lørdag 26. mars 2016

Når Sjerf blir for langt; Strikk en Hals! -Oppskrifter

Pam Powers

Denne halsen er det KULESTE og Flotteste eg vet om, og JA eg har strikket den-Min ble rød og den er mye brukt!
Selv om det ser ut som sjal så er det ikkje det, men den er kneppet igjen bak og træs over hodet :) Husker den var kjekk å strikke og det gikk fort fort! Hvis du ser bort fra dårlige bilder kan du se min HER! Eg anbefaler deg å ta noen dager å strikke din egen, eller vettu ka? Dette er en skikkelig FLOTT gave! Ja, du kan jo begynne å fylle opp JulegaveEska di om du ikkje alt er startet.

Den strikkes i sånn type pinne 3,5 garn, du kan gjøre den dyr eller rimelig, ja f.eks så kan du fint bruke
Rubin fra Sparkjøp om du ønsker :)
Det er iallefall ca den tykkelsen den strikkes i 


Bildet over



Pan Powers


Orginalgarnet til denne finne du HER-det koster en del, men du kan uten problem bruke Merino Ex Fine fra Drops


Pam Powers




Pam Powers

Denne halsen er strikket i samme tykkelse ca som Silja



Pam Powers



Ååååå eg fikk  lyst å strikke Cowgirl Cowl!!!Mmmm den likte eg veldig godt! + at eg syns den siste var lekker, men eg hadde droppet den rosetten og eg hadde valgt et litt tykt alpakkagarn Mmmm det hadde blitt HERLIG! Replier som er nr 2 i rekken falt eg også for.....Mmm *Tenker Høst*
Ååå eg blir jo helt på styr her eg sitter
og prøver å innta ro`en!!! OMG!

* * * * *

Hva skal dere ha til middag i dag? Vet at mange har Påskelam, Mmm det er godt det, men me skal ha Kalkun, jada eg har "mast" om det hele uka nå og snart begynner det å spres herlige dufter her i heimen! Gleder meg til jentene kommer, skal bli skikkelig KOSELIG :)

Åååå Ali sin kålrotstappe ER den BESTE!
Ingen over, ingen ved siden! Ferdig Snakka!
Åsså ROSENKÅL! Mmmm *Knaks Knask* Joda kalkuna er så god at den kan ikkje beskrives og ALT ligger i penslinga sier Ali! Han pensler med Olje som han har presset appelsin oppi + litt krydder :) Pensler minst èn gang i times og fyller kalkuna med svisker, epler og appelsin =
Skikkelig SAFTIG kalkun! Mmmmm *Sikler*



Men du?
KOS deg og ha ei skjønn
Påskafte, kos deg og nyt god mat!
Me tastes senere i dag :)






Go`klem fra ei ihjelsulten Vibbedille ;) 

1 kommentar:

Unknown sa...

Oi, her var det mye vakkert, fristende og prøve seg på noen av de halsene, skjerfene.
God påske til deg og dine fra "den nye fiksemalla"