tirsdag 6. oktober 2015

En GOD og HERLIG dag ente på StrikkeKafè

Sto i grunnen opp med et ganske så tungt hode i dag, garantert at det var ranglingen og for mange timer i seng sin skyld for det ordnet seg etter en halvliter vann 
og en kopp kaffi :) Formen ble derfor helt Upåklagelig :) 
Jr hadde bestekompisen på besøk og eg disket jo opp vettu du med egg og bønner til de på senga 
og Ali kom sigende inn etter hvert :) 

Hoppet i klærene gjorde eg før Ali hadde fått i seg en halv kopp og han ble ganske stresset der han satt å gnidde ut søvnen HAHA Vanligvis er det han som er i skoa før eg får på meg buksa og DET er pyton det! Gutta var giret for de skulle på shopping på Kvadrat (Kjøpesenter) og siden me skulle til Sandnes på handle ville de sitte på :) Ali fikk ny kaffi 
i Statoil koppen, håret ble fikset på vei ut dørene og eg skulle kjøre sånn at han kunne våkne skikkelig! Jepp; UT på tur :)
Eg var skikkelig i gassen i dag ser du-
HERLIG med slike dager :) 


Me fortsatte til den Arabiske butikken etter at guttene hoppet av på veien :) DER er det MYE godt skal eg si deg og eg ANBEFALER deg til å sjekke ut disse "InnvandrerButikkene"

Vet at mange vegrer seg for å handle på en slike butikker, men ikkje vær redd-de biter ikkje :) 

"vår" butikk er det ikkje alle som snakker norsk, men med fingerspråk kan man få sagt ganske mye *ler* Nå er jo eg heldig da siden eg har Ali og han i tillegg er kokk så me vet liksom hva me trenger og hva me skal ha. Grønnsaker er uansett noe alle spiser/handler så det er bare å kjøre på! 
Ja eg mener, 14,- kr pr kg for tomatene 
og 8,- kr pr kg for agurkene!!! Ja det er helt utrolig
Avakado`ene på bildet kostet kun 39,- kr for hele 11 stykker! DET er billig det! Me kjøpte også en boks med 1 kg Fetaost og den koster kun 70,- kr! Ta deg en tur nesten gang du kjører forbi en slik butikk :) 
Pengene du sparer her kan du jo bruke på garn! :) 

Me var ikkje hjemme før kvart over 4 så eg dumpet bare ned i sofakroken med en avakado og litt paprika før eg suste avgårde til......

.....Strikkekafeèn på Kystkulturen! 
Ser du været DER ute i havgapet?

Ja eg skal hilse og si at det virkelig begynte å blåse noe skikkelig utover kvelden!
Det var grusomt kaldt å ta seg en blås på brygga i kveld hihi


Men inne her på loftet er det alltid varm 
og koselig med hyggelig damer :) 
T.o.m "Bitta" lå på borde også i kwell! 
Randveig er på sitt 3. par med Bitta sine Mysteriesokker

Vet at noen av dere (på kafeèn) lurte litt angående oppskrifta, 
nå skal dere høre damer: For å være med i "klubben" må dere ta å melder dere inn i gruppen 
Bittamis Design for Strikkelystne på Facebook og der vil dere finne oppskriften på disse lekre 
sokkene Ranveig strikket på :) 

For dere som var litt nysgjerrige på måte hun strikke de på så kan du lære MAGIC LOOP HER!


"Tuppene på Hjørnet" 

Blant alt skravling, diskusjon og latter blir det 
konsumert en GOD del kaffi! 


Har også fått spørsmål ang Ponchogenseren  eg strikker på og er du interessert i denne oppskriften så melder du deg inn i  DENNE gruppen på Facebook og så sender du en melding (På FB) til Annelise som er eieren av grupper og gir beskjed hvilken oppskrift du vil kjøpe så 
fixer dere det på den måten :) 

Fikk servert en NYDELIG ostekake i dag, noe eg vanligvis ikkje spiser, men at den "satte" seg litt i min mage var den så verdt! *ler* Skikkelig herlig var den! 

Neste Strikkekafè er Tirsdag 20. oktober kl 18.00
KOM og blir med!

Dalte ned i sofakroken iførst JULEPYSJ da eg kom hjem 
og har nå knaske en skål med sukkererter og skravlet med Solstråla nesten 1 times tid-Herlig herlig :) 
Resten av kwellen skal eg kose meg med sokkestrikking 
og en ny serie: The Fosters :) 






KOS deg masse og ha en
Fin kwell og en Riktig
God Natt etter hvert :) 






Go`klem fra ei Glad & Fornøyd Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: