søndag 23. august 2015

Eg har et Sokke-Mysterie!

Eg syns at veien mot sørlandet er helt fantastisk, det er så mye fine natur! Kunne tenkt med å bare sitte å filma hehe 

Me kom oss altså avgårde og me hadde ein kjekke tur, varmt blei det-temperaturen steg helt til 27 gr da me kom til Egersund. Takk og pris for at det blåste :) 
GPS`en fikk oss helt til mannen sitt hus uten problem :) 
Alt hva en mobil kan gjøre,Heldigvis :) 


I siste liten kom eg på at eg trengte jo litt notater hvis eg skulle strikke kilen, ja for det er jammen ikkje 
dumt å ha for hånd :) 

Etter at dekkene var i bilen bare kjørte me i vei og EG bestemte at me skulle kjøre utover Eigerøy. Der har eg vært mye som tenåring, men GPS`en ville ha oss til Eiger Fyr 
og veien ble bare smalere og smaaalere til slutt kom me ned til den MEST idylliske plassen eg har sett på lenge! 

Me samlet sammen det me hadde i bilen og fant en fin plass og parkerte rumpene ned i marka :) 
Det var mye bilen på parkeringen, men alle var nok på tur rundt der ute med Fyret 

Det siste eg spurte gutta om var:"Vil dere ha med badebukser og håndklær?" "NEI," svarte begge to!

Men de angret BEGGE to! For det har vel sjeldent fristet såååå mye å bade før! Foreslo at de kunne bade i boxerne og være truseløse under buksene på vei hjem, 
men det ble nedstemt hehe 


De bretta opp og la i vei, skjønner jo ikkje HVORFOR de bretta opp da! De var jo våte til lommene begge 2, 
men fy søren de hadde det herlig :) 


Selv satt eg på land, tørr og god, tenkte litt sånn blære 
og nyre + kalde ben= DUMT!


På vei ned strikket eg ferdig hællappen og på 
Eiger Fyr fixet eg ferdig kilen :) 


Ali fanget reker som EG måtte plukke ut av håven og legge 
i Jr sitt glass! Eg sa at me kunne lage Smoothie
men Jr bare brakk seg HAHA


Det ble en virkelig FLOTT dag og et par nydelige timer her på Fyret, det var et stykke å gå ut til selve fyret og eg følte det var beste å bare sitte/ligger litt der eg var :) 

Det som er så SYND er at eg Snappet ganske mye her nede, filmene la seg i kø for å bli Publisert og da trodde jo eg at når me kom på nett igjen ville de legge seg ut......
men de bare forsvant! Kjipt altså!


UANSETT, målet for turen var jo DISSE flotte her! Nå står de i garasjen og Ali er SÅÅÅÅ fornøyde atte :) Flotte, så og si NYE Michelin dekk med pigger :) 
Akkurat hva EG ønsket hehe 
Orginal dekk til Opel er det også-Helt SUPERT! 

Han som hadde de kjøpte seg ny bil i vinter med disse på, han krasjet, bilen ble kondemnerte og han kjøpte seg en annen bil; ERGO er disse bare brukt noen dager! 
Snakk om å ha funnet Gullegget! Kjekt det og av og til :) 


Hælen ble ferdig da me ble stående i KØ over Ålgård!


I går kwell da eg var ferdig med bråtet oppdaget eg PLUTSELIG en skikkelig FADESE!
Eg ble jo helt vill her i sofaen, bannet litt, men så bare godtok eg det og trixet litt-ser DU feilen min her?? hihi 


Nå er eg sååå klar for å bare slappe av her 
i sofaen kan du tro! Det tok godt på ryggen å sitte i bilen, men nå roer det seg sikkert etter hvert :) 






KOoOS deg MASSE
og ha en herlig kwell!



Til Uka kommer HØSTEN sies det!??






Go`klem fra ei ganske sliten Vibbedille :) 

3 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Striper kommer i mange tjukkelser ;) Så det såh! hehe

Kristin sa...

4 omganger pr farge på den ene og 5 omganger på den andre. ;)
Men det gjør vel ingenting vel. Eller så kan du jo strikke 2 til så du har 2 par. ;)

Her har jeg ikke fått strikket så mye de siste dagene pga bursdag og husmaling.
Men i kveld har jeg satt meg til med Lykke. Det må bli ferdig snart for babyen kommer jo enten jeg har fått teppet ferdig eller ikke.

Ser ut til at vi også får noe solid møkkavær til uka, men det gjør egentlig ingenting for da kan jeg sitte inne og strikke uten å få dårlig samvittighet for alt som burde gjøres ute.

Sylvia sa...

Takk for en koselig tur på SNAP . For å høre deg ordentlig, slo jeg lyden opp på mobilen, for så å slå den litt ned igjen etterpå.
Siden da har mobilen min vært taus.......... Tror jeg må slå den av og på, for å få den " normal" igjen.
Ja, må si dere var heldige med de dekkene. Men denne gangen var det altså DERE som gjorde et kupp!!!
Jeg ler av sokkene dine, for slik driver jeg også med, og det er helt NORMALT, og slik skal de være!!!!!
Nå sitter jeg inne med ullgenser, for jeg ble plutselig så frossen på jobb i dag, da regn og torden kom. Så for å få varmen , må jeg ha tykke klær på og sette igang strikkingen. Veeeel, nå hekler jeg kanten på et sjal, da. Og nikoser meg med det.
Godt å høre formen er bedre.
Ha en herlig kveld, Vibeke.
Klem