tirsdag 19. april 2016

Husker du dette? "Persian Dreams" NÅ i NYE Utgaver


Jenise Hope

Husker du dette? Ja eg blogget en del om det
Sommeren 2014 da eg kastet meg uti det!
Det er virkelig en DRØM og det er FANTASTISK å strikke :)

Mulig du sitter der å kaster etter pusten, men vet du?
Det er slettes ikkje vanskelig! Tro det eller ei,
men det er helt sant :)

Du starter i midten og strikker deg utover,
rundt og rundt og følger bare diagrammet :)

På bilder over er den TYNNE utgaven, dvs du strikker på pinne 2,75 mm med tynt garn

Bildet over


Eg strikker det i Holst Supersoft og ikkje ferdig ennå :)
Her har du noen av min lapper og eg har prøvd å holde meg så og si 100% etter fargekartet:




Jenise Hope

Nå er det også kommet flere utgaver, her er et i kun 2 farger, mye enklere å holde styr på trådene.
Garnet er også TYKKERE
og du kan kose deg med pinne 3,75 mm

Bildet over



Jenise Hope

Den siste utgaven er også flerfarget, men altså i tykkere garn og pinne 3,75. Når eg tenker meg ekstra godt om skulle eg vel egentlig ønske at det var dette eg strikket.....hehe

Bildet over


Her kan du strikke en og en lapp, og lappene strikkes sammen etter hvert. Du kan også la de hvile på tråder/ekstra pinner til du har mange ferdig før du monterer :)

Eg tror faktisk at HolstGarn-Kista mi kommer frem en gang nå i nærmeste fremtid for dette frister veldig! Men eg fikk litt lyst på noe tykkere garn.....men først må eg jakte på noe passende garn som har ULTRA mange farger og sjateringer!

Hørte rykter om at det skulle komme litte granne skattepenger Ho ho


* * * * *

Nå har eg vært avgårde med Jr hos tannlegen og der vanket det skryt og Go`ord = Kjekt :)

Me tok oss en tur innom butikken fordi me var SÅÅÅ middagssultne! Farlig KOMBO hehe



Me kjøpte det me trengte for å lage Chilli Suppe, spurtet hjem og fikk suppa på kok! Me var sikkert helt VILLE i blikket der me ramlet inn på kjøkkenet med poser på slep hehe

Deretter hadde me hver vår skål med Mexicansk Tomatsupper med masse EXTRA Chilli! "Kryddret" suppa med en dæsj rømme, mais og reven ost +
Tortilla Chips on the side - Skikkelig tirdags kos :)

Eg VET det såååå godt før eg tar første skje at dette går gale! Blir akkurat like elendig i magen hver gang hehe
Her har eg dårlig dømmekraft gitt hihi Det er SÅ godt! :)



Før eg hentet Jr på skolen var eg på posten å sendte Premiene til Betina og Marit så dere har de vel
gjerne allerede i morgen :)

Var innom Nille å kjøpte Invitasjoner til Jr sin bursdag på lørdag og du ser hva eg ente opp med hehe
Jr LO godt da han så de og syns det vare KnallKult tenkt :)

Må jo ha det litt gøy :)

Nå er eg i grunnen ganske skutt og har inntatt stolen min
og skal utføre minst mulig bevegelse tror eg....
Irriterer meg i grunnen at eg satt på en diger maskin med badehåndkle.....Hmmm får se om det blir hengt opp...




Kos deg og ha en fortsatt
herlige ettermiddag :)






Go`klem fra ei kwellsklar Vibbedille :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Snakk om å få pusteproblemer du!
Det teppet er bare det vakreste som er laget.
Og i og med at det er tykkere garn og pinner i ny utgave,
kan man jo hive seg på dette... Skal ikke mye til for å lage lite teppe
eller puter... *sukk*
Den suppa med alt det tilbehøret er SÅÅÅÅ godt, men her hos oss
er det neste umulig å finne den, merkelig nok.
Har da både Rema, Coop extra og kiwi her, men nei.

Ulcerøs Colitten min slår knute på seg og jeg er dårlig ett døgn,
men det får stå til, for det er så utrolig godt.

Ha en flott kveld videre.

Håndarbeidsfrua sa...

Nydelig teppe. Husker det godt. Synes du skal være fornøyd med den tynne varianten. Blir litt for røft med tykt garn og tykke pinner. personlig synes jeg ikke et så yndig mønster passer så fint til det. Men smak og smak....
Den suppa er noe ala min, men jeg bruker ikke halvfabrikata i bunnen. Noen ganger må man velge. Spise noe man har fryktelig lyst på og ta smellen, eller henge med nebbet og synes synd på seg selv som "aldri" får noe godt. Men slike smeller blir mer og mer sjeldne. Blir vel sliten av følgene med åra.
Kos deg med å gjøre minst mulig, så skal jeg ta litt enkel hekling. Del 4 i lappeteppet kom i dag.
Klem fra Liv

Dorte sa...

Tak for meget inspirerende fotos af strikkede tæpper, som jeg ikke før har hørt om - de er SÅ flotte :-)