mandag 15. juni 2015

Offentlig Parfyme?

Tenker du deg om når du tar siste spray fra parfyrmeflaska på vei ut døra? Tenker du på HVOR du skal i forhold til OM det er nødvendig? 

Eg vet f.eks at sykepleiere/leger har restriksjoner mot dette av hensyn til pasientene, men hvis du skal til legen og sitte på venterom, tenker du på det?

I dag da eg kom inn på venterommet for å ta rønken gikk eg rett på en vegg av sikkert 10 forskjellige parfymer! 
Det er fullstendig uutholdelig!
Heldigvis hadde eg vid genser med høy hals så på vei mot informasjonsluka trakk eg den godt over nesa! 
Et inntrekk er MER enn nok når det er "feil"
parfymelukt-Ja eg tåler et fåtall dufter. 
Det slår *PANG* ut i kanon migrene!

Eg leverte bare henvisningen og sa eg satt UTE hehe
Var søren meg ikkje noe fornøyelse å sitte ute heller hehe Hvis dette er sommeren, 
ja da vil eg heller ha en skikkelig HØST :) 

En lite tips ang hvilken parfyme som eg vet de fleste tåler må være den eg selv en sjelden gang bruker: 

L`eau D`issey - Mmmmm den dufter an blanding av friskt vann og nyklippet gress :) Det liksom bare sånn at du aner at det lukter, ja hvis du da ikkje har druknet i den hihi 

HUSK: Kjenner du lukta selv? Ja DA har du tatt på for mye  
Neste gang du skal på legekontoret eller andre offentlige plasser tenk deg om, kanskje det bare holder 
med litt deodorant?


Etter at rønken av skulderen var i boks måtte me en tur inn Stoff&Stil for mamm`en trengte glidelås og litt div. knapper :) 

Lommeboka lot eg ligge i bilen *Fnis* siden det ikkje var noe bestemt eg skulle ha, og DET blir som oftes de dyreste butikkbesøkene hehe De hadde de Olivenfarga knappene til Wiola koften, men ikkje de turkise- hadde de hatt begge deler, ja DA hadde eg kjøpt de.
Må uansett ut når kofta er ferdig hvis eg skal kjøpe bånd :) 

Det ble med å gå å kikke på alt det dilldallet de har der inne, 
men SÅ var eg mer enn klar for å komme meg hjem :) 


SEEE så effektiv en har vært på strikkefronten siden fredag!
En HALV klut! WOW! Ja dette er bare et bevis på at eg diller og surre for mye :) 

YES! Da er det bare 4 skoledager i gjen til FERIEN!!!
JuHuuuuuu :) 



Må bare si noe om Forrige Innlegget mitt, fikk i den forbindelse en del mail og de fleste nevnte at de håpte at den legen var borte og at han hadde gjort opp for seg.

Å ja, saken ble meldt inn til NPE (Norsk Paisientskade Erstattning)
omtrent umiddelbart av min fastlegen  og de andre legene som overtok meg som pasient, ikkje bare det, men NPE betalte også for en advokat som eg fant selv så eg trengte 
ikkje styre med noe. Min "jobb" var bare å møte opp 
i rettsalen og skrive under på enkelt papirer :) 
Legen som gjorde feilen ble anmeldt og mistet jobben.

Penger kan vel aldri gjøre opp for et ødelagt liv, 
men etter anken var me (advokaten og eg) rimelig fornøyde.

*****

Sitter å lurer på OM eg kanskje skal strekke meg litt på sofaen? Kjenner det ble litt sent i går, ja siden fuglemarakkelet starta å synge i vei da eg dalte ned på puta!
EG LÆRER JO ALDRI hehe





Du må iallefall ha en fin-fin
ettermiddag og en herlig Kwell :) 






Go`klem fra ei litt søvnig Vibbedille :) 

8 kommentarer:

Fjordheim sa...

