tirsdag 2. august 2016

VIGGO -Favoritt BarneGenser!


YES! YES!
Eg har startet på kontrastfarge nr 2 og det blir SÅÅÅ fint kan du tro! Blir en skikkelig Tøff og virkelig en Gla`Genser
til ei lita Tulle <3 Gleder meg masse :)

Ikkje bare blir den skikkelig fine-den er også kjekk å strikke-Ja du kan ikkje tro!Den strikkes på en spesiell og Gøyal måte med flere små delikate detaljer som IKKJE er vanskelige :)


Design/Foto: Sanne Bjerregaard

Det er den danske Designeren Sanne som har designet denne og det er også hun som driver Rasmilla og DER finner du MASSE nydelig garn skal eg si deg!

Orginalt strikkes VIGGO i Rasmilla Yndlingsgarn -
en blanding av Lammeull og Bomull, kan virkelig anbefale dette hvis du vil ha en 100 % kløfri genser!
Ikkje bare det, men det er en Sann Fryd å strikke med!
Oppskriften er både på engelsk og dansk :)

Eg har strikke 2 slike gensere tidligere, begge til Sjarmøren, altså sønn av niesa vår:

Vibbedille

Denne fikk han til 1 års dagen i 2012, eg strikket den i str 2 år så den var litt stor og han hadde den lenge....


  
Vibbedille

Nr 2 fikk han i 3 års gave i 2014 og den var i str 4 år-
Kunne også brukes en stund :)
Begge er strikket i Rasmilla Yndlingsgarn

Regner med at begge disse kan brukes til Lillesøsteren som kommer neste måned, men hun må jo også få sin egen i litt mer jentefarger :) Den eg strikker nå er str 1 år, MEN eg strikker på tynnere pinner så den blir mindre enn det. Dessuten prøver eg noe "nytt" og strikker den i dobbel
Holst Supersoft i steden for dobbelt Yndlingsgarn :)
Blir virkelig en herlig kvalitet :)



Nå vet du altså hva eg er så opptatt med om dagen hehe
Ja eg fikk noen "BekymringsMeldinger" i går hihi
Noen skrev "GodBedring" bla og tenkte at eg muligens var dårlig siden eg ikkje kom innom bloggen i kveldingen hehe Men neida, eg var bare så opptatt med strikkinga, ja det var rett før det røykte av pinnene! Det er kjempegøy!
Men for all del, tusen takk for omtanken :)
Dokkor è så goe ate <3

Har helt glemt det ut, men det har dalt litt Postkort ned
i kassa vår i sommer og det har eg satt veldig stor pris på:
TUSEN TAKK <3 

Fikk litt Onna i går på dagen så eg tok en pause i strikkinga og vasket støvet i stua *Fniser* Ja jaggu samler det seg fort, ja dagen fyker jo og eg glemmer det jo helt ut hehe

Fikk dessuten melding av Amira i går ettermiddag:

Amira: "Ka e middag?"
Meg:"Rester, dvs fløtegratinerte poteter
og stekte pølser med brun sau"
Amira: "Deilig!"
Meg: "Komme du?"
Amira:"Hente meg på busstoppet om 10 min!"


HAHA Herlig med barn!
Det er så HEEERLIG når hun bare dumper innom på denne måten flere ganger i uken, setter utrolig pris på det for det føles GODT å få en daglig Dose Amira <3
Det endte med at hun tok bilen og kjørte seg selv hjem så dvs hun kommer her i dag også JIPPI :)

Blir GARANTERT en del strikkings i dag også, med frisk bris og regn er det slettes ikkje så mye å gjøre-Dessuten vasket eg jo støvet i går! Hmm men eg KAN jo vaske litt klær, nærmer seg skolestart så greit å få alle klærene klar, nå er det AV med pysjen for Jr sin del hehe Har blitt brukt MYE pysjbukse denne sommeren og heller veldig lite badeshorts!
Ganske så tragisk hvis eg tenker på det, men uansett har me koset oss og hatt MYE kvalitetstid sammen :)

Eneste eg syns er VIRKELIG trist med dette været er Gaven Amira ga oss til Sølvbryllupet i Juni! Hun kjøpte nemlige paller, materialer og maling og snekret Hjørnessalong til oss for å ha på terrassen! Ja og den står fortsatt i garasjen.....
Det begynte å regne den uka hun startet og siden har det omtrent regnet hver dag! Har iallefall ikkje vært lenge nok fint til å få det montert og testet ut, DET er trist det!
Eg hadde GLEDET meg vettu til å vise den til deg og ikkje minst sitte der ute om kvelden med pledd og tente lys....

Kun èn skikkelig fin dag fikk me også i den nye solstolene (Baden-Baden) me fikk.....Sommer liksom, bare vent til eg finner
ut til HVEM eg kan sende en klage!
Ååååå H*N skal jammen få høre det! HAHA
Jaja....




KOS deg masse og ha en
Flotters dag! Det er bare til
å gi "F" i været og strikke!






Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Digger Viggo, men har enda ikke strikket den.
Så på str. at den er for liten til minsten her, men er sikkert ikke problem å lage den litt større til han. Han er en stripegutt og digger farger. Så mørk som han er funker ikke det duse og bleke nei.
Endelig en jeg kan kose meg med herlige farger til ;o)
Ellen sin høstgenser er snart ferdig, bare armene igjen, kjekt med topdown, det gjør jobben så mye enklere.

Her har vi, etter min mening, hatt en flott sommer, jeg er brun og da har det vært nok sol. Til tross for flytting og alt det medfører har vi hatt en herlig sommer. Buska er full av rips, så den skal plukkes litt i dag, må ha mer syltetøy til osten min.

Ha en strålandes dag videre.