tirsdag 22. mars 2016

Sokker er Kulest med Striper - Flotte Strikkeoppskrifter

Susan Luni

Med temmelig mange kilo sokkegarn på lager har eg anledning til å strikke sokker til eg blir pensjonist og enda lengre, men det å strikke 2 like plagg forblir alltid problematisk! Eg kaster meg over med livets lyst, men det stopper ALLTID opp på nr 2.....Nei eg får det ikkje til slik eg vil når det gjelder å strikke 2 sokker samtidig! Eneste som har funket var å legge opp 2 sokker, strikke litt på den og litt på den-Men det er liksom ikkje effektivt nok....
og eg som ELSKER strikka sokker!

Eg HÅPER at tålmodigheten er økende ved alderen hehe
En ting er sikkert og det er at disse sokken fikk frem lyst
i meg til å strikke mer enn ett par iallefall!
Oppskriftene er ikkje gratis, men derimot veldig rimelige :)

Bildet over



Susan Luni




Susan Luni




Susan Luni




Susan Luni



Foruten Opal og Regia er Silja (Sparkjøp) blitt et favorittgarn når det gjelder sokker! Eg syns det er skikkelig behagelig
og GODT å strikke i, da spesielt på tynne pinner (2,5) Sokkene blir utrolig jevne, faste og veldig gode :)
Etter at eg virkelig oppdaget hvor godt Silja var har den delen av lageret også økt så kanskje eg kaster meg
over et par av disse over her!?

Syns i grunnen alle disse sokkene var fine så det blir nok valgets kval-IGJEN!


* * * * *

Eg endte tidlig i seng i går ergo var eg opp i 8 tiden i dag,
har en stille, rolig og overskyet morgen :) Begge gutta er langt inni drømmeland :) Nå etterpå skal eg en liten kjapp tur på butikken, men selve middagshandlingen tar me i morgen. Ja me trenger en del grønnsaker som f.eks ROSENKÅL til kalkuna på lørdag :) Mmm det er så godt!

Ellers blir det nok en ny dag her i strikkekroken, arm nr 2 er på gang og eg har alle forutsetninger for å bli ferdig i dag! Det er ikkje inkl dilling hehe

Planer ellers er at eg skal svinge noen hamburgere
i ettermiddag om det frister gutta :)






KOS deg og ha en
HERLIG dag!





Go`klem fra morgenfuglen Vibbedille :)

3 kommentarer:

Leneslines sa...

Led også av 'second sock syndrome' til jeg lærte meg å strikke begge to samtidig på magig loop. En helt ny verden, for meg. Nå tar jeg også begge ermer samtidig, også!

Takk for en veldig hyggelig blogg:) by the way. God påske til deg og hele din familie.

Anonym sa...

Over 50kr for et sokkemønster synes jeg er ganske dyrt.

Vibbedille sa...

Ja det ene kostet det,men kikk på de andre.
Det er bare noen kroner :)