mandag 8. august 2016

3 Sider av Samme Sak...


Eg er litt raus og sier at ALLE har opplevd det, ja at alle saker/situasjoner har som regel hele 3 sider av samme sak, ikkje det? Ja min, din og sannheten, enig??

Men hva når DU er den som 2 personer kommer til med HVER sin historie om samme situasjon??
Hmmm først kommer den ene med et troverdig scenario,
i situasjonens hete er du jo enig med denne personen om at HVIS det er slik, ja så er jo den andre
personen en sann idiot!

Resultatet DA blir jo at h*n går tilbake til den andre og sier at EG er enig og at den andre har feil.....Hmmmm da har me det gående! For da kommer den andre med et annet scenario.......i følge h*n er det jo den andre som er idioten.....Hva med SANNHETEN da?? Ja for HVEM sitter på den i en slik situasjon, ja for begge har jo tydeligvis feil,
eller de har regissert sin egen versjon av gjerne en litt vond situasjon.....det er typiske er jo ang ting som
skjer/blir sagt i en krangel...

I en slik situasjon er det DU, eller som i min situasjon
EG som havner mellom Barken og Ved`en!
Søren ikkje bare bare når du er i nær
relasjon til begge parter...

Egentlig en skikkelig KJIIIP stilling å ha, vært der??



Det er en sannhet at de aller fleste både pynter eller dramatiserer på en situasjon alt etter effekten man ønsker å oppnå, felles for begge, ja det er at det er veldig SLITSOM! Iallefall blir eg sliten av det!

Bare det å sitte å høre på at noen tyter om det samme om igjen og om igjen er slitsomt! Enda verre er det når du da noen dager senere får en annen vinkling på det.....ARG! Trodde helt ærlig at eg var blitt kvitt sånn
rot som dette....meeeen eg slapp det inn i livet mitt igjen...

Slike situasjoner kan skape mye vondt! Ja "nye" uvennskap kan oppstå, mennesker man er glad i blir såret uten at de egentlig er skyld i noe mens andre sitter bare å rister på hodet av oppgitthet...

Selv blir eg ganske sur og til tider hissig noe som igjen kan gå ut over de her hjemme! Her hjemme som me egentlig har det ganske rolig! Ser du? Helt uskyldige sjeler blir påvirket av at ANDRE har uenigheter!

Du, eller eg da ender opp med å unngå settinger hvor flere av disse personene er, som f.eks høytider, bursdager o.l
DA er det de uskyldige som sitter igjen som såra
og vonbråten fordi DU ikkje kom....Høres det kjent ut?

+ at du selv ikkje har det så veldig godt, ja for da kommer det til en del meldinger, telefoner med spørsmål om
HVORFOR ditt og HVORFOR datt....

Da er det veldig lett å ty til unnskyldninger for
å UNNGÅ nye konfrontasjoner....

Den vonde sirkelen har begynt å rulle før
man vet ordet av det....

Men som eg har nevnt tidligere så har eg TRENT
på å si NEI og ta hensyn til meg selv!
Jepp, først meg selv og så meg selv :)

Det er nemligen lov å være en skikkelig EGOIST i noen settinger og dette er èn av dem :)

Er DU blitt brukt som en evig klagemur?
Er DU blitt manipulert til å gjøre noe som du ikkje ville?
Har DU sittet igjen med følelsen av å ha blitt brukt?

LÆR deg å ta hensyn til egne meninger
og ikkje minst behov!
Si NEI!
I verste fall: Hold for ørene!



Det er SKREMMENDE at noen mennesker
kan ha så mye makt??






Go`klem fra en til tider sliten Vibbedille :)

2 kommentarer:

Anne Elise sa...

Så sant, så sant.... !!!!!!

Anne Elise sa...

Så sant, så sant.... !!!!!!