Der var jeg på tirsdagen sammen med min mor.
Var ikke på Stoff og stil. Visste at jeg ikke skulle ha noe,
så jeg tok ikke sjansen på å gå inn, hehe.
Men måtte en tur innom på Gjennbruket.
Har også blitt mer og mer ømfintlig over sterk parefyme.
Bruker det ikke når jeg er på jobb, men litt ellers.
Hadde en togtur der jeg rett og slett måtte be om å få en ny plass
Orket ikke sitte der hele turen fra Jæren til Oslo
Satte meg heller et sted der jeg ble sittene feil vei.
Ja du har virkelig hatt en tøff opplevelse når det gjelder en
enkel operasjon. Selv har jeg en "legefeil" som årsak til min
lammelse i stemmebåndene. Men det var en sak der legen ikke
kunne fått gjort det anderledes. I tilfelle måtte de latt være og operere, noe jeg kanskje skulle ønske. Men tror ikke de var klar over at de kuttet disse nervene. Det var legen som opererte som selv sa et jeg måtte kontakte pasientskadenemda. Noe jeg gjorde,
og fikk litt erstatning. Mulig jeg kunne fått mer visst jeg hadde
hatt råd til å vente på utbetalingene. Men det hadde jeg ikke da.
Jaja, klarer meg bra nå. Er heldig å er i full jobb igjen.
Så selv om jeg ikke ahr notmal stemme går det bra.
Ønsker deg en fortsatt god dag :)

Vanja sa...

Er SÅ enig med deg Vibeke. parfyme er en versting ang migrene. Jeg tar myyye off. kommunikasjon, og det kan være et mareritt. Skulle ønske folk kunne tenke seg litt om. Er ikke så rent sjelden jeg må "leke" flyttsame når jeg tar buss og tog. Hos legen sitter jeg ikke på venterommet, sitter på gangen utenfor med øra på stilker til jeg blir ropt inn.
Ha en fortsatt fin kveld. :-)

Marit sa...

Etter jeg var på kurs hvor noen måtte forlate salen er det sluttpå parfyme her. Jeg tåler den men tenker på de rundt meg.
Ønsker deg en fin kveld.
Her skal det strikkes klut nå.

Vibbedille sa...

Ja eg syns hvis man skal steder hvor det er flere mennesker, slik som deg på Kurs, venterom etc da bør man virkelig tenke seg om. At personer får migrene er jo ikkje det verste egentlig, men mennesker med astma kan få skikkelig anfall.

Etter første året eg hadde stort strikketreff satte me forbud ned mot parfyme,(Det var flere enn meg som måtte kapitulere) men likevel, hvert år lå eg rett ut den første dagen med migrene, er veldig kjedelig :)

Anonym sa...

Man trenger ikke være allergisk eller få migrene av å reagere på parfyme. Jeg husker veldig godt en nabo hjemme, når hun hadde gått i oppgangen var det bare å trekke pusten godt på trappen, holde for nesen og løpe opp til leiligheten. Det luktet ikke, det stinket. Har også opplevd det på buss at jeg har måttet flytte meg. Da jeg var barn og ungdom torde jeg ikke be vedkommende som hadde satt seg ved siden av meg om å flytte seg pga lukten. Jeg syntes liksom ikke jeg hadde stort jeg skulle ha sagt, spesielt ikke når jeg kom fra stallen og luktet hest(noen ville vel sagt stinket om det også, hehehe). Jeg måtte si fra til en ung gutt som ekspederte meg en gang at han enten burde bytte lukt eller bruke mindre, for han luktet altfor mye, det var vanskelig å puste ordentlig i nærheten av ham. Brød meg katten om han ble fornærmet. Jeg liker å bruke parfyme, men jeg kjenner aldri lukten selv og tar aldri på mer når jeg er blitt vant med duften. Den parfymen du anbefaler kan jeg ikke bruke. Den lukter rett og slett kattepiss på meg, ikke særlig fristende:). Mange tar altfor lite hensyn, skjønner ikke at de føler det nødvendig å bade i såkalt godlukt jeg. Klem nattugla

Hege Frem sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Hege Frem sa...

Japp, på legekontoret jeg bruker henger det oppe en stor lapp med en gang man kommer inn.
Ville bare fortelle om en ting som gjør meg glad: jeg går å legger meg, skal som alle andre kvelder lese bloggen din før jeg sovner og hva har jeg sett flere ganger i det siste??: 2(!)Nye innlegg siden sist :D LYKKE!

Vibbedille sa...

Hehe ja eg har vært effektiv den siste uken, 2-3 innlegg hver dag og det har resultert i nesten 8.000 NYE lesere - JuHuuuu Gjør man en innsats så blir det også resultater :) Er jo glad i å blogge og siden eg stort sett sitter kan eg like godt gjøre noe fornuftig :)