onsdag 12. august 2015

Tøffe Strikka Skjørt er STILIG til Høsten/Vinteren

Foto:Faine Goberstein

Noe eg syns eg er kjempetøft om høsten og vinteren er å ha på seg et godt ullskjørt og tykk strømpebukse sammen med et par tøffe støvletter etter boots! Det kan vært søtt, røft, GALstilig og ganske så lekkert-
alt etter hvilken stil du ønsker å bruke. 

Egentlig sjeldent eg bruker skjørt i selskap etc, men et godt ullskjørt som sagt på en flott høstdag-
DET kan eg være med på :) 

Du husker Mariusen i Dette Innlegget? Både til den og til Ali sin strikket eg miniskjørt og på den tiden ble hele settet brukt mye og det var så fint kan du tro! 

Alle skjørtene eg har lagt ut her kan fungere som en vinterskjørt, ja det er bare å strikke det i ull :) 

Little Flirt Skirt over her er strikket i Cascade220 og det er SUPERT for mitt bruk :) 

Slenger bare ut en masse flotte skjørt her eg så kan me heller skravle etter bildene!


Foto: Interweaves Knits 



Foto: Interweaves Knits

Swirl Skirt opp til str 52"


Foto: Drops



Foto: Cecily Glowik MacDonalds



Foto: Lorilee Beltman 

Bold Move opp til str 56"


Foto: Lovet North America 



Foto: CindyCraig



Foto: Veronik

Olive Heather Skirt opp til 49"


Foto:Kirakdesigns

Bell Curve opp til 57"


Foto: KnittheHellout



Foto: Love of knitting magazine

Dette nydelige Boho Chic Skirt måtte eg bare ta med for eg syns det så helt FANTASTISK ut! 
Ahaaa for et arbeid! :) 

Det er bare til å sette i gang så har du et skjørt eller 2 
i garderoben når høsten og vinteren er her :) Eg har et par sånne skjørt som eg bruke med tjukk strømpebukse, ikkje er det bare herlig å gå, men man føler seg litt kledd i tillegg :) Noe eg gjerne bør skjerpe meg på hehe Har så alt for lett til 
å bare hive på meg en joggedress om me skal ut en tur, mulig eg må begynne å bli voksen?? 
Hmmmm tja selv om eg blir 45 år denne måneden skal eg ta det opp til en vurdering :) 

* * * * * 

Her sover begge gutta selv om eg sa til Jr i går at 
"I morgen vekker eg deg tidlig", men så er det noe med de der magiske morgentimene alene da Hmmmmm
Men må nok få han ut av dyna etter hvert for planen er å få kjøpt hjem ny skolesekk i dag!

Da er èn av jobbene som god foreldre ferdig, han fikk "riktig" sekk til 1.kl, 4.kl og nå når han starter på ungdomskolen så får me håper at han ikkje får ryggplager :) 
Mulig han begynner å slenge en sekk over skuldren han også, men han var pr ennå veldig innstilt på å ha 
en riktig sekk for ryggen :) 
DET er jo noe som er veldig viktig! 
Men AKK for en pris! hehe


Været ser da ganske så Ok ut så eg håper me får til å få oss en tur ut senere også :) 





Men du?
Nå må du nyte denne fine dagen
og kos deg innimellom :) 







Go`klem fra en litt søvnig Vibbedille :) 

5 kommentarer:

Vilje Vanilje sa...

Så fine de var, jeg elsker kjoler og skjørt, skjønner nå at jeg må lære meg å strikke:p jeg har ikke funnet så mange oppskrifter på heklede skjørt så da får jeg heller bare prøve meg på strikking... Hehe. :)

Kristin sa...

Å, det skjørtet fra Drops havnet automatisk på min "to do"-liste som nå er lang som ett vondt år. ;)

Akkurat nå hviler jeg kropp etter å ha tatt slåttonna i hagen; les klipt gresset, så jeg hekler ferdig en duk jeg holder på med og så er det Marius til tenåringen og Haukeli til meg selv og ett babyteppe og en annen duk og enda ett babyteppe som jeg skal gjøre ferdig. Har nesten bestemt meg for å få disse ferdig før jeg begynner på noe nytt, men bare nesten...he he...

Ny sekk må tenåringen her i huset også ha, men her gikk vi for en solid pc-sekk på ClasOhlson. Fetter`n fikk den i fjor og er veldig fornøyd. Ikke så verst dyr heller til 399 kr. :D

Ha en fin dag. :D

Vibbedille sa...

Nå var eg heldigvis så heldig at det var mormor`en som kjøpte sekk hehe Men det er ganske heftig med 750 for en sekk!(Beckman) Ikkje ransel altså, men ok, sekken hadde ryggstøtte og pc rom inni så ikkje så verst, eg slapp unna med penal hehe Ja og innmat til penalet da :)

Iryl sa...

Så mange fine og tøffe skjørt. Fikk lyst til å strikke noen, jeg også :-)

Kristin sa...

Ja, må en tur og skaffe litt nye blyanter og diverse. Det blir en tur på Nille det. ;)