tirsdag 26. april 2016

Forkorta Rader + W&T


Eg VET med sikkerhet at flere sliter med disse forkorta rekkene og av den grunnen gjerne skipper de!
HVIS dette er oppgikk i en oppskrift (Veldig ofte i engelske) så er de der av en grunn, nemligen å gjøre plagget om enda mer behagelig å ha på seg så dette BØR du lære deg :)

Flere og flere norske designere er også blitt flinkere å bruke dette og ikkje skip det der heller, lover?


La me ta det litt sånn Steg for Steg i Slow Motion her nå:

Som regel i oppskriften står det at du skal strikket X antall masker og så står det W&T!
Mange får veldig panikk, å ja, eg var i fornektelsen en stund eg også, men ? Dropper det aldri!

Når du har strikket X antall masker skal du altså W&T;

Bilde 1: Ta tråden på venstre fingen frem foran strikketøyet
Bilde 2: Løft neste maske løst av og legg tråden
foran-nå BAK strikketøyet
Bilde 3: Sett den løse masken tilbake på venstre pinne
Bilde 4; SNU strikketøyet for å strikke vrang tilbake



Det EGENTLIG problemet oppstår når W&T masken skal strikkes, ja for de aller fleste ender opp med
HULL i strikketøyet! Ikkje fortell at du aldri har strikket en barnebukse som fikk en rad av hull over baken?
Som perler på en snor? hehe Been There done That!

Bilde 5: Slik ser W&T-masken ut når du møter på den og det er tid for å strikke den! SKUMMELT!
Bilde 6: Løft opp Wrapp`en!
Bilde 7: Sett den inn på venstre pinne sammen med selve masken som var Wrappa og hvis dette er på rett siden så strikker du de VRIDD-RETT sammen og er du på vrangsiden som meg så strikker du de VRANG sammen
i det BAKRE leddet!
Bilde 8: Slik ser MIN W&T maske ut når eg har strikket over den noen gangen! 0 Hull! hihi

Forsto du det nå?
Da satser eg på at du ikkje dropper en
nakkeforhøyning neste gang? :)



Her ser du en Nakkeforhøyning som er ferdig! Du ser at fremre delen av strikketøyet mitt er kommet mye lengre enn den bakre delen? Jepp, nå slipper eg å få halslinningen på den ferdige genseren langt opp i halsgropa :) HERLIG!



Mmmm herlige GodteKurv eg har i dag, ikkje sant!?
Det lyser VÅR lang vei så nå HÅPER eg det er over med snø, sludd og haggel for en stund, kan heller komme tilbake
i desember, når den hører hjemme :)



Vel, i dag er både formen og været ganske så upåklagelig
og eg tror eg skal ta turen på StrikkeKafè i kwell :)
ALLTID like koselig nede på KystKulturen :)

Bor du her i Distriktet så ta deg en tur!
Som sagt så holder med til på KystKulturen
Melingssiå her i Tananger :)
Uansett hvem du spør om veien her ute
så VET de hvor KystKulturen er!

Me strikker fra 18-21
Enkel servering som kaffi/te, Brus og kaker :)
HVEM liker ikkje det på en tirsdag liksom!??

Nå skal eg nyte et par timer ME-TIME
med strikketøyet før eg rusler i vei :)






KOS deg masse DU Også
og ha en Trivelig ettermiddag :)





Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille :)

1 kommentar:

Bundingen sa...

Takk! Jeg er en av dem som har hull-rader bak på ull-buksene, men nå skal det bli bra, neste gang.

Klem