torsdag 15. oktober 2015

Det Trengs Varme Plagg HVER dag! Strikk i vei - Oppskrifter

Foto: Ursa Major Knits

I følge Amerikanske Meterologer skal vinteren her nord på kloden tydeligvis bli ganske så hard og kald! I så fall vil vinteren bli lange, dvs mange dager og HVORFOR gå med de samme ullplaggene hver dag? Man skifter da truse hver dag, 365 dager i året, så hvorfor ikkje ha et skjerf, lue, ullsokker etc for HVER dag!? Ved å si deg enig i dette åpner du samvittigheten for å stadig starte på noe nytt + det er ei heller dumt å ha ei skuffe med 100' ish ullsokker eller en kurv på gangen med 67 luer, 82 sjal og 32 vottepar! 

De som skjønner dette vil aldri mer se skjevt på deg om du NOK en gang strikker deg et par sokker f.eks-
Cluet er: Man får da ALDRI nok! Amen!

Over her har du det kule sjalet Vertizontal


Foto: Jo Klubek



Foto: Meghan Babin



Foto: Mandy Powers-zigzagstitch



Foto: Lion Brand Yarn

Kjenner at denne type sokker skriker mot meg ja!



Håper du nå har litt bedre samvittighet over alle dine påbegynte og halvferdige prosjekt, strikk i vei og bare KOS deg for man får aldri nok og det blir ei heller for mye!
Sånn er det med den saken :) 

Bare her i sofaen nå har eg 3 ferdig og 4 halvferdige sokkepar  + eg har mange planlagte! 
Ja og så har eg en PochoGenseren som eg tror muligens har fått hvilt litt for lenge nå!
Må bare strikker litt MER sokker,
eg hater å fryse på beina :) 

* * * * *

Tror du jammen meg ikkje at sola skinner i dag også??
Er bare 7 grader da og det kjennes litt på trekken inn skyvedøra :) Må svippe en tur ned på Joker for det er ganske krise å ha lite melk når man MÅ ha det i kaffien, det blir nok den eneste lufteturen eg tar meg i dag :) 

Kroppen er ganske mørbanket etter i går og eg kjenner eg trenger en litt roligere dag i dag. Ikkje fordi eg gjorde såååå mye enn å gå tur på kvelden, men en dag med mange inntrykk kan også slite litt selv om det er av den positive sorten. Når eg er tilbake blir det å avslutte den herlige serien eg ser for så å starte jakten på enda en.......Travle tider, hehe

Anyway, KOS deg masse og så Håper eg du har en fin dag!


NYT DEN!
I morgen er det Helg!









Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :) 

5 kommentarer:

Mitt lille roterom sa...

Å så nydelig det sjalet var !!!
Du er litt av en "fristerinne" når du legger ut så mange herlige linker.
Ønsker deg gode høstdager med masse garn og pinner <3

Klem fra Ann Elisabeth

Marianne sa...

Du finner de lekreste oppskrifter hver eneste dag. Men neimen om noen av dem vekker strikkeiveren i meg. Begynner å bli alvorlig bekymret for at strikkegleden har forlatt meg. Det blir en maske her og en maske der på det som ligger i sofa og kurver, men finner ikke roen i noe for tiden.
Det er trist rett og slett.

siddisisalou sa...

Så kjekt å høre om din flotte gårsdag. Håper dagen i dag blir like god !

Vibbedille sa...

Marianne: Me har alle vært i en slik periode både en og flere ganger, trøst deg med at det går over :)

I mellom tiden finn noe annet å kose deg, f.eks lydbok, fargelegging eller lese en bok? Du kan jo lagre ting du liker så har du mye du kan velge i den dagen pinnene igjen tar fyr :)

KOS deg litt iallefall :)

Marianne sa...

Eg har nok av ting å kose meg med. Det står ikke på det. Men eg savner strikking som skjer med glød og iver:) Eg regner med den følelsen kommer tilbake til meg plutselig. Mulig det må kjøpes inn helt nytt garn til et helt nytt prosjekt:)
Egentlig så burde eg jo være glad for ekstra tid til å lese litt fag, men det ser eg lite til gitt....