tirsdag 18. august 2015

"Du har MYE rett du mamma"


"SAY WHAT?"

Det er mye rundt en skolestart som kan være veldig forbløffende og Jr var nok èn av mange som fikk noen "Aha" opplevelser allerede første dagen! 

Ikkje bare svirrer det mangen tanker i hodet, spenning 
i magen, det å være YNGST på skolen igjen, MYE større skole og MYE mer av ansvaret blir lagt på den enkelte, 
ja t.o.m her hjemme skjedde det noen radikale endringer, allerede i går! La meg forklare: 

Jr har aldri vist særlig interesse for klær f.eks, bare de er varm/rene og han ikkje fryser så har de gjort sin misjon
eg har hver kwell lagt frem et antrekk og dette kunne han 
fint gå med i 3-4 dager.
DET skal han ha, selv om han leker å herjer så passer han veldig godt på! Ja han får litt "neller" hvis han bli skitten!

I de 3 siste årene ca har han vært "plaget" med ganske tørr hud i ansiktet, dette har eg mast om-FORDI han smøre seg og hvis han gjør det, ja DA kan han takke meg senere :) 
Neeeeida, kremene har stått ubrukt like 
lenge som eg har mast.....

Men i går altså! Tror du ikkje gutten kom ut fra bade og sa:
"Nå ser eg at du mamma har hatt rett hele tiden! 
Ansiktet er MYE finere med krem.
Bare se, alt det røde og den tørre huden er jo nesten borte" 



Da det nærmet seg leggetid hørte eg han var i skapene sine! DET er sensasjon! Tror egentlig ikkje han har tatt de nye klærene han har fått i nærmere øyensyn før i går! 
Det hang allerede klær i stua som han hadde på i går, de var like fine så eg tenkte at:"Tja, han kan ha de i morgen også"

Å nei du, der kommer gutten ut fra rommet vettu 
med favnen full av klær!
"DETTE skal eg ha på i morgen for eg kan ikkje bruke det samme 2 dager! Eg går på ungdomskolen nå vettu mamma!" (SAY WHAT!??) Eg humret inni meg og la bare gårsdagens klær tilbake i skapet :) 

Dette er 2 ting på èn gang som beviser at lille Jr 
begynner å bli STOR!

Solstråla har klart å få han veldig bevisst på håret, ja hun har i mange år vært den som har klippet han og i sommer så "lærte" hun han at NÅ er det på tide å begynne med VOX!
Så nå er det "lainet" opp med Renati og Id Vox på badet, jepp Solstråla snakker ikkje bare ser du, nei her det "action" med en gang og få ting på plass! 

"Kun det beste er godt nok på dette området 
må du forstå mamma!" 

Jaja tenkte eg og myste på mitt eget First Price skum *ler*

Dette vil da si at badet er okkupert om morningen-IGJEN, 
og nå er det Jr som invaderer hehe
Troooo om det var noen fine "rips" på den skolen??? *ler*

La også merke til at Jr oppdaget at me har et STORT speil 
i gangen, ble noen sekunder der ja med fingrene gjennom håret før han fòr ut dørene-Den store flotte gutten vår! 

Nå er jo bare ønsket at ikkje FOR mange pikehjerter 
blir knust......sukk


Pattern & images © 2006 Jesse Loesberg 


Men det er ikkje ALLE klær man bare kan gå ut å kjøpe! Iallefall ikkje her i huset nei! Jr ELSKER ull og nå er det på tide å få litt gang på en NY ullgarderobe, 
fy søren som han har vokst!

Falt for denne lekre jakken Avast og eg elsker raglan, 
verre er det jo med den glidelåsen da!
ALT kan jo læres og MÅ prøves-Jakken har en nydelig strukturbord nede rundt hoftene og DET var veldig lekkert + at eg faktisk KAN gå på Sparkjøp å kjøpe garn! JEPP, eg har lyst å bruke SAFIR garnet for NÅ er det på Tilbud! JUHUUUUU Dvs at jakkem kommer på KUN 100,-! WOW!
Må få Jr til å ta en titt å velge farge :) 

*Kunstnerlønna kommer i morgen* hehe



* * * * * 

Sånn utover dette sitter eg her å "vipper", ja liksom sitter å "dibber" med beina, innbiller meg at det hjelper litt på smertene som nå sitter BÅDE oppi ryggen og nede rundt hoftene som et bredt belte.....
Mulig det er noen "småstein" på vei ut?? 
Sitter å DRØYER lengst mulig før eg vurderer å ta en sånn "Tablus", vet ikkje helt hvorfor, men det er nå èn gang sånn-Tenker vel litt for mye som;
"Eg kan holde ut litt til, ja bare litt til" hehe
Visste du at en Nyre"Tur" kan vare i opp til 4 uker!??

Typisk at det NÅ skal bli sommer ikkje sant??
For nå orker eg iallefall ikkje sitte/ligge på ei strand eller på et berg i sola, dessuten er det veldig greit å ha en do 
i nærheten-springer jo å tisser flere ganger i timen hehe 
Prøver så godt eg kan å få i meg en del vann for å "hjelpe" steinene ut, UT I DET FRI hehe

Jaja, får sette meg å strikke litt eg, siden Jr sykler til skolen, (ENDA en ting som har endret seg!) så trenger eg ikkje tenke på at eg skal ut å kjøre :) 
Kan bare sitte her å ha det best mulig :) 





Håper DU har en fin dag? 
KOS deg masse og NYT den!






Go`klem fra en optimistisk, men sliten Vibbedille :)  

2 kommentarer:

Wenche sa...

Herlig når de får slike åpenbaringer og mammaer har alltid rett, nesten hvertfall. Håper de steinene kommer seg ut så du kan falle til ro igjen.

Kristin sa...

Er sånn her også. Jeg prøver å si at det er lurt, men tenåringen må erfare selv. Så da er det jo litt moro når de sier at vi alikevel hadde rett.
Er lov å tenke "I told you so" da? ;)

Jakka var kjempetøff. Tenåringen her har bestilt en Marius i sort, rødt og hvitt så er vel bare å spisse pinnene og sette i gang. :)