tirsdag 26. mars 2013

Elefanten og vennene hans ;)

 Ahaaaa det er PÅSKE!!
Høytiden med MINST stress og MEST kos!
Det er min mening, men det er jo tilfellet-
ikkje noe pakkestyr, vel eggene er jo "pakker" da, 
men langt fra samme måte-
det samme gjelder baking, går fint med ei formkake 
eller 2-og IKKJE ørten 100 småkaker ;)

MYE mindre pynt enn Jula, men dog mer enn nok ;)
PÅSKEN er og blir kun avslapping og masse KOS ;)

Hadde håpet på noen mer grader på stokken da planen
var å innvie piknick sesongen nede på Hestholmen......
MEN med minus om natta og et par varme på dagen 
beveger eg meg knapt nok på terrassen hehe

Derimot blir det litt heklings i kroken, 
bare se her ;

Elefanten bare MÅTTE eg strikke!
Selv om min ble litt sånn på halv åtte var han jo
en søt liten kar-skulle jo hatt en i hver farge hehe

Strikket i Silja på pinne 3


Kaniner hører til i Påsken-
var veldig enkle og ukompliserte å hekle ;)
Kjekt når man står fritt i forhold til farger-
Har heklet med Silja på nål 2,5


Dermed fikk Elefanten en par gode venner i høytiden ;) 


Mer Ugler måtte også til da eg ga de 6 eg hadde heklet
til min niese ;) Disse er utrolig KJAPPE å hekle
og du kan trylle og mikse i et hav av farger ;)



Nå har du fått oppskrift på 3 forskjellige "leker"-
da er det bare å sette i gang å pynte til Påske ;)

EG? Jo eg bør kaste meg over Bryllups Prosjektet hehe
Det ligger her i kurven ved min side og nå
har eg ganske nøyaktig 2 mnd på med og
eg kaste meg over neste Bryllups gave!
Kjempekjekt at begge de voksne niesene våre
skal gifte seg i år ;))
GLEDER MEG!!


Formen?? Tjaa kunne nok vært MYE bedre!
Natt til lørdag hovna halsen ganske mye opp så
eg tok turen til SUS utpå lørdagen.
Snakket med avdelingen og tok turen til Legevakta.
Der traff eg på en temmelig fersk turnuslege som
ikkje kunne svare på noe, men heldigvis kontaktet hun
en kirurg som kunne ta en titt og konkludere ;)
Hadde en del væske/blod som hadde samlet seg, 
litt rart var det at det skulle skje 2 uker etter operasjonen-
men foreløpig ville han det skulle være, 
mulig det går tilbake,
men eg måtte for all del komme 
tilbake om eg ikkje fikk puste!
Ja den kommentaren syns eg var fin hehe

Har en del problem med å svelge, 
men utrolig hva man vender seg til og hvilke teknikker
man legger seg til......Å du hildrande du!
Ganske irriterende når det egentlig gikk så greit.......
Jaja....







Men DU?
KOooOS deg MEGAMASSE
og ha en EVENTYRLIG herlig
Påske!







Go`klem fra en ferieinnstilt Vibbedille ;))

7 kommentarer:

Ruths datter sa...

Herlige kaniner du har laga.Håper du kommer deg og får fullt utbytte av påsken. Kos deg.
klemz til deg du fargerike

Mitt lille roterom sa...

Herlige heklerier du driver med ja, og den strikkede elefanten falt jeg helt for, så spørs om ikke Hjertegullet blir en elefant rikere snart :D
Takk for inspirasjon!
Kos deg masse og nyt dagene :) Klem!

Anonym sa...

Søte figurer du har laget :) Må prøve å lære meg å hekle.
Dumt spørsmål, men når du strikker med Holstgarnet begynner du med tråden i midten eller ytterst?

Ønsker deg og dine en flott påske!

Vibbedille sa...

Eg starter alltid på tråden ytterst på et oppnøsta nøste. Når man begynner inni vil nøste etterhvert ramle sammen og da blir det bare rot ;)

Unknown sa...

Ja den kommentaren var god. Ta kontakt om du ikke får puste...... Hvordan hadde de tenkt det skulle foregå da liksom? ;-)

Skjønne figurer du hekler og strikker. Artig snabel på pellefanten!!! Har enda til gode å lære meg å hekle noe annet enn luftmasker. Men de uglene er stilige da. Og så har jeg oppskrift på et sett med jakke og bukse til baby som er både heklet og strikket, som jeg har lyst å lage. Så bør nok få fart på Clover krokene mine snart!!

God Påske til deg og dine, så håper eg halsen oppfører seg og ikke lager trøbbel fremover!!! :-) ♡

Janet sa...

Artige figurer! Morsomt med prosjekter som går litt fort unna, blir jo nok av de som blir liggende fordi en aldri blir ferdig...

God, kreativ påske.
J

Janet sa...

Glemte jo helt å kommentere friheklinga di ;) ser du har kommet godt i gang med flotte figurer, blir spennende å se om du hekler de sammen eller syr de på...

J