onsdag 17. februar 2016

Shorts til alle Anledninger! -Norske Strikkeoppskrifter

Marianne J Bjerkman

Klart man kan bruke Ullshorts HELE året, iallefall i dette landet! Ikkje bare er det supersøtt, men med det riktige tilbehøret kan det blir et skikkelig flott
antrekk til flere anledninger :) 

Eg har vist deg designs fra Marianne J Bjerkman før og det dukker stadig opp noe nytt! Mye av det hun designer er strikket i garn som Sterk, AlpakkaSilk, BabyAlpakka, Merino og MiniAlpakka - Skikkelig herlig garn, det er også garn som er enkle å få tak i for de fleste-STORT

En shorts i alpakka på sommeren f.eks trenger slettes ikkje blir for varmt, iallefall ikkje med tanke på temperaturene som opererer her hehe Men, bruker du bomulls strømpebukse
og en luftig skjorte på barnet burde det
slettes ikkje være noe problem :)



Bildet over
Str 3 mnd til 4 år +
Nytt nå i Februar 2016



Marianne J Bjerkman

Str 0-18 mnd



Marianne J Bjerkman

0-3 mnd/4-5 år



Marianne J Bjerkman

Str 6 mnd-5 år



Marianne J Bjerkman

Str 6  mnd og 1,2,4 år


Ok, hvis du nå har små barn eller barnebarn er det bare
å sette i gang for Motebildet sier SHORTS i år :)
Er jo et FLOTT plagg til 17.mai f.eks som kan stæsjes
opp med passende tilbehør :)

Åååå hadde bare Jr vært 10 år yngre.....tviler på at han hadde klart å stå oppreist (av latter) hvis eg hadde strikket en short til han, meeeen eg har jo Sjarmøren da....
Mulig han er noe mer medgjørlig??
Hadde vært koselig å strikke å et lite plagg igjen,
nå begynner det virkelig å bli en stund siden...

* * * * *

Jr er faktisk blitt så stor nå at han shopper og tar egne avgjørelser hehe Iallefall til et visst punkt! I går kjøpte han seg en ny og større Pc-Skjerm fra ei ungdomsgruppe på FB her
i Stavanger og dermed fikk eg et sjåføroppdrag rett
i fanget *ler* Tro om eg skal kjøpte meg et takstameter??

Hmmm Anyway, dette er noe han har spinket og spart til
og egentlig ville han gå rett til Elkjøp når han hadde pengene, men eg ba om han kikke seg litt rundt på nett, finn o.l
å smøre seg med tålmodighet! Det var tungt for han HAHA
Nå har det hatt god avkastning for han og skjermen er både større OG bedre enn det han hadde hatt råd til om han kjøpte den ny :) Tror han har begynt å se pengenes verdig :)

Nå er han kjempstolt og når eg har våknet skikkelig
og fått i meg tilstrekkelig med kaffi kjører me :)


På strikkefronten har eg fått opp en fin fart på arm nr 2 og har startet planleggingen av hvilke "sprell" eg skal finne på hva angår de 2 lommene Hmmm
Gøy når man kan leke seg med garn!




KOS deg og ha en
STRÅLENDE onsdag!




Go`klem fra ei giret Vibbedille :)

Ingen kommentarer: