tirsdag 5. april 2016

Trenger Hjelp! Eg bare lurte...


...på et par ting....*spent*

Hvis du skulle få, la oss si 15-20 min sammen med meg,
HVA ville du da spurt om??
HVA ville DU at eg skulle snakket/fortalt om?

Egentlig er ei skikkelig skravlebøtte med MYE på hjerte,
men nå mistet eg litt munn og mæle på en måte...hihi

Har nemligen blitt spurt om eg har lyst å holde et foredrag!
Ja om Bloggen, Strikking og meg!

Jepp, eg skal forhåpentligvis ut å reise litt! Eg som er en skikkelig Go`stol sliter skal ta på meg skoa og pakke en bag og legge ut på tur.....fordi noen vil treffe MEG!
Det gjelder bare å krysse fingrene for at kropp og helse holder tritt og at alt går etter planen :)

Kjenner eg blir utrolig YDMYK! Samtidig som eg får en god følelse inni meg, ja for noe av det eg bedriver dagene mine med faller tydeligvis i god jord flere enn et sted <3




Planen er å snakke med samme "Tone" som bloggen er skrevet i og akkurat det er ikkje vanskelig
for det er jo slik eg er :)

Men eg må jo ha noe "Mat Nyttig" å komme med!

Selv om eg er flink til å strikke og kan en del er eg INGEN strikkekspert, eg har blogget i 10 år, men er langt fra helproff, noe eg er PROFF på er å være meg! hihi

Men tilbake til spørsmålet:

HVA hadde du satt pris på at eg skravlet om?
Trenger seriøst litt hjelp som du skjønner for det nærmeste eg kommer foredrag var da eg måtte "Forsvare" en statue eg hadde laget da eg studerte i Oslo...



HJELP!





Go`klem fra ei litt "På Tutta" Skravlebøtte! :)

7 kommentarer:

Tika sa...

Nå vet jeg ikke hvordan foredraget skal være vinklet, men blogg, strikking og deg ville i mitt hode generere følgende spørsmål:

Når startet du å strikke?
Hvorfor strikker du når du kan kjøpe mye fortere og billigere?
Hvorfor begynte du å blogge?
Hva blogger du om? For du blogger jo ikke bare om strikking som mange gjør.
Hva fikk deg til å arrangere strikketreff, og hvorfor ble det rekordnotering av strikking på treff? (nekter å skrive det G-navnet, for jeg får det aldri rett)
Hva er egentlig greia med strikking "på nett".

Hvem du er, klarer du sikkert å strukturere selv uten "hjelpespørsmål".

Håndarbeidsfrua sa...

Huff! Den var lei. De fleste som kommer til å høre dette foredraget er nok følgere. Men støtter forslaget over her.
Og for all del. Dette har du ikke gjort før, så det klarer du helt sikkert. Lykke til, og klem.

Vanja sa...

Hva "gir" strikkingen deg?

Else sa...

Jeg tror det aller vigtigste er at være DIG og det er du ekspert på. Vær tilstede og vær dig selv, jo mere du kan slappe af og snakke frit fra leveren - jo bedre er det.
Jeg tror ikke du er bedt som ekspert på noget, men fordi du er så levende og ægte - så slap af og vær dig selv.

Klem smukke engel

Kjersti Eriksen sa...

Hvor du henter alle hverdagsgledene dine fra... Hvordan du evner å fokusere på hva som gjør deg lykkelig.. Libanon - og drømmen din om å flytte.. Hva det gir deg å vite at du er enkelte menneskers store hverdagshelt... Sånne ting ville jeg hørt om, Vibeke��

Line Kristine sa...

Kanskje du kan si noe om hva strikkingen og bloggingen betyr for deg, sånn i forhold til å håndtere smerter og andre utfordringer? Noe lignende som det du skrev om i et innlegg her for ikke så lenge siden?
Lykke til med foredraget! :)

Sylvia sa...

Å, så morro at du har blitt spurt om det Vibeke.
Dette får du til. Det er jo bare å være DEG og skravle om det du gjør her i bloggen din.
Mye av det som gjør et foredrag interessant ( har hatt flere foredragsholdere når jeg har arrangert Strikkecafeer) er å snakke om noe folk kjenner seg igjen i. Da følger de gjerne ekstra godt med.
Feks har vel alle strikkere en UFO eller fem i gjemmene. Eller at de fleste har en morsom strikkehistorie, om et plagg de startet på, og endte opp som noe helt annet. Eller om noe spesiellt de har opplevd, som kom pga at de satt å strikket.........Slike ting, tenker jeg er interessante. Men også om deg og din hverdag, og hvor mye strikkingen betyr for deg. Det er jo DIN medisin.
Jeg ønsker deg lykke til, og håper du vil dele opplevelsen med oss.
Klem