torsdag 23. juli 2015

7 Ting du ikkje visste du trengte?

Foto: Jessica Pilhede

Ikkje bare var denne Scottish Terrieren kjempesøt, 
men TENK hvor praktisk den er? Ikkje springer den rundt 
å gjør ugang, trenger ingen lufteturer og det aller beste må vel være at den er SUPER for allergikere! 
Ja hvis du da husker å blåse støv av den :) 
Denne er for ordensskyld heklet 


Foto:Elizabeth Cala

Hvem har vel ikkje en datter eller et barnebarn som drømmer om å være Havfruen Ariel? 
Husker eg malte Solstråla sitt rom med Kong Trithons Rike og Ariel over alt, det var en drøm! Nå har du virkelig muligheten til å imponere, sett i gang å hekle en 
Havfrue Hale til en liten prinsesse-eller kanskje du har din egen hemmelige drøm??



Foto: Jonna Martinez

DETTE må vel være midt i blinken og helt supert for dere som i vårt langstrakte land virkelig kan skryte på dere SOMMER?? Ja, det er ikkje det samme å nyte en herlig ispose om du sitter der å fryser på fingrene! :) 


Foto: Jody Combs

ALLE kjenner noen som ALLTID går i caps, ikkje sant? 
Ja sommer som vinter, egentlig et praktisk hodeplagg, 
men akk det må da bli kaldt om ørene på vinteren??
Ingen panikk, HER har du løsningen! Bare til å hekle i vei :) 


Foto: Liz McQueen

Absolutt noe både for oss som har høst og dere som har sommer, me får iallefall ikkje neglebitt hehe 
En Coffee Cozy pynter opp okke som og denne syns eg faktisk var veldig fin :) 


Foto: Dawn-renae Stevens

HVEM har vel ikkje drømt om å "stæsje" opp kulepennen?? OMG hvorfor har eg da aldri tenkt på det før? Elsker jo å dille hehe Her det fritt frem; Ta å hekle deg en E-Cigg Cozy! :) 



Foto: fleegle

MEN, noe som så og si ALLE trenger er ei Flat Rat! Ja, for på et eller annet tidspunkt så leser du ei bok og noe som er fryktelig irriterende for neste leser av samme bok er hvis DU lager eselører i hele boka! Strikk deg ei rotte og ferdig med saken-eg strikket ei til Jr og den brukes flittig :) 
Eg må nesten le når eg ser bøkene til Jr liggende på hylla med ei Flat Rotte inni hehe 
Super Julegave sammen med ei god bok f.eks :) 

* * * * *

Typisk her på vestlandet når SOLA først kommer frem? Joda, det er at da MÅ det blåse! Helst fra NORD slik at vinden er kjølig og "god", ja hadde me enda ligget her på berget å steiket oss, men nei, SÅ vel er det slettes ikkje :) Det er og forblir en FLOTT Høstferie :) 

Er fortsatt litt sånn "beduggen" i hodet, men det går greit hvis eg bare slipper unna en sånn "Helvetes-dag-med-migrene*- er like glad hver gang det skjer :) Får se hva det blir med meg her hjemme i dag, kanskje eg får gjort noe fornuftig?? Har en del som skulle vært gjort, men Ali fikk nå montert opp senga inne på det lille soverommet-me må bare en tur på Ikea å kjøpe en madrass og et lite bord. Tenker at Solstråla stæsjer det litt når hun kommer hjem :) Kanskje rommet innimellom kan fungere som et Hvilehjem for noen av nøstene mine??? Hmmmm skulle absolutt ha fått til noe :) 

Får ta å svinge meg litt iallefall for mamm`en kommer en tur snart og da blir det ikkje mye gjort ;) 





KOS deg DU også og ha
en Fortreffelig Flott dag :) 







Go`klem fra ei litt sliten, men fornøyd Vibbedille :) 

1 kommentar:

Hiks sa...

Hei på du !! Skrev ett innlegg her om dagen,men det er borte.:-(. Tusen takk for alle de supre oppskriftene du finner. Flat-rat må jo strikkes. Tenker de blir kjekke til å finne igjen mønstrene som blir mest brukt. Var i Tromsø på tirsdag og innom søstrene grene butikken på Tveita-senteret. Ble ikke super-imponert, men det kan nok komme av at dette var helt på slutten av en 8 timers shopperunde !!Men skal innom der flere ganger :-).

Ha en fortsatt fin dag !!