onsdag 29. juli 2015

Selvfølgelig kan man Strikke til Dyrene

Joda, det er såååå skjønt når en liten valp kommer trippende der i båndet med den kuleste "vesten" på seg, men var det noe som spurte om den frøs? 
Tviler uansett på at du fikk et fornuftig svar. 

Helt klar at du kan både strikke og kle på kjæledyret, MEN la det bli på dyrets primisser og ikkje fordi dyret må på død 
og liv stå i stil med outfiten din! 
Jada, det finnes hysteriske eksempler :) 

Kom igjen en på en skikkelig norsk regnværsdag eller en snødag hvor gradene synker, DA snakker me noe annet 
og eg tror ikkje dyret vil protestere så mye når h*n kjenner varmen fra ullet, på slike dager er eg veldig glad for at Stefano D`Milo har tissekasse inne hehe 

En annen ting eg vet at EG hadde tatt hensyn til var kvaliteten på garnet! Gi dyret samme GODE kvalitet som du ville gitt til barnet ditt, dvs rent garn UTEN noe kunstig! 
Når man tenker på hvor nysgjerrig f.eks en hund er, ja den KAN komme borti hva som helst, ja la oss si en knist av noe slag.....DA er det forferdelig om du har strikket 
i f.eks acryl......

Men utover det? KOS deg og Scnapp til deg en eller alle de 11 GRATIS oppskriften eg falt for!


Foto: Angela Snieder



Foto: Coats & Clark



Foto: Suz-anne




Foto: Pabozem



Foto: Yellow Thread Knits

Noe kattere elsker, er en skikkelig Cocoon


Foto; Coffeeandcream

Noe katter elsker er Kattemynte, strikk noen 
Catnip Bunny og kan leker som bare det :) 
Men la det bli med en liten stund, deretter gjemmer du leken til en annen dag :) Ikkje la den ligger "der" hele tiden-
det kan bli for mye av det gode, ja både for katten og deg!


Foto: Amoena

Vel, ka skal man si? Hvis du vil Humiliate The Dog
strikk i vei hehe


Foto: Drops



Foto: TerriRoyea



Foto: Patons



Foto: Fluzz

Det er synd om høna fryser, ergo, strikk en Hen Jumper 


Ja, da har du garanter noen koselig Julagaver å starte på, 
er sikker på at de fleste hundeeiere ville bli GLAD for en lekker genser som varmer den lille :) Eller store! :) 

Uansett, ha det koselig der i Go`stolen mens 
du strikker og koser deg :)

* * * * *

Eg endte opp med å soooove noen timer eg, våknet i 19 tiden og var ganske i ørska. Tenkte eg skulle ta å se ferdig filmen eg starta på tidligere i dag og bare hekle videre, 
jepp, det er det eg skal :) 

Ser dårlig ut med det der tordneværet de lovet, men det har vært en overskyet, litt våt og ganske varm dag så mulig det smeller i natt? Ja, da kan det godt bli en blåveis eller 2 på han Ali! hehe Det er jo han eg lander på om eg blir skremt 
og skvetter i taket! Stakkars mann :) Jaja.....





KOS deg og ha en
Fortreffelig
og fredfull kwell :) 





Go`klem fra ei Vibbedille i fortsatt kosemodus :) 

2 kommentarer:

Unknown sa...

I think it makes sense to knit only for small indoor dogs that are freezing in the cold weather for a walk.
Chicken in a pink sweater looks very funny. Most liked the house for the cat and mint rabbits. In general, I support - is necessary to choose yarn for animal as well as for children.

Sylvia sa...

He he...her var det litt av hvert for kjæledyret, ja.
Jeg har kun strikket en hundegenser, og det var til puddelen vi passet tidligere. Der strikket jeg inn striper med reflexGARN , og resten var i deilig Alpakka. Han har brukt den masse, sier eierne. Og han nekta en gang å gå tur, siden det var frysende kaldt ute.
Den orange genseren var jo tøff. Tror jeg fallt for den pga fargen, jeg.
Vi passer hund denne uka, men jeg tror ikke han trenger noen genser, for han er en liten ulldott. Og eierne går ikke mange turene med ham. Vi skjemmer han bort, og går turer hele tiden....hi hi
Siste turen vi hadde i dag, da regnet og tordnet det, men så ble det ikke mere av det. Hadde vært deilig med et skikkelig skrall nå, så vi fikk renset opp lufta. Ali får sove med hjelm i natt, da vettu, så du ikke smeller til ham, stakkar .
Nå er jeg helt alene hjemme, og nyter stillheten..........med gravemaskiner borti gata her :(
Ha en fin kveld, du og.
Klem