mandag 14. mars 2016

Den Magiske Vår-Vasken! +Pågående strikkeprosjekt


Ja eg må si at eg var ganske så fortvilet i morges da eg satt her å tok inn over meg ALT eg bør gjøre denne uka,
men med ett så alt så mye lysere ut!
En tur på Kiwi var alt som skulle til *ler*

Siden eg både har utdannet meg og jobbet flere år
i reklamebransjen må eg jo si at reklamen på disse produktene imponerer meg! Ser jo for meg at eg bare kan sitte her med strikketøyet etter at eg har slengt produktene rundt i stua, badet og kjøkkenet hehe

Utenom dette har eg disse TYPISK Baderoms/Kjøkkensprayene, Klorin, CillitBang og hele moppe systermeriet! Men la det vær sagt, INGENTING order opp selv! Så nå er DET avslørt :)

At det blir lettere med slike vaskeservietter, det kan eg forsåvidt være enig i, men INGENTING slår likevel
ei varm bøtte med såpevann :)
Eg dåner jo av lukta til denne Ajax`en :)



Eg testet ut disse serviettene; Jif Vinduservietter til dette speilet var HIMMELSK! Når eg bruker sprayen må eg alltid passe på at eg ikkje får såpe på semske ramma, da blir det stygge flekker! Dessuten må eg gni litt hardere med en håndduk og DA er eg redd for at hele skiten faller ned hehe

Nå derimot kunne eg med en lett hånd og 2-3 servietter få det skinne rent, helt uten muskelkraft! Dette lettet arbeidet veldig mye for eg hopper veldig ofte over dette +
det andre speilet me har!

På selve disken her brukte eg de Universal klutene, de tørket litt fort så det gikk iallefall 5 servietter for å vaske over hele :) Men NÅ er iallefall DENNE kroken ren! Ryggen?
Jo den har takket for seg når det gjelder i dag!

La meg legge til at FØR eg gikk på butikken brettet eg et stativ med klær, sortere klær på badet, satte på en maskin med sengetøy, ryddet vekk løse deler (les; oppvask!) inne på Jr sitt rom + eg fikk bort dill og dall i stua som har vært helt malplassert! Ja som en koffert med garn og en diger boks med perler etc Totalt tid i husarbeid i dag ble ca 1 t 15 min, fikk da søren meg gjort en del??

Det gjenstår KUN (For i dag altså) å henge opp sengetøyet til tørk og sette på en maskin med duker/løpere :)

Da satser eg på iallefall 1 t husvask/rydding i morgen også :) *Optimist*



Sånn ellers kan eg rapportere at Pris-Krigen fortsetter!

Til mitt (U)hell må eg gå forbi GodteriHyllene for å komme til såpene hehe Da mener eg det er LITT galskap å bare gå Forbi en Twistpose til 19,- når den vanligvis koster 80!?!?! HALLO liksom!
For ikkje å snakke om 1 pk m/8 Kvikk Lunsj, 1 pose NonStop 14,90,- Stor pose Seigmenn 12,90,-
og til slutt dumpet eg over Toro Brownies til 10,90,-!!!
Hadde DU bare gått forbi!??

Totalt ble dette 88 kr og 50 øre!!
Dvs noen kroner mer enn hva KUN
1 Twistpose koster til vanlig!

Vet du hva det kjekkeste var??
Joda, eg hadde med meg flaske"samlingen" og fikk en pantelapp på 110,- Da ble det PLUTSELIG kjempegøy! :)

Og FØØØØR noen i det hele tatt tenke på å "beskylde" oss med; "Å himmel dere drikker mye brus!"

Husk da; Du vet IKKJE hvor lenge me har "samlet" flasker
og ei heller hvilke flasker det var,
er MYE foruten brus som er på panteflasker :)

JA, eg har fått en del PES pga at eg og me syns det er KJEMPEGØY å spare penger på denne Pris-Krigen som pågår! Bryr eg meg? Ikkje det grann!



Nille hadde annonserte Tilbudsvarer og SELVFØLGELIG trenger eg GULE kubbelys til Påske! 7,90 er rasende billig for GOD lys, snappet også med meg 2 små
påskeegg til 5 kr stk :)

Alt i Alt?
En Besparende og Fin dag på senteret!
JuHuuuuuu

"Ga-Shing" sa det i pengeboka mi!
(Besparende mynt!)




NÅ derimot skal all min tid gå til denne herligheten!
Er ferdig med raglan på rygg og har startet på fronten!
Åååå denne kommer til å bli SÅÅÅ fin! Nyter garnet altså! Strikker i Merino Ex. Fine :)



Her ser du tydelig Felling/Øking i livet
og strikkefastheten holder seg SUPERT!
Bredden rett over her er 54 cm, altså 108 cm rundt,
så denne tror eg nok vil stå helt perfekt!
Blir iallefall en skjønn Sommer genser
med sine hvite ermer :)

Det er Denne Genseren eg strikker

Eller, før eg setter meg FOR godt til rette riktig ennå skal eg ta å få hengt opp det sengetøyet! Å hekkan det er tungt det, men opp skal det :) Etterpå kan eg sitte med verdens beste samvittighet og vite at er eg iallefall
i gang med årets Vår Vask! JuHuuu



Håper din dag også er BRA!??




KOS deg og NYT
en skjønn ettermiddag!




Fin Temp her, men skikkelig tjukk skodde!
Det er jo bare tull da syns eg!






Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Penger spart er penger tjent. Så de som peser og klager, har sikkert ikke snudd på skillingen selv.
Den genseren sin blir bare helt utrolig lekker i sin enkelhet. Igjen, den raglanfellinga blir såååå lekker.
Kos deg med beina opp, du har jobba masse i dag!

Anonym sa...

Vel du brukte vel penger på noe som er helt unødvendig og da er det ikke penger spart men penger brukt på tull og tøys.

Fjordheim sa...

Hva er tull og tøys? En skal vel kose seg når det er påske, så da
er det helt greit å kjøpe godterier. Klarte heller ikke å gå
forbi godtehylla i dag uten å ta med meg litt. Skal jammen sjekke
om jeg finner sjokoladekake til Toro. Den er jo god Veldig greit å
ha i skapet visst en plutselig får besøk.
Godt å få vasket litt. Og de serviettene er greit å bruke noen ganger.
Men som du sier, ei bøtte med vaskemiddel oppi lukter jo bedre.
Jeg liker best grønnsåpe.
HA ei god uke :)

Vibbedille sa...

Stakkars deg som aldri unner deg noe kos da ;) Må virkelig være kjipt å bare nåle og pirke på hva andre foretar seg