fredag 29. mars 2013

Påske KOooOS

Ble en noe sen frokost i dag grunnet Jr sin døgning hehe
Vekket han 11.30 og enda kunne han sovet lenger!
Men, nå har han prøvd og vet hva det går i *ler*

Koste oss med varme baguetter og bløte egg ;)

Siden Solstråla skal på jobb i morgen ble det Rebus og egg
i dag i steden for-samma det vel? 


Jammen hadde eg klart å lage en noe vrien Rebus, 
begge to måtte de virkelig tenke og lete *STOLT*

Eggene var vellykket og nå koser begge to seg i sine
respektive senger med en god film ;) 


Eg? hehe Eg KOooOSER meg på min måte!
Har funnet frem en god del garn-
både til inspirasjon og bruk ;)

Har nok en gang funnet noe skikkelig GØY å strikke!
Tror virkelig dette kommer til å slå an ;)

Har lenge vært på jakt etter den riktige fremgangsmåten
og PLUTSELIG bare fant eg den, da bare man
sette i gang å strikke ;))


Den første er ferdig MoHaaaaa
MEN, eg vil ikkje ta skikkelig bilder 
før iallefall nr 2 også er klar ;)
Dette kan bli skikkelig FESTLIG!

Satser på et innlegg i morgen med oppskrift og det hele ;))
Du har noe å GLEDE deg til ;)




Tenkte det var på tide med en Update på neglene ;)
Nå er d 5 uker siden eg "smakte" sist hehe
Bilde 1 er fra 19/2 og nr 2 fra i dag 

De er ikkje kanon lange, 
men eg er iallefall ikkje FLAU lenger!
Eg filer og bruker krem hver dag for eg er veldig
tørr enda......men det er betraktelig bedre ;)

Ble du med på utfordringen?
Hvordan går det i tilfellet?
Kjekt om du gjerne har bilder å linke til ;)




Sånn ellers her i gården går det greit ;)
Halsen er FORTSATT like hoven og hard, 
eg sliter med å svelge-men puster helt fint ;))))
Har egentlig ikkje vondt annet enn når eg våkner
om morningen, da er halsen veldig hoven
og det sprenger på liksom-ligger med hodet høyt så
eg skjønner ikkje helt det......
Hadde vært Ok om noen gjerne har opplevd noe lignende
og kan og kan "dele"?
Det gikk liksom sååååå smertefritt de første 2 ukene og så
bare PLOPP så ble det sånn........

Men nå er det litt sånn hell i uhell her, 
pga andre ting som eg har bruker eg allerede medisiner
for smerter fast-så eg har heller ingen smerter i halsen
da disse tablettene TAR ALT ;)
Ikkje så galt at det ikkje er godt for noe ;)


MEN, eg KOooOSER meg, og da mener eg
VIRKELIG KOOoooOOSER meg ;)
Nyter at me alle 4 er hjemme og at me har det GODT;)


Nå skal resten av denne Laaange dagen bare NYTES!
Skal strikke og kreere!
Kunne ha sitte ute i sola, men føler ikkje for det.
De siste åra har eg pleid å få vondt i hodet av å sitte ute, 
tar jo bare på meg en caps, men problemet er at eg skulle hatt
solbriller-ERGO bør eg skaffe meg linser hehe 
Jaja får tenke på det ;)






KOS deg masse og NYT denne
EVENTYRLIGE flotte dagen!








Go`klem fra en LYKKELIG Vibbedille ;))

8 kommentarer:

Anonym sa...

Må bare skryte veldig av deg når det kommer til neglene, jeg jobber med slikt og vet at det er virkelig vanskelig å slutte å bite. Det sies faktisk at det er like vanskelig å slutte å bite som å slutte å røyke, så dette er virkelig bra jobbet :D

Vibbedille sa...

Takkk skal du ha! Det var kjekt å høre ;) Nå røyker eg også, men syns det fullstendig grusomt å prøve å slutte, men eg har iallefall vist at eg har viljestyrke for noe da-må bare koble hjernen riktig hehe

Toril sa...

Hei! Jeg kjøpte solbriller til å ha UTENPÅ vanlige briller på "Enklere liv". De virker veldig godt :-)
Hilsen 2rilh1 (mamma'n til Gry Hege)

Mitt lille roterom sa...

Så flink du har vært da!!!

Vellykket rebus til barnas eggjakt!
Funnet opp en ny oppskrift på "noe"!
Ikke spist negler, men pleier dem!

Wow...Ønsker deg god bedring med halsen, ikke bare bare det der...

Go'klem fra meg til deg!! :)

Hobbymegher sa...

Åååå, som dere koser dere!
Jeg elsker late, herlige dager! Der alle bare kan kose seg slik de har lyst!

Så flink du er med neglbitestopp!
Det er ikke lett!
Hurra for deg! :-D

Jeg har har faktisk klart å slutte med neglbiting OG røyk. *stoooooolt*
Champix-tabletter hjalp med røykingen og garnbelønninger (fra meg selv) hjalp på neglene. :D

Jeg håper jeg aldri begynner igjen...
Nå er det "bare" (jajajaaa) kiloene igjen. :P Åhoi.

I hvert fall: GOD PÅSKE, til deg og dine! <3



Anonym sa...

Polaris har solbriller som man kan sette utenpå de vanlige brillene, altså, de er som vanlige solbriller, bare at det er plass til vanlige briller innerst om du skjønner:) de er helt geniale, nårman går inn kan man bare sette de opp på hodet så vet man alltid hvor man har de r man er ute:p de koster rundt 500kr men det er verdt det, kommer i brun og sort og litt forskjellige fasonger. Bare et lite påsketips fra en annen brillebruker:)

Sylvia sa...

Det kostet litt, men sønnen min, som er avhengig av briller, OG får oftest sterk Migrene på denne årstiden, da solen er så skarp, kjøpte jeg briller med innebygget solbriller til. Han bruker ikke annet, selv om jeg kjøpte et vanlig brillepar ved siden av (8000 kr takk :( )
Fy søren hvor flink du har vært med neglene dine. Jeg har heldigvis ikke det problemet. Kanskje du skulle forsøke å slutte å røyke på samme måten? Det ligger jo bare oppi hue.
Du, så spennende det nye prosjektet ditt er. Nå må du forte deg med å få nr 2 ferdig, så vi kan få se, altså.
Håper formen din blir litt bedre for hver dag som går. Jeg skal iallefall ikke klage, når jeg hører hvordan du har det, men er like blid og positiv fordet.
Kos deg masse i Påsken.

Anja's hobbyblog sa...

Der finnes flere forskjellige løsninger på solproblemet. Linser og solbriller en en mulighet, men avhenger litt av styrken, hvor vellykket det er, et annet alternativ er Polaroid sine suncover, solbriller til å sette uten på egne briller. De er bra og de fleste dekker veldig godt på sidene (noe som ofte er viktig, hvis man er plaget med migrene eller hodepine). Siste muligheten er solbrille med styrke, og der finnes der utrolig mange muligheter. Ta en tur innenom Specsaver, der vil du finne et godt utvalg (i hvertfall i den butikken jeg jobber).
Riktig god påske til deg og dine, og takk for en koselig blogg.
Hilsen Optikeren