onsdag 14. oktober 2015

Tenk, eg har lært noe nytt i dag!

Som strikker tror eg aldri at me kan bli ferdig utlært! 
Neida, eg vet det er mye eg enda ikkje har kastet meg over + at det stadig dukker opp nye ting :) 

I dag lærte eg noe nytt, nemligen Timeglass Hæl

Nop! Eg har ikkje strikket det før og har i grunnen vært ganske så tro mot den hælen eg alltid har kunnet. 

Da eg kom til hælen på disse sokkene bare kjørte eg på med MIN hæl og i dag da eg skulle starte fellingen etter at eg hadde plukket jo, ja DA fikk eg seriøse problem!

I og med at det er denne type mønster på sokkene som ikkje er inkl i en hælfelling, ja da bør faktisk hælen være ferdig før man starter på mønsteret igjen! Dermed måtte eg fint rekke opp det eg hadde strikket og bare kaste meg uti noe nytt :) Eg har sett denne hælen før, men ikkje prøvd og den gikk jo veldig greit og den ser da bra ut :) 



Nå er hælen ferdig uten at eg har strikket mønster så da er det bare å kjøre på med knapper frem til tåen.
Det er Button Up Sock som er på pinnene og eg er ganske så frelst! KULE Sokker! I denne oppskriften kan du altså lære Timeglasshælen på en enkel og grei måte :) 



Ali er i full sving med middagen og SOLA skinner fra skyfri himmel! Hvis ingen av oss blir Knock Out av middagen blir det tur til svabergene etterpå, det er kaldt ute, 
men det skal bli så herlig :) 

Men Ali kokkelerer skal eg ta å henge opp en maskin med klær! det er faktisk 3. gangen eg har vasket samme maskin nå! Dvs på 3. dagene! *ler* HVER dag har eg glemt å henge de opp og det blir sånn "vann" lukt av tøyet når det ligger i maskinen natta over, men NÅ skal eg ta det :) 
Går å gjør det med èn gang før eg glemmer det igjen! 





KOS deg masse og Ha
en Flott Ettermiddag!







Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Hiks sa...

Hei.Jeg misunner deg de supre doble hælene du strikker på sokker for jeg strikker bare timeglasshælen. Enkel og super når jeg strikker sokkene fra tåa og opp. Ha en fin torsdag, Vibeke.

Vibbedille sa...

Skal ærlig innrømme at eg har aldri strikket en sokk fra tåa opp ferdig! Det stopper helt opp når eg kommer til hælen! Men der sa du noe, hvis eg strikker Timeglasshæl må det jo nødvendigvis være enklere!?

Har i grunnen frem til nå vært slave av egen hæl, men det er ikkje alltid det går an pga mønsteret, det fikk eg erfart på disse sokkene ja :)

Ha en herlig dag du også :)

Hiks sa...

Jeg foretrekker å strikke fra tåa og opp men det skal også sies at jeg strikker ikke mønstersokker. Elsker fletter og slike mønster så jeg virkelig beundrer slike flotte sokker med masse farger og mønster.
:-)