fredag 14. august 2015

En utrolig slitsom dag....

Foto: rikg

I dag har vært en veldig ekkel dag, når man våkner om morningen og man nesten ikkje kommer seg ut av seng + 
at hodet pulserer nesten eksplosivt! Ååååå eg virkelig hater slike dager, måtte jo selvfølgelig være i dag når de hadde meldt 26 grader og sol! 

Eg hadde sett for meg at me kunne lage piknick nede på et berg og grille, men neida, dagen har eg tilbrakt i senga med masse gjennomtrekk Les: Varmt! 

Mulig du husker det, men i mars i år hadde eg nyrestein for første gang og siden da har urinprøvene mine inneholdt blod og i dag syns eg ryggsmertene minnet om disse smertene......Etter et par timer sittende i sofaen orket eg nesten ikkje mer og krøp til korset! I mars fikk eg noen veldig sterke stikkpiller for nyrestein, eg tenkte: Eg prøve en sånn, for hvis det ikkje er noe med nyrene eg har nå vil de mest sannsynlig ikkje virke.....Tok en og flatet rett ut i senga 3 timer.....var faktisk bedre da eg våknet, tro om det er noe nyrestein på gang da? Hmmmm Jaja får nevne det for legen på mandag, migrene er vel ganske sikkert på retur den også nå. Skulle ønsket Solstråla var her nå for hun er SÅÅÅ god på nakkemassasje-er sikker på at hun har varme hender, 
for hun tryller det bort hver gang. 

Nå har eg bare sittet her å sullet etter at eg hadde meg en dusj, en KALD en hehe Når eg sitter slik å suller har eg en tendens til å falle for ting som ser GØY ut på hekle/strikke, ting som gjør meg litt glad retten og sletten! Tepper er jo 
nr 1 på det feltet så det var vel ikkje så rart at eg falt for Square and Ripple Blanket over her? 
Ikkje sant det så kjekt ut??

Her har du noen andre ting eg fant; 


Foto: LunarKnitsx



Foto:Abigail Gonzales



Foto: Kadootjes van Katoen



Foto: Wolletraume

Til slutte disse fantastiske sokkene: Løwenzahn 


Slik ser en veldig sliten og uvel Vibbedille ut......
HEKKAN for en dag! :( 


Etter en avkjølende dusj og ren pysjamas fikk eg iallefall stelt neglene mine litt og nå begynner de å bli ganske så lange! Bildet til venstre er fra slutten av mai 
og det til høyre er fra nå i dag :) 
*FORNØYD*


Det eneste eg bruke nesten hver dag er denne håndkremen fra Boots og Myrra-Olje til neglebåndene-det gjør susen det ser du :) Når eg har naturlige negler bruker eg 
"Diamond Hard" negleforsterker og innimellum "Nude" neglelakk fra "Depend" - når form og humør er på plass bruker eg enten svart eller blå neglelakk :) 


* * * * *

Nå føler eg migrene er på retur (HÅPER DET!) for hvis ikkje så går eg bare å legger meg igjen! 
Det er så sykt bortkastet med slike dager atte eg får makk!

Hvis eg ikkje havner i senga igjen skal eg bare sitte her 
å sulle og ta alt i meget "Slow-Motion" :) 
Er eg heldig blir eg helt fin igjen utover kwellen og da skal eg kose meg med enten strikketøy 
eller med Sophie-det er det hodet som bestemmer :) 


TUSEN TAKK for mange GOD BEDRING Snapper :) 





KOS deg masse og NYT denne
SISTE fredagen i Skoleferien! 



På mandag starter Jr på Ungdomskolen!
HJELP!!! Hvor er lille Jr blitt av??






Go`klem fra ei veldig sliten Vibbedille :) 

7 kommentarer:

Sylvia sa...

Så urettferdig!!! Å bli syk på en sånn fin dag. Leser på nettet at det er superflott vær hos deg i dag. ( her også)
Da ungene var små, var jeg så mye syk, sånn hanglete vet du....ikke syk, men ikke helt i form heller. Og du kunne banne på at jeg ble skikkelig syk de skjeldne gangene jeg skulle noe jeg hadde gledet meg til. Føler med deg, jeg.
Kan det være en liten trøst, at jeg har vært inne på jobb, mens sola har smilt der ute?
Nå sitter jeg ute og strikker og koser meg. Sola dukka nettopp bak skylaget her, men jeg rakk iallefall etpar varme timer.
Nå må du bli bra-bedre-best, og nyte kvelden i kroken din med strikketøyet eller Sophie-hekleriet ditt.
God bedring Vibeke.

Unknown sa...

God bedring, håper du snart er på beina igjen ☺

Unknown sa...

God bedring, håper du snart er på beina igjen ☺

Unknown sa...

Du frister med så mye fint, tenkte jeg snart skulle prøve meg på en engelsk oppskrift siden du sier det ikke er så vanskelig 😊 men har du sett den 3 I 1 genseren som ble lagt ut på strikkesida for noen dager siden? Den er bare så kuuuuul 😀

Unknown sa...

Du frister med så mye fint, tenkte jeg snart skulle prøve meg på en engelsk oppskrift siden du sier det ikke er så vanskelig 😊 men har du sett den 3 I 1 genseren som ble lagt ut på strikkesida for noen dager siden? Den er bare så kuuuuul 😀

Petrine sa...

Migrene er ofte trigget av raffinert sukker. Sukkeret drar opp blodsukkeret raskt. Dermed øker insulinproduksjonen like raskt, og høyt insulinnivå gir migrene.
Krom hjelper til med å bryte ned sukkeret uten at insulinnivået blir så høyt. Derfor er det viktig å vedlikeholde krom-lageret.
Ved akkutt migrene kan det hjelpe å spise litt kanel, men ikke mer enn en teskje (kanskje ikke så lett å forspise seg på tørt kanel 😊)
Lykke til videre!

Marit sa...

Håper dagen din er bedre idag. Klem.