søndag 6. mars 2016

Store Hekla Tepper - Gratis Oppskrifter


Lucy of Attic24

Når man skal hekle teppe trenger man ikkje nødvendigvis hekle 576 lapper for så å sitte å montere seg ihjel!
Neida, man kan like godt legge opp
i full bredde/lengde og hekle i vei :)

Teknikken kan være utrolig enkelt og teppe ender
opp som det rene kunstverket!

Det kan se utrolig komplisert ut, men med enkle "grep"-litt om ganger ender DU opp med et vanvittig flott teppe!
Du kan hekle tepper som kunne vært på forsiden av Designer Magasiner eller du kan leke deg med farger som vil gjør at hverdagen smiler til deg fra sofakroken :)

JA, disse oppskriften er engelske, MEN, det er i form av bildetutorial, dvs at du heklet etter bilder! Da spiller det ingen rolle hvilket språk det er, ja det kunne like
godt vært på japansk!

Derfor er også disse teppene for de som muligens er litt usikre eller bare nybegynnere :)

Tutorial oppskrift
Bildet over




Sany

Tutorial Oppskrift



Susan Carlson




Jane Crowfoot

Må jo ha med et par lappetepper, ja siden eg falt for de!




Teri Heathcote

Dette var jo knallgøy!
Det finnes flere varianter :)

Her kan du virkelig leke deg sammen med fantasien!




Som du ser så skal eg også leke og kose meg i dag!
Ja HALLO liksom, her står eg opp kl 8(!?!?!)
og det er kommet NY snø ute!??

Det er for noe tull da?? Jammen GODT det er søndag
og man slipper og måtte gå ut hehe

Lørdags kvelden i går ente med at eg SOVNA halvveis sittende her i stolen så eg tuslet i seng litt over 11-
DET er lenge siden eg har vært så tidlig! Men til gjengjeld så får eg nok en mye mer våken søndag :) Det er jo slettes ikkje å forakte :) Har jo sovet lenge, ja nesten 9 timer og da skal eg nok være tilnærmet fulladet :)

Sitter å teller på knappene OM eg skal starte
på en ny genser....???

Samtidig som eg bare vil få ferdig den rosa som eg holder på med.....Er jammen ikkje alltid like lett å være en strikker hehe Nei, slettes ikkje, for her har eg OGSÅ lyst å legge opp til et par sokker.....JA EG VET! Du trenger ikkje si det en gang hehe Og NEI, Ali sin sokk nr 2 er fortsatt ikkje ferdig......*Stakkars mann*.......Han spurte meg faktisk i går så eg kjenner samvittigheten stikke meg i nakken.....Ser du? SÅ vanskelig er en strikkers liv.....hehe

Tror bare eg tar å fyller på med kaffi eg og snapper opp den rosa genseren fra kurven så lenge :)
Mulig "Ting" skjer utover dagen, men uansett strikketøy
så skal den NYTES!

Kanskje eg heller skal starte på noe nytt til Påskeferien??
Det kan jo være en god plan, eller...?




ANYWAY;

KOS deg og ha en
STRÅLENDE søndag!



2 uker til Påskeferie forresten, 1 uke til Pynting hehe





Go`klem fra ei utsoven Vibbedille :)

1 kommentar:

Eva sa...

For en fin blogg som jeg tilfeldig kom over. Denne må jeg følge altså. Takk for tips for tepper, det må jeg sjekke ut. Var noen fine, og lykke til videre på sokkene til din mann. Jeg har til gode å lære meg det.

Varm hilsen fra nord