lørdag 30. mars 2013

Puppet Parade ;)

Har veldig lenge nå vært på jakt etter ei god oppskrift
på hånddukker-endelig dukket Denne opp ;)

Går kjapt å strikke og så er det jo bare
å bruke fantasien og lage hva du vil ;) 


Eg laget frosken etter oppskrifta, 
men la til litt egne detaljer ;)


 Var jammen ikkje enkelt å ta bilder heller for hendene
til Jr var litt små så eg måtte prøve meg frem selv

Holder på med flere og tenkte at det blir gøy å ta litt
kule bilder oppi skogen-tar med meg Solstråla og Habibi hehe

Eg strikker med en tråd Safir og en tråd Silja
på pinne 4, men nå vet eg hvordan 
den skal strikkes så nå kan eg
regulere maskene og kun bruke Safir tenkte eg ;)

Kjempekjekk oppskrift og SUPER gave til
Småtroll-har en liten som eg tror blir begeistret!
GLEDER meg ;))




er kalkuna i ovnen og ca kl 18 benker me
oss rundt et saftig middagsbord!
Å HEKKAN eg e middags sulten!!!
Fikk t.o.m tak i rosenkål, var jammen ikkje lett, 
men eg bare ha det-er liksom prikken over I`en!
*Romler i magen*


Har innvitert mamm`en i dag så det blir
nok både skravling og strikking kjenner eg oss rett ;)







KOS deg masse og nyt denne
flotte Påskafta ;)





Me skal hente Solstråla på jobb kl 16, 
da blir det en kjapp tur innom Plantasjen
for å schnappe med oss litt BLOMSTER ;)))






Go`klem fra en glad Vibbedille ;))

8 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Så morsomme hånddukker du har strikket. Og du verden så stor junior har blitt (innlegget under). Her er det påskeegg-jakt i kveld. Morsomt. Fortsatt god påske!

Unknown sa...

Åh så fine de var! Du lager virkelig mye morsomt! :) fortsatt god påske :D

Ruths datter sa...

Herlige. Alt du får til. ;-)

Anonym sa...

Fine og stilige hånddukker!

Mitt lille roterom sa...

Hehe....Likte frosken din spesielt godt :) Sikker på at den heldige mottaker synes at dette blir morsomt!
Ha en flott dag!
Klem!

Fjordheim sa...

Hei. og god påske.
Har ikke vært innom deg på noen dager, Ser du sliter med sola, det gjør jeg også. Bruker solbriller utpå brillene pluss caps noen ganger.
Ang halsen så husker jeg ikke helt, men jeg slet også med vondt ganske lenge. Husker jeg omtrent satt i senge i etpar måneder. I tillegg til to store puter brukte jeg ei sammenbretta dyne.
Den beste sovestillingen min før var på magen, men det kan jeg fortsatt ikke pga halsen. Det strammer seg og blir vondt i tillegg til at jeg begynner å hoste. Håper plagene dine gir seg snart. Syns du er veldig optimistisk og har så mange kreative ting å drive med.
Jeg sydde en del i ungdommen, men så ble det lite i mange år, men etter den operasjonene begynte jeg å lese blogger og bel inspirert til å begynne å sy igjen. Og denne gangen ble det mer på "frihånd". Klarer ikke å bruke mønster men lager ting ut fra eget hode.
(sikkert derfor det blir så rart, hehe)
Ønsker deg en god 1.påskedag :)

Anna Therese sa...

Åå for noen morsomme hånd dukker :)

Beatemor sa...

Kjempekule hånddukker :-) Kan tenke meg at dere får glede av de! Håper du har hatt ei fin påske. Klem