onsdag 9. mars 2016

Lekre Tunika og Skjørt -StrikkeOppskrifter


Carrie Bostick Hoge/ Cecily Glowik MacDonald

Akkurat som høsten er Våren tiden for å bruke strikkekjoler, tunika og skjørt ;) Det kan fortsatt vært litt kaldt i vinden
og du kan bare strikke i ull og alpakka, det er slettes ikkje et problem selv om det er + grader :) Bruk gjerne Merino,
det faller litt "tyngre" og skjørte eller kjolen vil på den måten henge fint :) Lingarn, eller garn med Lin vil ha en noe svalende effekt som kan være flott å bruke når
det virkelig bli varmt.

Hvis du ikkje har strikket med Lin før så kan det være en prøvelse hehe Husker eg syns det var litt rart, ja for det er liksom "flatt" uten spenst, men plagget i seg selv blir herlig :)
Kjolen over er i 100% Lin,
noe som gjør at den henger veldig fint!


Bildet over
Opp til str 56"




Cecily Glowik MacDonald

Opp til str 59"

Denne er strikket i det kule garnet Zauberball så her kan du virkelig leke med fargene! (Det er tynt sokkegarn)
Har faktisk noen slike "baller" i hylla mi, ja for de var jo så fine og de har også vært "fredet" i flere år hehe
Til tunikaen over trenger du 3-4 stk, alt etter størrelse



Carrie Bostick Hoge/ Cecily Glowik MacDonald

Opp til str 58"



Leila Raabe/ Cecily Glowik MacDonald

Opp til str 56"



Cecily Glowik MacDonald

Opp til 47" rundt hoftene


Eg har fortsatt 2 skjørt som eg strikket for en god del år siden, ja faktisk i 2006!!! WOW! Dvs de er 10 år i år hehe Men likevel skjørt som fint kan brukes i dag! Du kan finne Gratis oppskrift på skjørtet eg mener HER!

* * * * *


Jaja, dagene går, men humøret består-Til en viss grad hehe
Var jo hos legen på mandag, sånn innimellom så nevnte eg jo at ryggen plager meg veldig. I samme setning så nevner eg at eg gikk på ræva i januar (På glattisen)
og at smertene ikkje vil slippe taket.
Tror har misforstår litt og tenker nok at dette skyldes fallet
og svarer at dette vil gi seg....
Poenget var jo at ryggen var like ille FØR eg falt,
rompa er jo egentlig fin etter fallet :)

Smertene i ryggen er konstante liksom, dypt inni "der" ligger de å sender ut elektriske støt på en måte.
Det sitter i korsryggen og litt oppover. Hvordan eg bevegere meg, sitter, ligger eller står har ingen innvirkning, verken negativt eller positivt. Derimot hvis eg står lenge, sånn type 10 min så BRENNER det skikkelig.....
Fortell meg, hva i huleste kan dette være??

Fikk påvist en skjevhet mellom skulderbladene (Skoliose) rett før jul, men eg har egentlig ikkje vondt så høyt i ryggen lenger.....Skal heldigvis til legen igjen rett etter Påske så hvis det vedvarer skal eg utdype det litt mer for han

Ellers her i heimen svinger Ali seg på kjøkkenet sammen med 2 himla store gjærdeiger! Det lukter vaniljeboller
og kanelsnurrer :) Passer i grunnen glimrende siden Jr ligger dønn vadder etter tannlegebesøket i går.....
Han fikk en skikkelig oppstramming på reguleringen
og allerede på vei hjem begynte hodet å dunke, dette er noe som virkelig trigger migrenen!
For øyeblikket så sover han og eg HÅPER han
er bedre når han våkner :)

På strikkefronten har eg KUN 2 økinger igjen før eg raser videre med raglan!
Hekkan eg er standhaftig og flink :)

Har du en fin dag da?
Håper formen din er innafor og at du får KOSET deg <3






NYT DAGEN!






Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille :)

2 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Høres ut som du har små forhold rundt nerven i ryggen, har du vært på¨mr? Det er trasig med ryggvondt. God bedring uansett, klem fra Beth

Vibbedille sa...

Eg har tatt CT og Rønken og det var da
de fant ut eg hadde Skoliose, men det kan
jo være at det er noe nerver i klem?
Det bør vel gå over av seg selv, trodde det pleide det iallefall...