mandag 29. juni 2015

Sophie`s Univers- Fremdrift

Det vokser jevnt og trutt her i kroken, men nå "mistet" eg jo en hekledag i går pga Kr.Sandturen. Har blitt noen runder 
i dag og tenker eg tar noen runder til før eg hopper til sengs. Syns det er fortsatt like enkelt og det er skikkelig kjekt for oppskriften ER spennende og som sagt veldig detaljert ;) 
Det skjer noen nytt på hver runde og DET liker eg og ikkje minst at HELE oppskriften er i tillegg til tekst 
forklart i skikkelige bilder. GENIALT!


Som du ser her, på omg 22 i Del 3 begynner kanten å bølge seg, normalt sett hadde eg nå blitt litt nervøs og begynt å telt masker. Ingenting å frykte her ser du, for i oppskriften står det faktisk at på AKKURAT denne omg kommer det til 
å bølge seg, men at det vil glatte seg ut i løpet av de 2 neste omgangene! Hvor genialt er ikkje det liksom?? Ja at det STÅR i oppskriften! PERFEKTSJON sier nå eg og det på øverste hylle :) DERFOR elsker til nå denne oppskriften :) 

Har du falt for fristelsen du da? Har DU startet?? hehe
Dette teppe hekles jo på en engelsk eller amerikansk Facebookside, men eg ser at flere og flere norske har begynt å hekle denne :) Det er kjempegøy :) HER kan du finne den engelske FB siden hvor blant annet Sophie hekles :) 
Utrolig mye lekkert der inne altså :) 

* * * * *

Er i grunnen ganske trøtt, men må prøve å sitte noen timer til siden det har blitt SÅ lite håndarbeid i dag! Prøvde å kwile bittelitt i ettermiddagen bare sånn nedpå sofaen, MEEEN det er ikkje alltid at DET funker hehe PLUTSELIG har ALLE noe de skal hente/gjøre i stua hehe Det er samme visa når du ENDELIG står i dusjen og er for deg selv.....Ja for hvis ikkje alle skal på do så er det katten som står å hyler *ler* 
Det er såååå typisk :) 

Ali og eg stakk en tur på senteret i kwell, handlet også for mamm`en og Ali passet på å få hjem middag for hele uka :) Det er virkelig noe som svarer seg, ja i steden for å stikke innom butikken HVER dag :) JA, det er herlig å ha en mann som både lager maten og får den i hus hehe

Selv benyttet eg anledning til å få med meg litt hårfarge, jepp, klart eg farger håret hehe MEN eg farger det KUN min egen farge, altså den naturlige fargen min fordi eg kun vil dekke over de grå som dukker opp......NEI, i en mental alder av 25 er eg slettes ikkje klar for grått selv om det er det nydeligste eg ser. SÅåå mye har eg ikkje, men nok til at det irriterer meg når eg går med hestehale :) 

I morgen er planen å få den gamle bilen ut på Knoksen (Bilopphøgging). Det svarer seg faktisk å levere den innen den 30/6 for da får me nemligen igjen halve Veiavgiften og siden den er mer enn høy nok er jo det en fin gevinst :) 
Mulig det kommer noen tåredryppende SnapChat (@vibbedille) hehe Jepp, eg syns ALLTID det er vemodig 
å kvitte seg med en bil, har da jammen mange minner fra en bil også, mulig eg er rar hehe 

ANYWAY, du må kose deg og ha en fortsatt fin kwell og sove godt når natta kommer :) 





NYT KWELLEN :) 





Go`klem fra ei optimistisk og fornøyd Vibbedille :) 

1 kommentar:

Live sa...

For et nydelig hekleprosjekt du har! Kunne ønske jeg også kunne hekle så fint, men jeg er nok ikke helt der..
Jeg skjønner deg når det gjelder bilen og opphøgging, vi er bare litt ekstra glad i ting tror jeg:p Det er iallfall jeg, liker ikke å kvitte meg med ting, spesielt ikke om jeg har noen minner forbundet med det!
Ha en god natt med søte drømmer!<3