldig fin, men eg kan ikkje finne oppskrifta? Det ser ikkje ut som den er tilgjengeleg. Den er ikkje å finne på den oppgitte prosjektsida på Ravelry, og eg kunne heller ikkje finne den blant betalingsmønstra til designeren.... Så da håper eg at du har oppskrifta lagra frå før, sånn for din eigen del... ?

Vibbedille sa...

Oppskriften kjøpes som en enkel oppskrift hos DSA forhandlere, dvs du får den fysisk i hånden. Eller eg ringte til DSA og bestilte den pr tlf når eg tenker etter, burde nok nevnt det i innlegget! Hmmmm iler inn å redigerer.

Takk for at du sa fra :)