lørdag 16. mars 2013

Frihekling ;)

Solstråla var på Shopping i går og hadde med seg en
mye etterlengtet BLÅ neglelakk TIL MEG!!!

Har lenge vært på jakt, men ikkje funnet den riktige BLÅ!
Denne kjøpte hun på Gina Tricot og den heter "Beauty"

Eg syns altså at det er tøft med BLÅ negler-
iallefall nå om dagen ;))


 ENDELIG kom eg i gang med friheklinga mi!
YES!!! Dette var MEGA gøy!
Eneste forberedelsen som er gjort er noen barnslige skisser
som overhodet ikkje kan betegnes som mønster.

Har ingen mønster/oppskrift, 
bare hekler i vei liksom-utrolig enkelt egentlig ;) 

Cluet er at det BØR jo bli flatt.
Greit med litt grunnkunnskap i hekling, 
som f.eks å vite hvordan en øker for å få
en flat sirkelig ;)


 Det som er fordelen med hekling er at det er bare 
å endre retning underveis+at det går fort å rekke opp
om det ikkje funker ;)

Plundra litt med skjellet til padda her 
for eg var usikker hvordan
å få det i "riktig" form, men det ble da Ok til slutt-
syns denne ble SØT eg ;)

Poenget er jo ikkje at det skal være naturtro, 
FANTASTI er en herlig ting-ja og FARGER!



Foruten de fargene eg hadde i Silja "invisterte" eg i litt
basic farger-er veldig greit å ha litt farger å velge-
iallefall om man skal lage fantasi teppe/pute til barn ;)

Eg har valgt temaet vann/hav og det som
måtte finnes i og rundt det ;)

Tror det kan bli både spennende og muligens lærerikt ? 


Bare for at lørdagen skulle bli ENDA bedre diska
Habibi opp med helsteikt lammelår m/masse godt ;)
Helt unødvendig å si at DETTE var Heaven!!!
Han kan virkelig lage mat han mannen min ;)

Resten av kvelden regner eg med litt mer hekling
muligens en film eller 2-dårlig TV program i kveld ;)
Men Netflix og film er supert når man hekler/strikker!

Har fått litt kikk på "gamle" filmer, 
sånn 1980-90 tallet med gode klassiske komedier!
Ler meg igjen uten stemme her eg sitter hehe
Blir stemmelyden min litt høy dør den ut
så det er ganske så komisk å le hehe


UTE er det ISkaldt så dører og vindu
er boltet og ullsokkene er på i flertall!






Men du??
Håper virkelig du og har en fin lørdag
og at du KOooOSER deg!
Slenger ut en KOS eg; SMASK!
Ta i mot!







TUSEN takk for at DU besøker meg
og tusen takk for koselige kommentarer, God bedring
hilsner, ja ALT-dokkor e så herlige ;))









Go`klem fra en optimistisk & hes Vibbedille ;))

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det er alltid like koselig å besøke bloggen din (og jeg sniker meg inn hit ofte) ;) Hilsen x-Tanangerbu

Bundingen sa...

Stilig den heklinga di! Jeg synes også det er artig å besøke bloggen din. Du snakker om å by på seg selv!
Middagen ser kjempegod ut!


Fortsatt god helg!

Klem fra Ingunn

Elin sa...

Artige figurer du har heklet i fine farger:-) Jeg ble kjempesulten da jeg så det deilige måltidet dere har hatt. Hos oss er maten en kjempeutfordring, siden mannen reagerer på det meste.
Håper formen begynner å komme seg og at du føler deg mye bedre når påsken starter. Kos dere masse med film og god mat:-)

Fjordheim sa...

Så stilige de figurene var da.
Veldig godt å ha litt spennene håndarbeid å drive med når en ikke er helt i form. Så god middag du har fått i dag. Lammelår er jo bare nydelig mat da.
Ønsker deg en god søndag :)

Sommertid/ Madammen sa...

Heldige familien som har en som kan lage god mat. Det så smaskens ut !
Kreativiteten lenge blomstre sier nå jeg. Du e flink på å frihekle også, gitt * tumbs up*
Ha ei forts fin helg og håper stemmen din snart er ordentlig tilbake :)

Ruths datter sa...

Kor flink du er. Den skillpadden ble jo helt super.
KLem

maska sa...

Så flotte Figurer du har heklet.
Ha en god dag.

siddisisalou sa...

Dette blir jo supert - de små heklefigurene ble helt topp. Og med det lageret du har av garn skulle du jo få til mange fargeglade ting, for fantasi har du iallefall masse av. Kjempeinspirasjon å besøke bloggen din.

Unknown sa...

Så flott heklingen ble!! Herlige farger!!! :-)

hobbyvenn sa...

Så morsomme og hrlige figurer du har heklet. Blir nok et flott teppe. Maten ser kjempegod ut. Så flink mann du har. Håper du får en flott uke!