fredag 26. juni 2015

5 Herlige StrikkeTepper

Foto: Let`s Knit

Det er såååå MANGE flotte, nydelige, lekre, sprø, tøffe 
og glade tepper DER ute! Kan jo virkelig gå seg fullstendig bort når eg første begynner å Shoppe/Lagre oppskrifter :) 

Tenk så enkelt det kan gjøre, slik som her i Secret Garden, lapper strikket i Merino på pinne 5 for så å bare sy de sammen, falt for fargesammensetningen på dette:SOMMER! 



Foto: Purl Soho

Veldig ofte er det ENKLE bra nok! Slik som i dette 
Colorblock Bias Blanket - Helt enkelt i rillestrikke, 
og rillestrikk må man da bare ELSKE!??

Tenk deg å sitte i timevis å bare nyte tråden av 
Det høres jo fullstendig FANTASTISK ut! 
SÅÅÅ enkelt, SÅÅÅ lekkert!



Foto: Lucy Neatby

Det dukker alltid opp et KULT teppe for de tøffe! Mye av effekten på dette Zinnia DK Blanket får du av Kauni garnet som er brukt, Mmmm et teppe i Kauni måtte vært herlig! 
Ja for garnet blir faktisk en god del mykere etter vask :) 



Foto: Violet Green

Kan tenke meg at Alice In Wonderland er kjempegøy 
å strikke og kjempegøy å gi bort til noen små eventyrlystne nieser eller nevøer f.eks :) Dette mønsteret kan brukes både til teppe og skjønne puter :)



Foto: Tracy Harrison

Campervan Blanket er vel midt i blinken til en Fan
Men også en kult Retroteppe i de "riktige" fargene :) 
Hvis du er en WV-Fan kan du jo også ta en titt Her Inne! 




Fikk nydelige Peoner da me var innom en 
tur hos mamm`en i dag :) 
Har i grunnen vært en noe sløv dag siden migrenen har vært å hilst på! Ikkje sånn en helt forjævlig runde, men veldig av og på! Satser på at det er gjort med i dag, føler meg en del bedre nå på kwellen iallefall :) Prøvde å sove litt tidligere 
i kwell, men var så sulten at eg bare måtte stå opp igjen :) 

Planen er å få heklet litt, muligens se litt serie, men kjenner eg meg rett så potler eg meg vel tidlig under dyna og får dermed en strålende lørdag :) 
Habibi står nå å klargjør maten til morgen JAMMY! 
Han skal servere Kylling Schawarma :) 
Mulig måltidet dukker opp her inne i morgen ;) 





Men da må du KOSE deg
og ha en fortsatt Herlig kwell
og etter hvert en God Natt :) 





Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille :)  

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Det teppet i Kauni var rålekkert!!!!
Og jeg kan skrive under på at et teppe i Kauni ER Vidunderlig!!!!
Jeg fikk jo et superdigert sjal av mine Danske venninner, noen år tilbake, strikket i Kauni.
Jeg bruker det som et pledd i sofaen, og har vasket det mange ganger ( siden katter og hunder DIGGER å ligge på det)
Jeg elsker det " pleddet" og det er enda mere spessiellt nå, siden en av dem jeg fikk det av, døde forrige uke. Har jo skrevet om det i bloggen min.ALLE burde ha et slikt pledd.
Håper formen din er på det beste i morra. Selv har jeg helgefri, og skal nyyyyte det .
Ha en fin natt.

Vibbedille sa...

Eg har også flere sjal i Kauni og det er alltid et av de eg ender med å ta på meg om vinteren. Elsker at det strikke litt :) Godt og varm + at Kauni har noen utrolige farger :)

Hodet er mye bedre akkurat nå så eg håper å kunne sitte en time eller 2 til :) Har jo verken heklet eller strikket noe i dag! Skandale! hehe