tirsdag 15. mars 2016

Fair Isle - Flotte StrikkeOppskrifter

2015 Swans Island/ Gale Zucker/ Designer; MJ Mucklestone

Går det greit å strikke med 2 farger? Hva med 3? Ja eller 4? Da begynner me å snakke om litt mer avansert Fair Isle,
det er tidkrevende, men absolutt kjekt å bedrive + at det er så verdt det! For lekkert blir det definitivt :) MJ Mucklestone har mer krevende mønster enn det eg legger ut her,
men oppskriften finnes kun i magasiner og bøker,
men ta en titt På Denne Siden for oppskriftene
er absolutt mulig å få tak i :)

Men som en start kan du jo snappe med deg noen av disse;

Bildet over



E.Scott/ Designer MJ Mucklestone




Jane Heller/ Designer MJ Mucklestone




MJ Mucklestone




Interweaves Press/ MJ Mucklestone



Sånn, nå kan du finne noe passende garn og utfordre deg selv litt samtidig som du nyter et lekkert strikketøy :)


* * * * *

Nå sitter eg i grunnen bare her å lader opp til dagens økt med vaskebøtta! Målet er å bli ferdig med stua sånn at Ali kan ta alle gulvene, hvis formen er enestående og eg ikkje er et slakt etterpå starter eg gjerne på badet :)
Der trengs det litt Jif og annen Go`lukt :)

(Må holde litt igjen på energien muligens, ja for i ettermiddag er det Konferanse  med Jr på skolen, Gleder meg til det )

Kjøkkenet er i grunnen det siste som får seg en omgang siden dill og dall som Påskepynt etc skal vaskes så
bare det er i orden til helga går det greit :)

Går alt etter planen kommer Påskepynten frem på torsdag!
Da gjenstår det bare å lage til ungene sine Påske"egg" :)
DA er det FERIE!


Nei, eg får lade litt til og sippe i meg litt mer
kaffi før eg setter i gang :)
Håper virkelig formen/ryggen holder det planlagte løpet, kanskje eg tar med meg Snappen!? hehe
Du finner meg som @vibbedille på SnapChat :)



KOS deg og ha en
STRÅLENDE formiddag :)






Go`klem fra ei meget Giret Vibbedille :)

1 kommentar:

Barwitzki sa...

Super vakre mønster... jeg elsker mønsterstrikke :-)))
Takk for fantastiske LINK.
Ha glede med påske pynter Vibbedille. Jeg ønske å kjøpe vår planter
og plass i potten, MEN i dag kom snø igjen... kald utenfør.
Vi må igjen ta votter og lua.
Ha god uke fortsatt. Hilsen fra Viola