tirsdag 4. august 2015

Strikk deg ei Stilig veske-Julegave??

Foto: PiPiBird

NÅ vet eg at DU vet at eg elsker striper, derfor er det helt Unødvendig å begrunnet dette valget av veske! Å JA, eg har ei slik, i striper, bare eg heklet den da-men akk så tøff den var i hvite og blå striper! Tror muligens eg burde hatt meg ei Medano Beach veske, eller??



Foto: AvaAdore

Slike nettingveske som denne 
Let`s Go Shopping-Marked bag rommer utrolig mye, 
å jada, eg har ei slike ei også eg! Har i min tid strikket 
og heklet utallige vesker, kunne nesten hatt en utstilling :) 
Eneste rådet til ei slik veske er å bruke sterkt garn! 
Eg strikket min i Petunia, MEN eg hadde med en tråd Bøtegarn også! Det er "garn" som brukes til å bøte fiskegarn med og kan bla kjøpes på Jernia :) 
Du vil få ei veske som du kan fylle med stein! hehe


Foto: Quietish

Siden eg er en stor Harry Potte fan var eg fint nødt til å ta med denne, ja for alt eg vet elsker du gjerne HP selv? Anyway, i tilfellet må du jo nesten ha deg ei 
HP House Fairisle Pouch Bags, eller kanskje du har småfolk i kretsen som kan få den til jul? Jr hadde strålt om han fikk ei slik da han var mindre :) 


Foto: Jennyw

Oppskriften på denne veska koster noen kroner, men eg bare MÅTTE ta den med! Syns den var RÅFIN! Så stilren + den ser fast og god ut! Tree of Life Felted Bag strikkes på litt tykke pinner, Worsted garn og toves til slutt :) 



Foto: Dagmar Andrea

Disse søte HandyMonster må jo være for den som gjerne får sin først mobil? Ja eg syns de var kjempesøte på sin rare væremåte hehe Kan jo være kult med et monster i lomma??



Foto: Mary Keenan

GARANTERT at eg skal strikke meg minst ei 
Earbud Pouch! Her i huset SPISER me ørepropper til frokost, ja er slettes ikkje forsiktig med de og de slenger over alt! Hadde vært veldig greit å hatt en slik liten veske til hvert sett! Dette er jo også en søt liten tilleggsgave til den som har alt, ja og ALLE har et sett øreplugger som ligger å slenger, ikkje det? 


* * * * *

Vettu ka? I dag våkna eg rett før 9! 
Ja, selv om eg la meg litt over 3 i natt!

Våkna av at det var såååå lyst på soverommet og oppdaget at eg kunne SE naboen inne på kjøkkenet sitt! WRÆL! 
Eg hadde GLEMT å ta ned persiennene bak gardiner da eg la meg og gardinet hadde blåst til sides! Lurer på hvor lenge han har stått der egentlig?? Ja naboen altså! Gjemte meg under dyna og smøg meg ned i fotenden hehe Ali gløttet på øynene og lurte på hva i alle dager eg bedrev med HAHA 

Slukte et par kopper og kaffi og kom meg ut før regnet dalte, ja eg bare MÅTTE på apoteket og det kunne slettes ikkje vente, trasig å gå tom for kvalmedempende :) 

Nå kan bare ALT regnet som de meldte komme for nå skal eg ikkje ut mer i dag, det er faktisk VARMT ute, ja fortsatt 20 gr, men det er lummert så det må bare 
smelle noen ganger og friske opp litt :) 
Hadde vært herlig og ikkje minst KOSELIG :) 

Måtte jo selsagt inn på Nille å hente med meg hjem noen nye lys så høsten kan bare slå ut for fult for meg :) 

Det er på tide med ei Rugskive 
og etterpå blir det strikkings ;) 


Du har muligens fått det med deg, men hvis ikkje så er det JUBILEUM her på bloggen og du kan vinne lekkert garn, 






Ellers må du KOSE deg og ha
en STRÅLENDE dag :) 





Go`klem fra ei Vibbedille i fin form :) 

1 kommentar:

Sylvia sa...

He he litt av en morgen du må ha hatt, med naboen i vinduet.
Jeg synes det var ille da de la nytt tak her i forfjor, og hadde stilaser rundt forbi. Ja, forbi mitt baderomsvindu, og det er i dusjen min, og de gikk altså forbi der........ikke mye gøy. Ps: vinduet er med mønster, men alikevel.....konturer kan man jo se.
Så fine vesker. Likte selvfølgelig den stripete, for jeg elsker også striper. Minner meg om kosejakka mi, og et UFO sjal jeg har liggende...... Og den veska med treet på. Skjønner godt du måtte lage den, lekker!
Nå har Mannen og jeg vært å handlet, mellom bygene. Heldigvis går det buss. Og nå skal vi bare kose oss her hjemme, med god mat, kake og strikketøy.
Ha en fin kveld.