søndag 30. august 2015

BarnehageKlær til små tøffe gutter

Pattern&Images@2005 Christine Bernardi Shiffman and Kay Gardiner

Det er ikkje å komme unna at det er MASSE søte og fine klær til jentene, men eg husker da me fikk Jr at det var litt lengre mellom DE tøffe og fine plaggene, spesielt da 
i strikkeverden. Derfor tenkte eg å vie dette innlegget til alle de tøffe småguttene som skal begynne i barnehagen :) 

Ull ER nr 1 når det kommer til Barnehageklær, det er det beste underlaget et barn kan ha, ferdig snakka :) 
Tynt eller tjukt, det varmer uansett :) Stive dongeri bukser er vel egentlig det dummeste man kan på seg, iallefall 
i barnehagen, ja for der skal man kunne ta beina på nakken og løpe! Da må det være mykt og godt, ja som denne tøffe BLU Jeansen over. I følge oppskriften er den strikket 
i bomull, men kan fint trylles over til Ull-ingen problem :) 
Hvis du vil gå for den rimelige varianten kan du bare kjøre på med  Safir Rubin Sportsragg Østlands Garn f.eks

Hvis du kunne tenke den en annen KnallTøff Lekebukse 


Pattern&Images@2004 Bee`s Knees Knits

Hvis du har et Opal Lager som meg er det bare 
å kaste seg over Devan


Pattern&Images@2011 Keri Williams

Herlige Idaho er strikket i Cascade


Pattern&Images@2009 Julia Farwell-Clay

Knalltøffe Steggie for den Dinosaur-intresserte! 


Patter&Images@2006 Angela Hahn

Lekre Sherwood passer fint til alle de små :) 



* * * * *

Pga litt CandyCrush drama i går ble klokka nesten 2 før eg traff puta, men til gjengjeld så sovna eg i fallet hehe 
Sov til halv 10 så nok søvn har det blitt :) 
Sola skinner og naboungene hyler og skriker utenfor så ja da, det ER liv i leiren hehe 

Har INGEN planer bortsett fra å strikke videre på den lekebuksa fra gårsdagens innlegg, mulig eg starter på nytt 
i èn størrelse mindre-skal ta å måle litt nå etterpå :) 
Min strikkefasthet stemmer aldri med oppskriften det var derfor eg gikk ned i pinnestørrelse fra starten av :) 

Ingen problem å rekke opp for en har en knallkjekk film eg ser på! Jepp, skal kose meg med Prisoners :) 
Søndagen blir nok en virkelig GOD dag :) 

Mandag i morgen og eg starter tidlig med en legetime......
What else is new??







ANYWAY;
Kos deg masse og NYT
denne fine og SISTE 
søndagen i august :) 






Go`klem fra ei avslappet Vibbedille .) 

Ingen kommentarer: