tirsdag 2. juni 2015

Super Kule Heklenåler!

Oh YESSS! I dag dumpet de ned i postkassa, og det etter ei lita uke ca, det er nemligen ikkje alt som tar lang tid fra KINA! hehe

Du kan faktisk se på bildet at de er sånn myke gummi/plastikk, 

ikkje sant?


SEEE på de KULE fargene da!
Passer fint oppi glasset eg har med de andre fargerike nålene :) 


At de er GODT merke er et MØST! Eg har mer enn èn gang surra med nåler som er dårlig merka eller har blitt slitt akkurat der :) 


Måtte jo selvfølgelig kaste meg rundt å prøve de med èn gang!
Men det er vel med heklenåler som med strikkepinner;
Fullfør alltid et prosjekt med SAMME pinne/nål! IRRITERENDE!!

Jepp, eg kunne se forskjell på lappen med Clover 
og lappen med denne nye nåla!
Søren og! Betyr det at eg hekle et teppe til?? MoHaaaa

MEN, det VIKTIGSTE er jo at nåla, ja den var GOD den 
og vettu hva det KULE ER??
Eg betalte KUN 39,- for ALLE 9! Jepp, ikkje noe frakt eller noe 
og det som sagt HELT fra Kina hehe 
Hvis du ikkje tror meg så ta en titt HER da vel :) 


Bare en liten, men dog viktig oppdatering på teppe mitt, ja det kan være nyttig for deg som har funnet frem Oppskrifta 
og har lyst å SHOPPE garn! 

Her har eg altså hekla sammen 50 lapper og på bilde nedenfor kan du se hvor mye eg har brukt til nå av hver enkel farge.

Eg kjøpte totalt 3 nøster av 6 farger, altså 18 nøster og 10 hvite.
Utifra regnestykket her på 50 lapper skal eg ha MER 
enn nok til et ganske så stort teppe :) 
Regner med at DU også syns dette var greit å vite? :) 

Ja eg mener, INGEN liker vel å kjøpe FOR mye garn?? HAHA Lissom......


Når eg ser på helheten på det eg har heklet nå syns eg selv at eg har klart å spre fargene rimelig greit selv om forbruker varierer noe! 
Nå har eg tatt utgangspunkt i at ALLE nøstene veide akkurat 50 gr som nye da, noen ganger veier de gjerne 2-3 gr over. 
Men, mer nøye enn dette kan det nesten ikkje bli :) 


I dag fristet Habibi med deilig, deilige "Kibbe" :) 
Matlysten er slettes ikkje på topp, når smertene liksom er "aktive" orker eg ikkje alltid spise skikkelige, men, men. 
Eg fikk i meg nok til at eg kjente eg ble passe mett og det smaker HIMMELSK!!
Vet eg har lagt ut oppskriften mange ganger, men kan gjerne gjenta
om det er ønskelig :) Hovedingrediensene er 
Bulgur, kjøttdeig og krydder.
Serveres med en dæsj rømme og en helt enkel salat.
JAMMY JAMMY :) 


*****

Nå skal eg fortsette i samme spor som ettermiddagen :) 
Ja forresten, eg krøp oppi senga i 10 tiden i formiddag 
og sov som en stein til 12! Var en tur på butikken før eg henta Jr 
og nå for litt siden sto eg med skulderen under rennende 
varmt vann-det hjalp iallefall litt, der og da......

Jaja, eg skal bare fortsette å KOSE meg med "Bloggeren"SUMO! STORkoser meg altså, det er utrolig kjekt og de eg har MEST sansen for er Marna/Komikerfruen og skjønne 
Sophie Elise, ja eg VET hva mange syns
om henne fra av å lest bloggen hennes, men SE Bloggerne 
og du vil få et MYE bedre inntrykk av henne, 
jenta er morsom, skjønn og DØNN ærlig!
Det er iallefall MITT inntrykk og Marna, 
ja hu Marna, hun er bare så HERLIG!
Elsker humoren hennes, ja og hennes humor i forhold til 
Ørjan og ting de gjør i lag hehe Ei skikkelig FLOTT dame :) 

Nei nå skravler eg skikkelig her, jammen godt det er via tastene-
hvis ikkje hadde du hatt gnasår i ørene nå hehe




KOoOS deg masse og ha en
HERLIG kwell, HUSK å NYT!




Åja, vær-Update: REGN! VIND!






Go`klem fra ei Lykkelig Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg har sett Bloggerne opptil flere ganger, og jeg kan ikke fordra Sophie Elise!!! Jeg synes hun, til tross for sine 20 år, er ekstremt umoden!! Hun snakker på en måte og med ord og uttrykk som gjør henne til en sutrete unge og det hun snakker om er så lite interessant som det kan få blitt!!! Hadde hun sluttet med den voldsomme kroppsfikseringen, blåse opp leppene, all hårfargingen og sminken og alle de latterlige tattoveringene, så muuligens hun har en sjanse i fremtiden, men før det, ikke tale om!!!! Bortskjemt liten skittunge er hva hun er, og det mener 99% av den norske befolkning. Har enda ikke sett/lest andre enn deg som liker henne!! ;-)

Vibbedille sa...

Jammen godt me er forskjellige ;)