fredag 8. mars 2013

Home SWEET Home



Habibi stilte på SUS i morges kl 0815 
med 20 lange roser <3 <3 <3 
Han ble værende der med meg hele dagen siden eg kunne dra
hjem etter diverse prøver og kontroller ;) 


Da me kom hjem hadde mamm`en hentet Jr på skolen
og jammen hadde ikkje hun også en nydelig bukett ;)
Kjekt med masse blomster til helga ;)


Første natta lå eg på hotellet, der var det fine greier vettu, 
men satt godt under dyna å strikker for fy hekkan det var KALDT!!
Våknet jo helt tett om morningen!
De kunne i det minste hatt noen tepper i skapet, 
men neida-KUN ei tynn sommerdyne hehe
EG som er vant med å sove med 2 dundyner ;) 


JUHUUUUU!!!
Et par timer etter at eg kom opp på avdelingen igjen ;)
Ble operert kl 8, ferdig i 10-halv 11 tiden, lå først på
intensiven en time grunnet lavt surstoff og så en 3 timer
på oppvåking. Da eg kom på avdelingen 
var eg sååå gåen i hofter
og rygg av å ligget helt på trynet så da parkerte de meg i en 
lenestol og der sovna eg gitt!
Sov sånn en time om gangen resten av dagen, 
kvelden og natta.
Sto opp halv 6 i morges, laget meg kaffi og gikk ned og UT
og tok meg en røyk-Å du milde hekkan det var herlig!!!!
Bare meg og MASSE fuglekvitter ;)

Fikk fjernet bandasje og dren i 9 tiden og DET var
en herlig befrielse kan du tro!
Ein grævlige slange vettu, bare i veien hele tiden hehe 


Nå er hjemme og slik ser det ut, skuren er ca 15 cm
og stripsene skal av om 14 dager, selve såret er
sydd fra innsiden ;)

Før operasjonen hadde de målt svulsten til 3 X 2 cm, 
så viser det seg at den er nesten 
3 ganger så stor når de åpner-
så det var jammen på godt det ble tatt nå og ikkje senere
+ at nå står det bare litt igjen av venstre side på
skjoldbruskkjertelen

På kontrollen i dag viser det 0 bevegelse i stemmebåndene
noe som vil si at eg omtrent ikkje har stemme, 
blir mest hvisking-dette kan rette seg etter noen uker-
men vanligvis skulle de funke rette etter operasjonen.
Nå hadde eg begynt å få hes stemme før operasjonen
og da ligger alt veldig tett og det er fort gjort å være
borti nervene, men OM stemmen ikkje er skikkelig
ved neste kontroll skal eg få trening hos en logoped ;)

Eg meina HALLO!?
EG UTEN skravletøy!?? HAHA
Den var god ja hehe, men OK, man får gjøre
så godt man kan med det man har!
Eg kan jo bli en StrikkeHvisker hehe

Nå skal eg bare slappe av, ta det med ro i 14
dager så vil eg nok bli i form ;)

Heldigvis er det helg og me kan
bare kose oss og slappe av ;)




KOS deg MASSE
du også ;))




Go`klem fra en STILLE Vibbedille ;))


14 kommentarer:

GryHege sa...

Godt å se du er tilbake, men ønsker deg fortsatt god bedring. Stor klem fra hovedstaden.

Lisbeth sa...

Så bra at operasjonen er overstått og at du er vel hjemme igjen! Masse god bedring, godt du ikke har fått forbud mot strikking ;)
God helg :o)

Mitt lille roterom sa...

Ville bare innom og si:
God bedring :)
Håper du får stemmen igjen om litt, slik at det ikke blir noe ekstra for deg der...
Ønsker deg også en herlig helg med håndarbeid!

Go'klem fra meg!

Christina sa...

God bedring. Godt operasjonen er over.

Elin sa...

Godt å se at du er kommet deg hjem:-) Jammen ser du ganske så sprek ut også.
Mannen min har blitt operert 2 ganger foran i halsen, men det var en nakkeoperasjon. Første gangen var han hes en stund, siden de hadde vært borti stemmebåndene, men andre gangen gikk det helt fint. Masse, masse god bedring! Hvil deg masse og kos deg med strikkingen:-)

hobbyvenn sa...

Har tenkt så masse på deg disse dagene. Så godt det er over!!! Og at det gikk fint. God bedring og kos deg masse, slik jeg vet du er en mester til. Skulle det bli litt stille på skravlefronten en stund, så har du jo bloggen. Ingen som merker forskjell på stemmen der... God helg til deg og dine.

wims sa...

Masse God bedring. Håper du kommer deg fort igjen!!

Mona sa...

Hvem andre kan fortelle en sånn historie med denne glade vinklingen :) Ønsker deg en rask og god bedring!

ingasteinajoh sa...

Kjære Vibbedille. jeg lusker mye her inne hos deg og har tenkt mye på deg nå som du skulle gjennomgå denne operasjonen. Det var godt å høre at det gikk bra. Og imponerende at du alltid har et positivt blikk på ting.
God bedring!!

elin65 sa...

God bedring :-)

Nita sa...

God bedring :)

Unknown sa...

Så godt at operasjonen er over !
Du har ein fantastisk evne til å sjå
livet fra ein positiv synsvinkel !!!
Riktig god bedring !

Monstermønster sa...

God bedring! Godt operasjonen er over!

siddisisalou sa...

God bedring til en evig optimist !
Utrolig bra at du har det godt og ser lyst på alt, og er sikker på at stemmen kommer om ikke så lenge. Den bare trengte en liten kvil !!! :-)