lørdag 22. august 2015

2 Flotte Tepper bakerst i mitt Bibliotek!

Foto: PastThyme

Du vet den der "To-Do" lista alle me strikker og heklere har, ja alle "Hobbister" har vel det egentlig? Men Anyway, husker DU de 10 første mønsterene du lagret som du bare MÅTTE ha, og det fort som fy! Husker du iveren du følte 
og spenningen over å kommet over noe 
såååå flott, lekker og tøft?

Jepp, "Been There Done That"-alle har me vært der hehe 
Eg "Skulle Bare" ha meg en liten runde nå før eg satte meg til med "SolskinnSokkene" og da fikk eg det for meg at eg måtte sjekke dette "Biblioteket" på Ravelry hehe Å ja det gikk laaaangt bak skal du vite, utenom det har eg jo ei "Favoritt" liste på nettleseren som er minst 10 mil (Ja det er overdrevet, eg vet) + ALLE de spesifiserte mønstermappene eg har lagret på Pc`en for hvert kalenderår.......Tror eg må bli 368 år eller noe for å dekke mine behov.....enn du a?

Uansett, ett av de første FLOTTE teppene eg hadde 
i Biblioteket var dette RÅLEKRE Fair Isle Border Blanket 
og eg kjenner IVEREN igjen dukke opp, tenk å hatt dette 
i f.eks Finull!?? Ahaaaa eg troooor eg dåner litt på meg :) 
I denne oppskriften, som forøvrig er GRATIS er det også oppskrift på matchende PUTE-Fint skal det være ser du når me tar en Cowboy på sofaen :) 


Foto: Camilla Gugenheim

Samme greia da eg for noen år siden ramla over 
Happy Blanket! Da gikk så langt at eg faktisk raidet Garnlageret og fant garn på sekundet å satte i gang! 
Det var kun for å teste for når dette (ÈN dag) skal strikkes SKAL det brukes flerfarget garn. Teppe på bildet er strikket 
Drops Delight, men EG vil strikke det i noe tykkere garn, f.eks BIG Delight - det er for å slippe unna med litt lapper hehe Garnet eg testet det er ganske likte vanlig Delight 
og lappene ble ikkje så store, men eg DIGGET måten de er strikket på, består av forkortet rader og går ganske kjapt! 
ME LIKE :) 

Nå? Ble din liste noe forlenget?? hihi 

Skal eg være seriøs?? Nå SKAL eg virkelig ta opp strikketøyet! Har blitt forhindret nesten hele dagen hehe Havnet jo under dyna i ettermiddag når eg HADDE tenkt 
å strikke, ble vekket til mat og tenkte at siden eg hadde sovet ble kwellen fylt med extra mange strikketimer, men DA, DA slo kvalme til og man ble sittende på badegulvet å rope HAHA Men NÅ skal det bli andre boller, har sittet med varmflaske på både mage og rygg i over 1 time 
så nå skal det være bra :) 

SATSER på det, eg VIL til Egersund i morgen, TENK på den KOSELIGE turen me kommer til å få! Oss 3, piknickkurv 
og GPS på mobilen, da finner me nok fram-til slutt :) 







KOoOS deg MAX
og NYT en fin Kwell :) 


Her BLÅSER me bort!




Go`klem fra ei KwellsKlar Vibbedille :) 

2 kommentarer:

wia sa...

Uff, nå fikk jeg 2 ting til på lista mi over ting jeg kunne tenke meg å lage!

Sylvia sa...

Happy Blanket!!! Vil ha!
Det er jo som et maleri, så lekkert!!!!
Tror jeg skal begynne på en ny jakke i dag, med det garnet jeg startet opp et erme med, sist helg. Får altså ikke bestemt meg for hvordan det skal bli. Og egentlig trenger jeg ikke flere jakker, og det hadde vært lurere å starte opp med Julegavene nå. Meeeen......de får startes opp sånn like før jul, som vanlig, he he.....
Nå håper jeg dere gjør dere klare for Egersund-turen deres, og at alt er på plass. Både kroppen og kaffen og gjengen. God tur.
Klem