lørdag 3. oktober 2015

Litt Fargeklatter er Nødvendig- Deilige Oppskrifter

Foto: Joan Janes

Med alt det Grå som nå er "In" og på mote trengs det virkelig noen fargeklatter her og der! Høsten er jo full av farger så det er bare å følge opp :) Selv er eg jo veldig svak for rillestrikke så et helt enklet Colonel Talbot Scarf hadde vært midt 
i blinket! Det strikkes i det herlige garnet Cacade220 
Det finnes i de mest fantastiske fargene 
og eg har noen av de på hylla mi :) 


Foto: Helen Stewart



Foto: Martina Behm



Foto: Purl Soho

Gratis!


Foto: Purl Soho

Gratis!


Foto: Rosemily

Det er jo ikkje bare oss selv som trenger noen fargeklatter, hva med f.eks sofakroken? Go`stolen? Eller uterom? 
Ikkje sant det frista litt med dette knalltøffe teppet? 
Har mange ganger tenkt å prøve denne teknikken, men det har som oftes bare blitt en tanke, men det ser så kjekt ut!

Gratis!




Foto: Julie Yeager

Ahaaaa I`m LOST!
Seeee på dette lekre Summer Mosaic Afghan! Hvem elsker vel ikkje å hekle lekre lappetepper?? Eg bare spør! 
Her kan du jo bruke akkurat det garn og de farger du vil 
og gjøre det til DIN fargeklatt!


Foto: Vibbedille

Kl 9 listet eg meg ut på terrassen i JULEpysjen min 
med alle reinsdyra! MÅTTE bare knipse litt! Savner en sånn flammende høstmorgen, men kan godt si meg fornøyd med en slik himmel, litt skummel og uforutsigbar, men eg tror faktisk denne dagen kommer til å bli ganske så bra eg :) 

Begge gutta sover så eg har fått noen timer med Me-Time, men eg mistenker at de begge ranglet litt i går så eg får nok en rolig formiddag hihi

I går kwell skravlet eg i over en time med Solstråla og det er så herlig :) Siste nytt på den fronten er at hun har flyttet, jepp, ikkje noe drama, men bare ELENDIG Kollektive muligheter 
i forhold til jobb og livet generelt! Hun bodde ganske nærme jobb f.eks, men for langt til å gå, men når hun skulle hjem om kvelden krevde det 3 busser og 2 timer og med tanke på snømengden de hadde der i fjor kunne dette blitt et mareritt! Hun var heldig og fikk ny leilighet nokså momentant, i et helt nytt hus og er kjempefornøyd både med den og med kollektivtrafikken :) Hun bor fortsatt uten for byen, 
men mer sentralt i forhold til det hun trenger :) 


Nå etterpå tenkte eg å lage ei gryte med havregrøt for det er noe Jr elsker og det er lenge siden nå! Tenkte han skulle få en tallerken inn på senga-det liker han vettu :) 
Siden eg ikkje aner når Ali krøp under dyna lar eg vær 
å servere han kaffi på senga! For alt det eg vet la han seg kl 7! Haha Ikkje så helt ulikt han i helgene :) 

Har bare tenkt å subbe rundt i en alt for stor pysj m/reisdyr 
i dag og ta livet som det faller seg :) Skal ta meg et lite kattevask og skvette noe noe deo under armene og sette håret i hottentott og krype godt oppi sofakroken-
Jepp, det er Helg og Ferie, dvs det ER lov :) 





KOS deg MASSE
og ha en deilige Lørdag :) 





Go`klem fra ei Vibbedille i KoseModus :) 

1 kommentar:

Mitt lille roterom sa...

Så mange fine ting du linker til for tiden!
Lista mi blir bare lengre og lengre.....

Godt å ha litt "me-time" på morgenen ja..
Gutta lider nok ingen "nød"... Ferie og greier...

Ønsker deg en flott helg og herlig høstferie - nyt dagene!

Klem fra
Ann Elisabeth (med ny PC og på nett igjen ...)