torsdag 2. juli 2015

SommerStrikk og SommerMat

Bare for å ta litt av gårsdagen først så lærte Solstråla og eg Jr å spille skikkelig kort! Kjapp som han er ble han en beintøff motspiller på et blunk! Spillet heter "Bryne Spillet" og selv lærte eg det i 8-9 års alderen og spilte med foreldrene min om lørdagen :) Det er kjempegøy! Består av 5 runder hvor man samler på Tress`er og Straither om en annen og det gjelder å ha minst mulig poeng :) Ikkje for å skryte, men eg er ganske god og har 0 medlidenhet for mine motstandere uansett hver de er hehe så en sudret ungene noen runder, men de tok likevel hevn hehe Har aldri vært noe for dette her "å la ungene vinne" hehe De lærer jo ingenting da? 
Man må jo tape også for å få litt erfaring, ja det gjelder jo både i spill og livet ellers :) 

Dvs at nå har me innført en NY kwellsaktivitet som me skal KOSE oss med :) 
Ett spill à 5 runder tar i overkant av 1 time ca :) 

KNALLGØY! 


Pga KRAFTIGE temperatursvingninger er det full skjærings med Ali sine bihuler og i dag er han igjen helt gåen, 
men MAT må man jo ha! Han har trass i dårlig form stått 
å kokkelert i flere timer for dette hadde han sååå lyst på nå 
i varmen! Ja eg kan melde om 28 gr i tastende stund :) 

Her har han laget "Coza"= Squash og egg stekt sammen
"Kafta"= Små "kjøttkaker" m/bladpersille, tomat og løk
+ stekte poteter og stekt blomkål
Det hvite her er utvannet kulturmelk m/salt, MASSE hvitløk og enda mer hakket agurk :) 
SKIKKELIG frisk og NYDELIG Sommermat :) 


Siden mamm`en er på besøk la eg Sophie fint i kurven 
og fant frem et av Bitta Design sine kluter som eg strikker til Solstråla :) Lett og herlig strikketøy nå 
i denne intense varmen :) 
Det er kommet 5 nye mønster på kluter inne på gruppen og det er virkelig en gruppe det er verdt å være medlem i :) 
Ta en titt :) 

Tenkte eg skulle foreslå for Solstråla at hun kunne ha litt diverse farger på disse kluten, f.eks hvite (som er favoritten) til kjøkkenet, en annen farge til badet, en til støvtørking 
og gjerne 2 svarte til doen hehe Men hun er litt kresen på farger...... Ja eg bruker selv disse klutene til støvvasking 
i stua og en annen til vask og sånn på badet og mine som er strikket i Petunia er iallefall helt supre til formålene :) 

Nå er det KUN 16 dager til hun flytter så eg må virkelig henge i om hun skal få seg en samling, hvis ikkje får eg jo plukke ut fra egen fillekoffert av de som måtte falle i smak :) 

* * * * * 

Men tilbake til denne extreme varmen, ja det er nå bare et BLAFF for i kwell er det slutt-da kommer det MASSE regn + Tor m/Hammeren har meldt sin ankomst :) 
Blir nok friskt og godt da vil eg tro :) 
Ikkje bare er det skikkelig varmt, noe som er herlig, 
men hekkan det er stiv kuling så det nytter overhodet ikkje 
å sitte ute! ALT må jo bindes fast hehe 
Enten eller her i vest gitt :) 

Men klager ikkje, koser meg likevel eg :) 

Mamm`en slengte seg litt på sofaen nå etter middagen så eg setter på "Teen Wolf" i mens :) 

Jr fikk nå heldigvis være med en kompis m/familie på ei strand, satser på at han får kjølet seg skikkelig ned både 
i vinden og vannet, tviler jo på at det er gode badetemperaturer hehe






KOoOS deg masse og NYT
nå denne ENE sommerdagen :) 






Go`klem fra ei svett Vibbedille :) 


2 kommentarer:

Sylvia sa...

Den maten til Ali..........Mmmmmmm.
Du er jammen en heldiggris Vibeke .

Ruths datter sa...

Så kjekt med kortspill da. Selv er jeg ikke god på det der,men alt med spill er gøy. Det synes desverre ikke de jeg bor med så jeg må nok stikke innom deg en kveld for å få spille. he he..litt lang vei men et godt spill er kjekt.
klemz